۱۴۶۴۷۵۷
۲۷۵
۲۷۵
پ

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار

در این مطلب به نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار و ابزار لازم برای این کار می پردازیم. با کندن کاغذ دیواری قدیمی می توانید کاغذ دیواری جدید و زیبای خود را جایگزین آن کنید.

دلگرم: در این مطلب به نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار و ابزار لازم برای این کار می پردازیم. با کندن کاغذ دیواری قدیمی می توانید کاغذ دیواری جدید و زیبای خود را جایگزین آن کنید.

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار

یکی از معضل های اصلی هنگام کاغذ دیواری کردن دیوارها، کندن کاغذ دیواری های قدیمی است. در بیشتر اوقات می توان کاغذ دیواری جدید را روی کاغذ دیواری قدیمی اجرا کرد. اما زمانی که کاغذ دیوار قدیمی آسیب دیده باشد، نمی توان روی آن کاغذ دیواری جدید اجراء کرد. زیرا ظاهر آن هموار و زیبا نخواهد بود.

از طرفی کاغذ دیواری های پلاستیک وینیل و فویل نمی توانند چسبندگی لازم برای چسباندن کاغذ دیواری جدید را فراهم کنند. به همین دلیل کندن و جدا کردن آن ها الزامی است. در این مطلب می خواهیم به نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار بپردازیم.

ابزار لازم برای کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار

 

برای کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار به ابزار مخصوص نیاز دارید. این ابزار عبارتند از:

  • آب داغ
  • اسپری آب پاش
  • مقداری پارچه
  • چند تکه پارچه زبر
  • مایع نرم کننده
  • کاردک شیشه
  • نردبان
  • اسفنج
  • نوار چسب نقاشی پهن
  • سطل آشغال

مراحل کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

مرحله اول

اولین مرحله از کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار، مربوط به محافظت از قرنیزها و کفپوش است. ابتدا یک لایه پلاستیک مخصوص یا یک سفره ضد آب در زمین پهن کنید. سپس تمامی قرنیزهای دیوار را با چسب پهن بپوشانید. نوارها از برخورد تکه های کاغذ به قرنیزها جلوگیری می کنند. البته این مورد بیشتر برای زمانی است که قصد تعویض کردن قرنیزها را نداشته باشید. اگر می خواهید قرنیزها را نیز عوض کنید، نیازی به این کار نخواهد بود.

مرحله دوم

مقداری آب داغ را داخل اسپری آب پاش ریخته و گوشته ای از کاغذ دیواری را خیس کنید. سپس ده دقیقه صبر کنید. پس از ده دقیقه اگر کاغذ دیواری به راحتی از دیوار جدا شد، دیگر نگران نباشید. چرا که می توانید بقیه کاغذ دیواری را نیز به همین منوال جدا کنید.

البته دقت داشته باشید که این کار را وجب به وجب انجام دهید. چرا که امکان کندن کل کاغذ دیواری به صورت یکجا با این روش وجود ندارد. ابتدا باید در هر قسمت چسب زیر کاغذ دیواری را به دقت گرم کنید، سپس اقدام به جدا کردن کاغذ دیواری کنید.

اگر بعد از اسپری کردن آب، کاغذ دیواری به راحتی جدا نشد، شما با یک پوشش وینیلی مواجه خواهید بود. این پوشش در برابر جذب آب و نرم شدن مقاومت می کند. بنابراین کندن آن بسیار سخت تر است.

مرحله سوم

در این مرحله برای کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار لازم است کاری کنید تا آب داغ و گرما بیشتر به داخل چسب نفوذ کند. برای این کار با استفاده از کاردک برش هایی روی سطح کاغذ دیواری ایجاد کنید. در همه حالت ها کاردک را بر روی دیوار بکشید تا راه نفوذ آب گرم به داخل کاغذ دیواری و چسب زیرین آن باز شود. بعد از اتمام کار هزاران سوراخ و برش کوچک و بزرگ روی کاغذ دیواری خواهید دید.

مرحله چهارم

در مرحله بع آب داغ را بر روی کاغذ دیواری اسپری کنید. به صورتی که آب داغ به خوبی به سطح زیرین کاغذ دیواری برسد. اگر اتاق را تخلیه کرده اید و خیس شدن کف برایتان مهم نیست می توانید از حجم بیشتری از آب استفاده کنید. مثلا یک پارچ آب را پر از آب داغ کرده و آن را به آرامی و با دقت روی دیوار بریزید. این گونه چسب راحت تر نرم شده و آسان تر می توان کاغذ دیواری قدیمی را از دیوار جدا کرد.

استفاده از مایع نرم کننده در داخل آب داغ به نرم کردن هر چه بیشتر چسب کاغذ دیواری کمک خواهد کرد. اگر امکانش وجود دارد مقداری نرم کننده را به آب داغ اضافه کرده آن را به کاغذ دیواری بپاشید.

مرحله پنجم

بعد از نرم شدن کاغذ دیواری ها، نوبت به کندن آن ها می رسد. برای این کار بالای نردبان رفته و با استفاده از کاردک گوشه کاغذ دیواری را جدا کنید. سپس جدا کردن کاغذ دیواری را از بالا به پایین شروع کنید. این کار را به آرامی انجام دهید. هر جا که چسب محکم بود، مقداری دیگر آب داغ اسپری کنید تا چسب نرم شود.

مرحله ششم

بعد از جدا کردن و کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار، نوبت به پاک کردن چسب های باقی مانده از روی دیوار می رسد. با استفاده از یک اسفنج و آب گرم شروع به تمیز کردن چسب های باقی مانده کنید. این کار را زمانی انجام دهید که دیوار هنوز مرطوب است. چرا که با خشک شدن دیوار باید بار دیگر آن را مرطوب کند.

بعد از کندن چسب های اضافی، با تکه های اسکاچ یا پارچه زبر، به خوبی دیوار را تمیز کنید تا سطح آن صاف و هموار شود. بعد از تمیز شدن کامل دیوار، با استفاده از یک تکه پارچه شروع به خشک کردن دیوار و از بین بردن تکه های باقی مانده چسب بکنید. برای این کار می توانید از کاردک نیز استفاده کنید. اما مراقب باشید که سطح دیوار خراش بر ندارد یا سطح آن کنده شود. یک روز صبر کنید تا دیوار به صورت کامل خشک شود. برای این کار در و پنجره اتاق را باز کنید تا هوا راحت تر جریان پیدا کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج