۱۴۸۹۵۹۵
۹ نظر
۲۳۴
۹ نظر
۲۳۴
پ

​نارضایتی وزیر آموزش و پرورش از میزان حقوق معلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حقوق دریافتی معلمان در مقایسه با پرداختی ۸۵ دستگاه دیگر، پایین‌ترین رقم است، گفت: این مسئله به یک آسیب جدی برای نظام تعلیم و تربیت تبدشل شده و بر پیکره این نظام مهم خدشه وارد کرده است.

ایرنا: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حقوق دریافتی معلمان در مقایسه با پرداختی ۸۵ دستگاه دیگر، پایین‌ترین رقم است، گفت: این مسئله به یک آسیب جدی برای نظام تعلیم و تربیت تبدشل شده و بر پیکره این نظام مهم خدشه وارد کرده است.

1951645_658

علیرضا کاظمی روز یکشنبه در جلسه شورای علمی فرهنگستان علوم، اظهار کرد: بعد از سال‌ها معلمی و طی سلسله مراتب مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش متوجه شده‌ام که کار در این وزارتخانه بسیار سخت و سنگین است و به واقع هیچ یک از وزاری پیشین نتوانسته‌اند به طور کامل مسائل آموزش و پرورش را رفع و سند تحول بنیادین را پیاده کنند.

وی افزود: به همین دلیل و برای کسب موفقیت در مسیر رفع مشکلات وزارت آموزش و پرورش، نقشه راهی مبتنی بر مبانی علمی، کارشناسی و راهکار‌های عملی تهیه و ترسیم شده است.

کاظمی با تأکید بر این‌که وزارت آموزش و پرورش از مسائل کلان برون سازمانی رنج می‌برد، گفت: معتقدم بخش زیادی از مشکلات و ناکامی‌های نظام تعلیم و تربیت ارتباطی مستقیم با مسائل کلان مدیریتی کشور از جمله ساده انگاری و سیاست‌زدگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت همواره مورد نامهربانی قرار داشته و هیچ‌گاه در اولویت کار و سیاست دولت‌ها نبوده است، افزود: البته امروز این وزارتخانه در اولویت برنامه‌های دولت چهاردهم قرار دارد به نحوی که تاکنون ۱۷ جلسه با حضور رییس جمهور و معاونان وی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش برگزار شده است.

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

وی با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش همواره از ناحیه تغییر افراد و تفکرات در مجلس و دولت‌ها آسیب دیده است، گفت: این تغییرات، موجب جابجایی‌های مدیریتی حتی تا سطح مدیر مدرسه می‌شود که همین به آسیبی جدی برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

کاظمی بر فقدان سیاست‌گذاری بلندمدت و اصولی در حوزه‌های مهم مدیریتی از جمله منابع انسانی تاکید کرد و گفت: جذب فله‌ای نیرو در بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش، ریل‌گذاری این وزارتخانه در مسیر اجرای برنامه و سیاست‌های توسعه‌ای را با مشکل جدی مواجه کرده است و برهمین اساس رهبری معظم انقلاب همواره تاکید دارند که جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش باید از مسیر دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که حل و فصل مسائل کلان آموزش و پرورش نیازمند حمایت‌های بیرونی است، افزود: مشکلات درونی وزارت آموزش و پرورش منجر به ناکامی در دستیابی به اهداف سند تحول تعلیم و تربیت شده است.

کاظمی با تأکید بر این‌که در گذشته خانواده مهم‌تربن اصل نظام تربیتی محسوب می‌شد، اظهار کرد: در گذشته خانواده نهاد اصلی مراقبت از فرزند و مدرسه نیز دارای جایگاه و اعتباری ویژه بود، اما امروز نقش نظام تربیتی در خانواده، مدرسه و جامعه به کلی دچار تغییر شده به نحوی که نقش خانواده و مدرسه در این عرصه کاهش چشمگیر یافته و جامعه و فضای مجازی مهم‌ترین نقش را در این زمینه برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه این نظام تربیتی (جامعه و فضای مجازی) در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیست، افزود: این تغییرات و جابجای در نقش‌ها موجب بروز تعارض و سردرگمی شده است به نحوی که آموزش و پرورش از ارزش‌ها صحبت می‌کند و فضای مجازی، مخالفت با ارزش‌ها را ترویج می‌کند و در حقیقت نظام تربیتی از دست معلم و مدرسه خارج شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که نیازمند تغییر ریل‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت هستیم، گفت: برنامه درسی و ساختار نظام تعلیم و تربیت کشور معیوب است چراکه برنامه درسی فارغ از فعالیت‌های هویت بخش و بی ارتباط با سایر نیاز‌های آموزشی است.

کاظمی افزود: در ارزیابی نظام تعلیم و تربیت، تنها ساحت علمی سنجیده می‌شود در حالی که ما در این نظام، دو مأموریت تربیت علمی و فرهنگ تربیتی را بر عهده داریم که تنها به یک ساحت آن می‌پردازیم.

به گفته وی، مسائل فوری و اساسی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، ۵۱ کلان مسئله را احصا کرده‌ایم که هوش مصنوعی، آموزش و تولید محتوا برای مدارس از جمله این موارد است.

وزیر آموزش و پرورش «عدالت و توسعه فضا‌های آموزشی و کیفیت بخشی» را دو رویکرد دولت چهاردهم در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تا امروز ۱۷ جلسه تخصصی برای رفع مشکلات این حوزه با حضور رییس جمهور برگزار شده که نشان از توجه ویژه دولت به نظام تعلیم و تربیت دارد.

کاظمی همچنین از تهیه دو اطلس آسیب‌های اجتماعی و فضا‌های آموزشی خبر داد و اظهار کرد: با همه وجود دغدغه نظام تعلیم و تربیت را دارم و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ....

    ما بدبخت بالیسانس با گروه ۱۶ فقط ۱۵ تومن میگیریم بخدا ظلمه

  • امید

    آخی تازه فهمیده 😂😂😂

  • بینا

    بازنشسته شرکت مخابراتم 14 میلیون حقوق امروز فقط 1وپانصد مونده کسی به داد نمیرسه گوشها همش کیپ شده. حیف اینهمه زحمت که کشيديم

  • صدا

    جناب وزیرحقوق شماکه خوب است این برای سایرین کافی میباشدچون ازاول هم همینطوربوده است‌آیاکدام مزایای شغلی جنابعالی به کارکنان آموزش وپرورش تاکنون تعلق گرفته است؟ آیابیمه شماهم همان بیمه معلم است،نخیرنیست،وووووووو

  • ناشناس

    برین فنی وحرفه ای را نگاه کنید با ۶ ماه کارشما بیشتر طلب کارید مملکت بی حساب کتاب

  • دشتی

    اینکه آموزش رکن اصلی هرجامعه می باشد و باید توجه خاصی به حوزه آموزش و پرورش داد شکی درش نیست ولی این رو هم توجه داشته باشیم و یه حساب و کتاب ساده کنیم معلمین در طول سال چند ماه تدریس میکنن . و تطبیق بدین با سایر دستگاهها که کل ساله شبانه روز در گیر کارن

  • حسین

    پایین ترین حقوق مربوط به آموزش پرورش است لیسانس بازنشسته 13/۸۰۰ میلیون حقوقشه ،البته بیشتر کارکنان دولت مربوط به آموزش پرورشه این یعنی فاجعه

  • احسان

    نتیجه این همه بی توجهی به فرهنگیان در جامعه دیده میشه و نسل جدید به هیچی پایبند نیست و آثارش در جامعه دیده میشه و بدتر خواهد شد ،نتیجه هر عملی ،عکس العملی داره ،دولت عدالت بین ۸۵ دستگاه رو نمی تونه برقرار کنه ،چه انتظاری داریم عدالت در جامعه،محقق شه؟؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج