adexo3
۲۸۵۶۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

محکومیت حادثه سفارت عربستان در مجلس

در ۸ روز گذشته از حمله برخی افراد به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، موجی از اعتراض‌ها به این اقدام خودسرانه برانگیخته شد.

خبرآنلاین: در ۸ روز گذشته از حمله برخی افراد به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، موجی از اعتراض‌ها به این اقدام خودسرانه برانگیخته شد.

امروز هم جمعی از نمایندگان مجلس این مساله را محکوم کردند. در صدر محکوم کنندگان اين حادثه در پارلمان، علي لاريجاني رئیس مجلس قرار داشت. او در آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس با اشاره به اينکه مجلس نیز موضوع حمله به سفارت عربستان را بررسی و مورد پیگیری قرار خواهد داد؛ گفت: حمله به سفارت عربستان کار اشتباهی بود و وزارت کشور باید با کسانی که تقصیر داشتند برخورد کند.

البته همزمان با بررسي اين موضوع در دولت و دستگاه قضا، اعضای کميسيون امنيت‌ملي و سياست خارجي هم طی نشست مشترک با مقامات بلند پایه وزارت امور خارجه٬ وزارت اطلاعات و وزارت کشور به بررسی ماجرا خواهد پرداخت و هر یک از دستگاه‌ها گزارش خود را به اين کمیسیون ارائه خواهد داد.

اگرچه فراکسيون رهروان ولايت صبح امروز و پيش از آغاز جلسه علني مجلس، حمله به سفارت عربستان را محکوم کرده بود اما فراکسيون اصولگرايان يا همان فراکسيون اقليت تا کنون در اين باره موضعي نگرفته است.

نمود اعتراضات در نطق های میان دستور

اعتراض نمایندگان به حمله خودسرانه به سفارت عربستان در نطق ‌های میان دستور نیز نمود داشت. از جمله آنکه حمیدرضا طباطبایی نماینده مردم نائین اقدام عجولانه و ناشایست عده ای در حمله به سفارت عربستان را همچون آب ریختن در آسیاب دشمن دانست و تاکید کرد: این اولین بار نبود که شاهد اینگونه اتفاقات بودیم و حوادث شبیه به آن همچون برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم را نيز شاهد بوده‌ایم. حال آنکه در ایران اسلامی این گونه حرکات هیچگونه توجیهی ندارد و خلاف مصالح ملی است. لازم است دستگاه قضایی در برابر اين مسائل واکنش نشان دهند.

محمد دامادی نماینده مردم ساری نیز امروز در نطق میان دستور خود گفت: اقدامات خودسرانه داخلی در جریان حمله به سفارت عربستان سعودی را تأیید نمی کنیم و انتظار اقدامی فوری و در عین حال حکیمانه از دستگاه قضایی داریم.

کوتاهی نهادهای انتظامی در حفاظت از سفارت

اعتراضات نمایندگان به حمله به سفارت عربستان از سوی نیروهای خودسر به سخنان آنان در صحن علنی مجلس محدود نمی‌شود. برخی از آن‌ها در گفت و گوهای رسانه ای و شبکه های اجتماعی نيز به این موضوع اعتراض کردند. احمد توکلی نماينده تهران از جمله این نمایندگان بود که در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر این حرکت را خودجوش تلقی کنیم نقش رسانه زیاد است ولی اگر برنامه‌ریزی شده بوده باشد که چنین به نظر می‌رسد آن وقت سهم رذالت دشمنان زیرک و سادگی دوستان کم بهره از بصیرت، بالا می‌رود.

بهتراز این می شد سعودی های جانی را از موضع محکوم منفعل بر تخت مدعی معترض نشاند؟ و مظلومیت شیخ شهید را به سایه فرستاد؟ و جمهوری اسلامی مظلوم را به جایگاه متهم کشاند؟ پذیرفتنی است نیروی های انتظامی و امنیتی میخواستند جلوگیری کنند و نتوانستند؟ با تعقیب جدی و بی اغماض قضایی ماجرا، برای همیشه باید به رفتارغیرعقلانی و مخالف حکم ولی فقیه پایان داد.

نسبت اقتدار نظام با حراست از سفارت خانه‎ها

امیر خجسته رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس نیز با اشاره به حوادث چند شب گذشته در برابر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد نيز تاکید کرد: اقتدار نظام اقتضا می‌کند که در حراست از قانون و تامین امنیت نمایندگی‌هایی که در کشور حضور دارند به صورت جدی حضور پیدا کنیم. وزارت کشور باید این گونه مسایل را رصد کند و با پیش‌بینی‌های دقیق و درست و انجام اقدامات مناسب از بروز این گونه مسایل به صورت جدی جلوگیری شود.

ردپاي جریان شیعه انگلیسی

در همین زمینه منصور حقیقت‌پور نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و از اعضای جبهه پایداری در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه تندروها با حمله به سفارت عربستان٬ عملا در زمین آل سعود و صهیونیست‌ها بازی کردند٬ ادامه داد: ابله‌هایی که سفارت عربستان در ایران را آتش زدند٬ برگ برنده جمهوری اسلامی را به برگه باخت تبدیل کردند. این اقدامات موجب شد که چهار کشور میکروسکوپی و جیره خوار آل سعود اقدام به قطع ارتباط با ایران بکنند٬ وی در مورد احتمال سازماندهی شده بودن حمله به سفارت عربستان گفت: به ذهنم می رسد این اتفاق، اتفاقی خودجوش نبود بلکه کاملا برنامه ریزی شده بود و افرادی که وارد صحنه شدند ، افرادی غریبه ای بودند که وارد سفارت شدند. در این اقدام ما به جریان موسوم به تشیع انگلیسی که افراطیون منتسب به یکی از روحانیون تندرو هستند مشکوک هستیم.

لزوم پاسخگويي نهادهای امنیتی

صفر نعیمی نیز با اشاره به امنیتی بودن حمله به سفارت عربستان در گفت و گو با خبرآنلاین طبق گفته ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور گفت: مطالبه من هم به عنوان نایب رییس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از نهادهای نظارتی و امنیتی، قوه قضاییه و نیروهای انتظامی اینست که جریان حمله به سفارت عربستان را بررسی کنند و ببینند این اتفاق یک اقدام خودجوش بوده یا از سوی جناح یا جناح هایی هدایت شده است؟ چرا که این اقدام‌ تا حدودی به امنیت منطقه و کشورمان خدشه وارد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج