Deviant Art، بزرگترین شبکه اجتماعی هنرمندان
شبکه اجتماعی Deviant Art به گونه ای ساخته شده که از آن به عنوان بزرگترین انجمن آنلاین هنرمندان جهان یاد می کنند.
در این شبکه اجتماعی سیستمی تعریف شده که هنرمندان پس از ارائه آثار خود می توانند آنها را بر اساس قانون کپی رایت ثبت کنند و جلوی هرگونه سوءاستفاده احتمالی را بگیرند.
بخشی از این شبکه اجتماعی را یک فروشگاه اینترنتی ویژه تشکیل می دهد که در آن امکان خرید و فروش انواع آثار هنری فراهم شده است و حتی کاربرانی که عضو شبکه اجتماعی نیستند و اثر هنری خلق نکرده اند هم می توانند به صورت مستقیم در این مکان خریداری کنند.
این شبکه اجتماعی هم اکنون ۲۵ میلیون مشترک فعال در سراسر جهان دارد که این افراد در مجموع ۲۴۶ میلیون عکس از آثار هنری خود را منتشر کرده اند. مدیران این شبکه اجتماعی اعلام کردند در هر روز به طور میانگین ۱۴۰ هزار عکس جدید از آثار هنری در زمینه های مختلف از سوی کاربران منتشر می شود و کاربران به صورت روزانه ۱.۴ میلیون لایک و ۱.۵ میلیون کامنت می گذارند.
مرکز امتیازدهی اینترنتی الکسا رتبه Deviant Art را در میان تمام سایت های اینترنتی جهان ۱۵۲ اعلام کرده است و در زمینه مراکز ارائه خدمات هنری آن را نخستین سایت جهان می داند. به دنبال گستردگی فعالیت Deviant Art و توجه کاربران جهانی به آن، بسیاری از شرکت های دنیا تمایل دارند تبلیغات خود را در آن منتشر کنند.
برای مثال، شرکت خودروسازی Dodge سال گذشته در این شبکه اجتماعی مطلبی را منتشر کرد که براساس آن کاربران باید لوگوی مخصوص یکی از محصولات آن را طراحی کنند. در این رقابت چهار میلیون نفر شرکت کردند و شرکت مذکور به نفرات برتر جوایزی اعطا کرد.
مدیران شبکه اجتماعی Deviant Art هم اکنون در حال توسعه طرحی هستند که به موجب آن مشترکان در آینده نزدیک می توانند به صورت مستقیم تصاویر خود را در فیس بوک و توییتر هم به اشتراک بگذارند و با حساب کاربری خود در Deviant Art وارد دو شبکه اجتماعی مذکور شوند.
این اقدام می تواند تعداد مشترکان Deviant Art را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد و این شبکه اجتماعی هنری را بیش از پیش به کاربران جهانی معرفی کند.
ارسال نظر