۱۴۵۵۸۰۸
۱۳۲
۱۳۲
پ

قصه مکالمه طولانی تونی بلر و خاتمی در هواپیما

تونی بلر، نخست‌وزیر انگلستان، در مسیر آمریکا از داخل هواپیما، تلفنی با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، صحبت طولانی در مورد برنامه مبارزه با تروریسم داشته است.

خبرآنلاین: تونی بلر، نخست‌وزیر انگلستان، در مسیر آمریکا از داخل هواپیما، تلفنی با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، صحبت طولانی در مورد برنامه مبارزه با تروریسم داشته است.

قصه مکالمه طولانی تونی بلر و خاتمی در هواپیما

 

اکبر هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات خود به موضوعاتی مانند مکالمه تلفنی نخست وزیر انگلستان با محمد خاتمی و تحولات فلسطین پرداخته است.

در خاطرات این روز آمده است: دیروز و دیشب، باران زیادی در تهران و بعضی شهرهای دیگر باریده و شروع خوبی برای پاییز است. در دفتر کوشک بودم. عصر به خانه برگشتم و تا آخر شب، به مطالعه و اصلاح نمایه تفسیر راهنما و دیدن گزارش‌ها گذشت.

تونی بلر، نخست‌وزیر انگلستان، در مسیر آمریکا از داخل هواپیما، تلفنی با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، صحبت طولانی در مورد برنامه مبارزه با تروریسم داشته است. ما می‌گوییم، این برنامه باید با تصویب سازمان ملل و زیر نظر آن باشد و آمریکا و دیگران، چنین حقی ندارند. آن‌ها اصرار دارند که با آمریکا همکاری شود و ایران اصولاً با حمله به افغانستان مخالف است؛ مثل بسیاری از کشورهای دیگر.

آمریکا امروز اعلام کرد که دستور حرکت هواپیماها و ناوها به منطقه مدیترانه و دریای عمان و خلیج فارس داده است و رسماً می‌گویند، به سایر حامیان تروریسم هم تعرض خواهد شد. اختلاف در پاکستان، بسیار جدی است. [پرویز] مشرف، [رییس‌جمهور پاکستان]، می‌خواهد با آمریکا همکاری‌کنند و احزاب و علما و بسیاری از مردم مخالف‌اند.

اجلاس علمای افغانستان، امروز به کار خود پایان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای بن‌لادن، اگر می‌تواند داوطلبانه از افغانستان برود و اگر آمریکا به افغانستان حمله کرد، جهاد بر همه مسلمین واجب می‌شود و از آمریکا خواست، ادله خود را ارایه کند و وارد مذاکره شود. آمریکا جواب داده که وقت مذاکره گذشته، موقع عمل است.

در فلسطین هم آتش‌بس اعلام شده، نقض شد وگروه‌های جهادی هم اصلاً آن را قبول ندارند. در آمریکا و بعضی ازکشورهای غربی و استرالیا، به افراد و مساجد و مراکز اسلامی حمله و اهانت می‌شود. در آمریکا، تاکنون سه نفر مسلمان لبنانی کشته شده‌اند و یک نفر سیک هندی هم به خاطر شباهت به مسلمین، کشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج