۱۴۶۳۷۲۸
۵۸۱
۵۸۱
پ

واکنش آذر منصوری به انتصاب استاندار اصفهان

رئیس جبهه اصلاحات در یک سخنرانی اظهار داشت: می خواهد استاندار اصفهان باشد یا استاندار هر استانی که می خواهد باشد، در این دوره فکر نکند که مثل دولت آقای روحانی با جاهای دیگری می‌تواند هماهنگ شوند و به هیچکس هم پاسخگو نباشند.

خبر آنلاین: رئیس جبهه اصلاحات در یک سخنرانی اظهار داشت: می خواهد استاندار اصفهان باشد یا استاندار هر استانی که می خواهد باشد، در این دوره فکر نکند که مثل دولت آقای روحانی با جاهای دیگری می‌تواند هماهنگ شوند و به هیچکس هم پاسخگو نباشند.

واکنش آذر منصوری به انتصاب استاندار اصفهان

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات ایران، در یک سخنرانی، اظهار داشت: حفظ سرمایه اجتماعی اصلاحات، دغدغه همه ماست. من به آقای پزشکیان هم بارها گفته ام که ما در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، قطره چکانی رای جمع کرده ایم و به مردم قول داده ایم حتما با حضور پزشکیان اوضاع تغییر می کند و خوب خواهد شد. باید برای آنهایی که رای داده اند و آنها که با رای ندادن اعتراض خود را به مدنی ترین شکل ممکن، اعلام کردند امیدافزایی کنیم.

وی در ادامه افزود: می خواهد استاندار اصفهان باشد، استاندار هر استانی که می خواهد باشد، در این دوره فکر نکند که مثل دولت آقای روحانی با جاهای دیگری می‌تواند هماهنگ شوند و به هیچکس هم پاسخگو نباشند. استاندار دولت اقای پزشکیان باید به جریان اصلاحات پاسخگو باشد. باید به مطالبات جریان اصلاحات پاسخگو باشند. ایشان والی و نماینده دولت در استان هستند.

رئیس جبهه اصلاحات اظهار داشت: وی از سوی دولت مورد حمایت ما انتخاب شده است. ما که نمی توانیم بعد از گذشت سه ماه بگوییم ما اشتباه کرده ایم و حمایت خود را پس بگیریم. این را نه جامعه قبول می کند و نه می توانیم خودمان را قانع کنیم. ما قبل از اعلام صلاحیت شورای نگهبان شرط خودمان روی میز گذاشتیم. وقتی نامزد اختصاصی ما انتخاب شدند، باید حمایت کنیم.

مطالبه گری لازم است و ضرورت سیاست ورزی ما است. ما در تعهداتی که از کاندیدای خود گرفتیم، نگفتیم که باید استاندارت را ما انتخاب کنیم. نگفتیم وزیرتان را باید ما انتخاب کنیم. چون اساسا جایگاه جریان اصلاحات در موقعیتی بالاتر از دولت قرار دارد. فقط باید رصد کنیم.

منصوری در ادامه گفت: دکتر ظریف وقتی رییس شورای راهبری بودند شیوه نامه ای را برای استان ها نگارش کردند. از ترکیبی که این شورا برای کابینه مشخص کرده بود تنها نیمی از آنها، آن هم نفرات سوم و چهارم لیست بودند که توانستند انتخاب شوند. اغلب رد شدند. با قانون بکارگیری افراد در مشاغل خاص، که به مراتب بدتر از نظارت استصوابی شورای نگهبان بود، رد شدند. باز جای شکر دارد که شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت را به کاندیداها اعلام می کند اما در این مورد هیچ نهادی پاسخگو نیست. فقط در نامه ای اعلام می کنند که این فرد صلاحیت تصدی بر کرسی آن پست را دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: من با چند نفر از وزرا صحبت کرده ام. می گفتند ما هنوز برای یک نفر از کسانی که برای مشاور و یا معاون انتخاب کرده ایم، نتوانستیم جواب استعلام بگیریم. حالا فکر کنید با چنین قانونی، یک شیوه نامه ای را به استانها ابلاغ کردند تا گزینه های استانی خود را اعلام کنند. فکر نکنم ایشان گفته باشند که هر فردی را که پیشنهاد دهید، قبول می کنیم. بعد کار رها شد. آقای ظریف رفت. جبهه اصلاحات ماند و موجی از مطالبات در سراسر کشور. در جایی ورود کردیم که هیچ برنامه ای برای آن نداشتیم. در نهایت تصمیم گرفتیم که کارگروهی را از طرف جبهه اصلاحات به وزارت کشور معرفی کنیم. تا این کارگروه لیست ما را با لیستی که در کمیته وزارت کشور تهیه شده مطابقت دهد، چانه زنی کنیم ببینیم می توانیم مطالبات استانها را پیگیری کنیم یا نه.

آذر منصوری گفت: تمام افرادی که برای استانداری اصفهان انتخاب شده بودند یا بازنشسته بودند و یا استعلامشان رد شده بود. یک نفر هم تایید نشده بود. منظورم استعلامات سپاه نیست. استعلام یک وجه است و مجمع نمایندگان استان ها هم یک طرف. آنها به شدت وزارت کشور را در تنگنا قرار دادند. آقای پزشکیان از همان اول از وفاق گفتند. تا زمانی که این دعواها پا برجاست نمی توان کاری کرد. مگر ما از برجام دستاوردی مهمتر داشته ایم؟ بخشی از جریان حاکمیت آن را به مثابه رقیب سیاسی خود می دانست. تا زمانی که یک فهم مشخص از چالش ها و بحران ها نرسیم، وفاقی نخواهیم دید. افقی که پزشکیان می بیند همین است.

او در پایان تاکید کرد: در مورد اصفهان توجه کنید که هم عارف و هم کارگروه و هم تماس های پی در پی ما، در یک مقطعی کار را متوقف کرد. ولی بلاموضوع نشده بود. جمالی نژاد نیروی پایداری چی نیست. من موضعی از او ندیدم که از این جریان حمایت کرده باشد. ایشان استاندار دولت پزشکیان است و باید گفتمان و رویکرد همین دولت را دنبال کند. این استاندار باید در یک سال آینده باید گزارش بدهد به وزارت کشور. این قولی بود که وزیر کشور داد. گفت جمالی نژاد رویکرد تعاملی خود را با نیروهای همراه دولت خواهد داشت. ای کاش این اتفاق نمی افتاد ولی حالا که چنین انتخابی صورت گرفته است، باید قبول کنیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج