۱۴۵۷۸۰۳
۱۸۲
۱۸۲
پ

مرد فرانسوی در زیر خانه‌اش یک «قبرستان باستانی» پیدا کرد

این کشف واقعی که در منطقه‌ای در حومۀ شهر پاریس رخ داده است، ما را به یاد فیلم «ارواح خبیثه» (۱۹۸۲) می‌اندازد؛ در آن فیلم ارواح به خانه‌ای که بر روی یک قبرستان گمشده ساخته شده بود هجوم آورده بودند؛ البته خوشبختانه ظاهرا در این خانۀ پاریسی خبری از هجوم ارواح نبوده است!

فرادید: به تازگی یک صاحب‌خانه در منطقه کوربی-اسون واقع در حومه پاریس، به طور اتفاقی متوجه شد که خانه‌اش بر روی یک گورستان باستانی ساخته شده است. این صاحب‌خانه اواخر سال گذشته در حال انجام برخی نوسازی‌ها در زیرزمین خود بود که تصادفاً به یک اسکلت برخورد کرد.

پس از این اتفاق، سرویس باستان‌شناسی منطقه‌ای با انجام یک کاوش کامل در چهار اتاق زیرزمین، ۳۸ مقبرۀ متعلق به قرون سوم تا دهم میلادی را کشف کرد.

مرد فرانسوی در زیر خانه‌اش یک «قبرستان باستانی» پیدا کرد

این قبرها در چهار اتاق زیرزمین پراکنده بودند و بیشتر آنها به صورت ردیف‌های موازی چیده شده بودند. در قبرهایی که مربوط به دوران اواخر امپراتوری روم بودند، مردگان به پشت خوابانده شده و در تابوت‌های چوبی دفن شده بودند. البته چوب تابوت‌ها در حال حاضر پوسیده است، اما آثاری از شکل اصلی تابوت‌ها در گودال‌ها باقی مانده است.

مرد فرانسوی در زیر خانه‌اش یک «قبرستان باستانی» پیدا کرد

10 تابوت گچی متعلق به دوره مروونژی (۴۷۶ تا ۷۵۰ میلادی) نیز به صورت کنار هم و به شکل بادبزنی چیده شده‌اند. در حالی که برخی از تابوت‌های گچی کشف‌شده در مکان‌های دیگر دارای تزئینات روی دیوارهای بیرونی بوده‌اند، هیچ‌کدام از این ۱۰ تابوت دیواره‌های تزئین‌شده‌ای ندارند. تنها یکی از تابوت‌ها دارای درپوشی است که از سنگ نرم ساخته شده و بر روی آن حکاکی‌هایی به چشم می‌خورد. با اینکه این درپوش شکسته است، اما می‌توان بخشی از یک گل‌سرخ، یک صلیب لاتین و یک صلیب نقش بسته در داخل یک دایره را تشخیص داد.

مرد فرانسوی در زیر خانه‌اش یک «قبرستان باستانی» پیدا کرد

وجود یک قبرستان قرون وسطایی در این محله از قرن ۱۹ میلادی شناخته شده بود؛ در آن زمان اولین تابوت‌های گچی در این محله کشف شده بودند. اما از آن زمان به بعد هیچ کاوش رسمی یا مطالعۀ علمی دربارۀ این بقایا انجام نشده بود. این اولین بررسی جامع این گورستان است که نشان داده که اینجا بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد. تمام بقایا اکنون جمع‌آوری شده و برای مطالعه بیشتر به یک آزمایشگاه منتقل شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج