قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۲۵۱۲
۱۵ نظر
۲۸۳۹
۱۵ نظر
۲۸۳۹
پ

نارضایتی ۹۲درصدی مردم از وضعیت فعلی ایران

روزنامه هم‌میهن گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد بخش بزرگی از مردم وضعیت امروز ایران را مطلوب نمی‌دانند.

روزنامه هم‌میهن گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد بخش بزرگی از مردم وضعیت امروز ایران را مطلوب نمی‌دانند.

نارضایتی 92درصدی مردم از وضعیت فعلی ایران

در بخشی از این گزارش آمده است:

* در یک نظرسنجی با عنوان موج ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان از پاسخگویان پرسیده شده که «به نظر شما در شرایط فعلی مهمترین مسئله کشور چیست؟» و پاسخگویان به ترتیب، گرانی و تورم با ۸۱/۹ درصد، بیکاری با ۴۷/۹ درصد، اعتیاد با ۲۶/۹ درصد، فساد اقتصادی و اداری با ۱۳/۱ درصد، مسئله مسکن با ۱۲/۱ درصد، مسئله حجاب با ۱۱/۹ درصد، مسئله ازدواج جوانان با ۱۰/۷ درصد، مسئله طلاق با۷/۱ درصد، کم‌آبی با ۵/۷ درصد و رعایت نکردن قانون با ۴/۷ درصد را به‌عنوان مهمترین مسائل کنونی ایران دانسته‌اند. در این بخش ۴/۲ درصد هم محدودیت آزادی بیان و مطبوعات و ۲/۶ درصد، آلودگی هوا، گرد وخاک و ریزگردها را مهمترین مسئله ایران دانسته‌اند.

* بخش مهمی از این پیمایش اما مربوط به نظر پاسخگویان درباره مطلوبیت وضع فعلی کشور است؛ در این بخش از پاسخگویان پرسیده شده که نظرشان را درباره مطلوبیت وضع فعلی کشور بیان کنند: «بین مردم، سه نظر درباره اوضاع فعلی کشور وجود دارد، کدام دیدگاه را درست ارزیابی می‌کنید؟». در پاسخ، ۶۱/۶ درصد پاسخگویان معتقد بودند که وضع موجود را باید با انجام اصلاحات بهتر کرد، ۳۰/۲ درصد معتقد بودند وضع کشور قابل اصلاح نیست و ۸/۲ درصد پاسخ دادند که وضع فعلی خوب و قابل دفاع است.

* مجموع ۶۱/۶ درصد پاسخگویان که معتقد بودند که وضع موجود را باید با انجام اصلاحات بهتر کرد و ۳۰/۲ درصد که گفته‌اند وضع کشور قابل اصلاح نیست، جمعیت ۹۲ درصدی معترضی را تشکیل داده‌اند که بخش بزرگی از آنها هنوز امیدوارند.

* فقط 8/2 درصد وضع موجود را قابل قبول می‌دانند، نکته مهم و قابل‌توجهی است که نشان می‌دهد اکثریت جامعه از وضع موجود رضایت ندارند.

* در بخش محیط‌زیست از پاسخگویان پرسیده شده «کدام یک از مسائلی که برای‌تان می‌خوانم به نظر شما مهمترین مخاطره زیست‌محیطی کشور در آینده نزدیک خواهد بود؟». آب با 69 درصد، آلودگی هوا با 31/5 درصد، زلزله با 21/1 درصد و از بین رفتن جنگل‌ها با 21/1 درصد به‌عنوان مخاطره زیست‌محیطی کشور در آینده نزدیک از نظر پاسخگویان اظهار شده‌اند. فرونشست زمین، گسترش بیابان، انقراض گونه‌های حیوانی و گیاهی، صید بی‌رویه دریایی و گسترش ریزگردها و غبار از دیگر نگرانی‌های پاسخگویان بوده‌اند.

* در بخش احساس امنیت بین مردم، 54/8 درصد پاسخگویان گفته‌اند که مال و اموال‌شان در امان نیست و 33/3 درصد گفته‌اند به میزان زیادی در شرایط فعلی مال و اموال مردم در جامعه ایران در امان است. از طرف دیگر، 55/2 درصد پاسخگویان معتقد بوده‌اند که به میزان زیادی در سطح شهر و خیابان احساس امنیت می‌کنند و 33/7 درصد مخالف این موضوع بوده‌اند.

* در این بخش، 14 درصد پاسخگویان زن گفته‌اند که به میزان خیلی کمی در سطح شهر احساس امنیت می‌کنند، 21/5 درصد گفته‌اند به میزان کم، 10/6 درصد گفته‌اند تا حدودی و 35/5 درصد این میزان را زیاد اعلام کرده‌اند. بررسی پراکندگی استانی این بخش هم نشان می‌دهد که ساکنان استان البرز با 22 درصد فراوانی، بیشترین احساس خیلی کم بودن امنیت را اعلام کرده‌اند.

* بررسی بخش امنیت شغلی جامعه نشان می‌دهد، وضعیت حس مردم در این باره نگران‌کننده است؛ به‌طوری‌که 69/5 درصد پاسخگویان گفته‌اند به میزان زیادی در شرایط فعلی، نگران از دست دادن شغلشان هستند و 24 درصد چنین حسی نداشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بیشترین مشکل جامعه فشار تورم وگرانیها ست وحقوق های کم البته مسولین که حقوق بالا دارند خبر از بیچاره شدن مردم ندارند

    • ناشناس

      اتباع از همه بدارتره
      چون با امنیت ارتباط مستقیم داره
      و امنیت هم از نون شب واجب تره

    • ناشناس

      با افزایش قیمت بنزین نه تنها این مشکل و حل نمیکنه که بدتر هم میکنه ضمن اینکه ظرف سه سال گذشته میلیونها مهاجر افغان اومدن ایران اکثرا هم قاچاقی اومدن و باعث ناامنی شدن و مردم خواستار اخراجشونن

    • دختری که برا همیشه سکوت کرده

      اولیش اخراج اتباعه . اونا که برن بیکاری از بین میره مواد غذایی به اندازه کافی هست و باعث تورم نمیشه امنیت میره بالا .....

    • رضا نوید

      مسکن تورم گرانی

    • رضا نوید

      مملکت خراب داغون ملت بیچاره

    • ناشناس

      اون هشت درصد کیان !!!!؟؟؟؟؟😁🌟🌟🌟

    • ناشناس

      البته ۹۹ درصد مربوط به دولت سیزدهم ما امیدمان به دولت آقای پزشکیان

    • ناشناس

      ولی تو آمارسازی های دوره ی رئیسی میگفت همه راضی هستن

    • خوش شانس

      باسلام اون هشت درصد کیا هستند؟

    • ناشناس

      چرا راضی

    • ناشناس

      فقر فساد گرونی

    • سوخته دل

      بی خانمانی و نداشتن مسکن بزرگترین درد جامعه امروز است و بعداز آن گرانی تورم و بیکاری ولی هیچ گوش شنوا و چشم بینایی نیست که نیست !!!!!!!

    • ناشناس

      اخه اون هشت درصد هم خودشون اینجاند خانواده شون امریکا ماندند ما یحتاج اونها را تامین کنند

    • غلوبوشهری

      فقر و فساد و تبعیض مردم به هم گلاویزxخودکشی راه چاره ای مردم بیچاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج