۲۸۰۹۱۰
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

ساز مخالفت با پژو، این بار از بدنه دولت

قرارداد ایران خودرو و پژو در شرایطی به احتمال زیاد طی یک ماه آینده به امضای طرفین خواهد رسید که این روزها صداهای مخالفی در این مورد از بدنه دولت به گوش می‌رسد.

روزنامه دنیای اقتصاد: قرارداد ایران خودرو و پژو در شرایطی به احتمال زیاد طی یک ماه آینده به امضای طرفین خواهد رسید که این روزها صداهای مخالفی در این مورد از بدنه دولت به گوش می‌رسد.

طی چند روز اخیر، برخی مسوولان دولتی در حالی خواستار تامل و دقت بیشتری در امضای قرارداد ایران خودرو و پژو شده‌اند که گویی چندان راضی به شراکت دوباره این دو خودروساز نیستند. مخالفان حتی از مسوولان بلندپایه دولت خواسته‌اند در امضای قرارداد موردنظر (قراردادی که حدود دو سال مذاکره پشت آن خوابیده است) عجله نکنند. این مخالفت‌ها در حالی است که ایران خودرو و پژو از حدود دو سال پیش، مذاکره با یکدیگر را از سر گرفته و بنا به گفته مسوولان دو شرکت، فرم شراکت جدید آنها بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود.

از طرفی، وقتی پشت قراردادی، دو سال مذاکره وجود دارد، شاید دیگر خیلی منطقی نباشد که امضای چنین قراردادی را عجولانه خواند، آن هم با توجه به سختگیری‌ها و خطوط قرمزی که وزارت صنعت برای خودروسازان داخلی و خارجی (در بحث همکاری مشترک) لحاظ کرده است. با این حساب، باید از مخالفان پرسید این که به مسوولان توصیه می‌کنند در قرارداد ایران خودرو و پژو عجله نشود، دقیقا منظورشان از «عجله نکردن» چیست؟ آیا نگران تکرار رفتار گذشته پژو در ایران هستند؟

اگر این طور است که هم ایران خودرویی‌ها و هم پژویی‌ها عنوان می‌کنند که رفتار متقابل خود را تغییر داده و قرار نیست مانند گذشته عمل کنند. به گفته آنها، در قرارداد جدید، پژو باید ۳۰ درصد از محصولات تولیدی در ایران را صادر و همچنین تولید خودرو (در ایران) را با ساخت داخل حداقل ۴۰ درصدی آغاز کند.

همچنین قرار شده شرکتی مشترک میان ایران خودرو و پژو با سهام مساوی ۵۰ درصد، تشکیل شود تا نظارت‌های لازم بر اجرای قرارداد مربوطه صورت بگیرد. نکته دیگر اما اینجاست که به فرض اینکه قرارداد میان ایران خودرو و پژو امضا نشود؛ در این شرایط کدام خودروساز خارجی قرار است جایگزین پژو شده و به رشد و توسعه خودروسازی ایران کمک کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    ساز مخالفت خودرو پزو را باید دولت بزند پس ارابه های مرگ ولگنهاشونو کی از انباربخره

  • محمد

    پورسانت خودروهای چینی بیشتره و همچنین کشور دوست و برادر چین ، به خاطر ما که تحریم بودیم این همه کارخانه رنگ و وارنگ درست کرده که ما سختی نکشیم و تجار ما در زمان تحریم بیشترین استفاده را از واردات محصولات بی کیفیت چینی بردند .
    باید حق نمک را به جا بیاریم .

  • بدون نام

    چند گرفتی اینها را بنوییسی

  • بدون نام

    اينا با هيچ خودر وسازي نميتونن کار کنن سالهاست محصولات پژو رو خراب کردن به خورد مردم خودمان دادن هيچ کجاي دنيا اين اشغالهارو قبول نميکنه. هر خودرو سازي هم که بياد اينا خرابش مي کنن بخا طر همين اصلا بازار جذابي براشون نيست

  • ناشناس

    اصل جریان برمیگردد به ارزش دلار اگر قرار باشددلار با این نرخ فعلی عرضه شود اگر از قبرس الاغ هم وارد کنند اکثریت مردم قادر به خرید نخواهند بودالان در امریکا با اندکی پیش قسط ماشینی با کلی امکانات و قسط 300 دلار در ماه تقریبا به ارزش 15 0000دلار یافت می شود

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج