قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۹۰۲۹
۳۸۷
۳۸۷
پ

ادعای حمله هکری ایران به واتساپ مقامات اسرائیل

شرکت متا به عنوان مالک سکوهای پیام رسان" فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام" در اعلامیه ای مدعی شد هکرهای وابسته به ایران سعی داشتند حساب های واتساپ مقامات و شخصیت های آمریکایی و اسرائیلی را هک کنند.

عصر ایران: شرکت متا به عنوان مالک سکوهای پیام رسان" فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام" در اعلامیه ای مدعی شد هکرهای وابسته به ایران سعی داشتند حساب های واتساپ مقامات و شخصیت های آمریکایی و اسرائیلی را هک کنند.

به نقل از رویترز، شرکت متا مدعی شده تلاش این هکرهای مرتبط با ایران را شناسایی و خنثی کرده است.

هفته گذشته نیز سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدعی تلاش هکرهای ایرانی برای نفوذ به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بودند.

ادعای حمله هکری ایران به واتساپ مقامات اسرائیل

شرکت متا روز جمعه (دیروز) در اعلامیه ای مدعی شد که پس از کشف تلاش‌های یک گروه هکری مرتبط با ایران با استفاده از پیام‌رسان واتساپ به کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده که جانب احتیاط پیشه کنند.

بنا بر مدعای متا، این هکرها با باز کردن حساب‌هایی در واتساپ با عنوان های مختلف، خود را به عنوان پشتیبانی فنی از AOL، گوگل، یاهو و مایکروسافت معرفی می‌کردند.

متا مدعی شده: این خوشه فعالیت که از ایران سرچشمه می گیرد، "به نظر می رسد که بر مقامات سیاسی و دیپلماتیک و دیگر شخصیت های عمومی، از جمله برخی افراد مرتبط با دولت های پرزیدنت بایدن و رئیس جمهور سابق، ترامپ تمرکز داشته باشد."

متا این رخنه هکری را به یک بازیگر دولتی با نام APT42 نسبت داده که با نام‌هایی چون "گربه جذاب"، "طوفان شن نعنا" (فسفر سابق)،"TA453" و "گارودای زرد" نیز شناخته می‌شود.

فعالیت این گروه هکری، به دلیل قرار دادن نرم افزارهای نظارتی بر روی تلفن های همراه قربانیان خود مشهور است. به گفته محققانی که فعالیت های سایبری این گروه را دنبال می‌کنند، این نرم‌افزار گروه هکری را قادر می‌سازد تا تماس‌های سوژه های خود را ضبط کند، پیام‌های متنی آنها را برباید و دوربین‌ها و میکروفون‌های گوشی آنها را روشن کند.

شرکت مادر فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام، در بیانیه خود گفته پس از اینکه کاربران فعالیت مشکوکی را گزارش کردند و هیچ مدرکی دال بر به خطر افتادن حساب های هدفمند واتساپ ندیدند، این حساب ها را مسدود کرده است.

متا گفته این افراد هدف قرار گرفته در این رخنه سایبری، در اسرائیل، سرزمین‌های فلسطینی، ایالات متحده و بریتانیا مستقر بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج