۲۶۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

نصف خودروهای تسهیلاتی فروش رفت

طرح فروش تسهیلاتی خودرو در حالی وارد چهارمین روز خود شد که به گفته نمایندگی‌های خودروسازان، استقبال عمومی از این طرح، خوب بوده و چند هزار محصول به فروش رفته است.

روزنامه دنیای اقتصاد: طرح فروش تسهیلاتی خودرو در حالی وارد چهارمین روز خود شد که به گفته نمایندگی‌های خودروسازان، استقبال عمومی از این طرح، خوب بوده و چند هزار محصول به فروش رفته است.

بنا بر آخرین آمار، تا غروب دیروز نزدیک به ۶۰ هزار نفر در طرح فروش تسهیلاتی، پیش ثبت‌نام به عمل آورده‌اند که ۸۰ درصد آنها (معادل ۴۸ هزار نفر) با واریز مبلغ پش پرداخت به حساب خودروسازان، عملا خودرو پیش خرید کرده‌اند.

ازآنجاکه ظاهرا دولت سهمیه‌ای ۱۰۰ هزار دستگاهی برای فروش تسهیلاتی خودرو در نظر گرفته، تا دیروز تقریبا نصف ظرفیت موجود فروش رفته است. آن‌طور که خبر می‌رسد، رکورد فروش همچنان در دست پژو ۴۰۵ و پراید و تیبا است، به نحوی که مشتریان بیشترین استقبال را از این خودروها (به‌دلیل قیمت پایین‌تر) به عمل آورده‌اند.

هر چند پیش‌تر شایع شده بود که امکان انصراف از پیش خرید خودروها وجود ندارد، اما به گفته خودروسازان، مشتریان می‌توانند تا زمانی که اسناد فروش شان در اختیار بانک مرکزی قرار نگرفته و تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به آنها تعلق نگرفته باشد، انصراف داده و پول خود را پس بگیرند.

خودروسازان تاکید می‌کنند که در این صورت ظرف ۴۸ ساعت پول واریزی به عنوان مبلغ پیش پرداخت، به مشتریان عودت داده خواهد شد. نکته دیگر در مورد فروش تسهیلاتی این است که خودروسازان وعده تحویل محصولات پیش فروش شده را ظرف یک روز تا یک ماه داده‌اند.

البته این بازه زمانی از وقتی حساب می‌شود که مراحل اداری مانند دریافت چک‌های اصل و فرع، ارسال مدارک فروش به بانک مرکزی و واریز تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به حساب شرکت‌های خودروساز، انجام شود. البته به نظر می‌رسد برخی خودروها مانند تندر-۹۰ که تیراژ کمی دارند، از این قاعده کلی مستثنی بوده و تحویل آنها بیش از یک ماه طول بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نصف خودروهای تسهیلاتی !!!....... بازی با کلمات !!! میشه بگین کدوم نصف ؟!!!چون انواع واقسام نصف ها را میشه ذکر کرد !

    • بدون نام

      خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      واقعا برای خریداران محترم متاسفم نمیدونن چه کلاه گشادی سرشون رفت

    • بدون نام

      وااااای چه بد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج