۱۴۴۴۶۴۹
۱۳۲۱
۱۳۲۱
پ

این هتل پرماجرا را در سینما آنلاین فیلم نت ببینید!

در فیلم سینمایی «هتل» نویسندگان فیلمنامه، چارچوب فیلمنامه خود را براساس کمدی‌های مشهور به اسکروبال بنا کرده و براساس فرمول‌های آن پیش می‌روند.

این هتل پرماجرا را در سینما آنلاین فیلم نت ببینید!

محمد جلیلوند عضو انجمن منتقدان سینما:به گزارش فیلم‌نت نیوز، در میان کمدی‌های ساخته شده دو سه سال اخیر گاه به نمونه‌هایی برمی‌خوریم که سروشکل متفاوت‌تری نسبت به بقیه دارند. فیلم‌هایی که صرفا به فرمول‌های قدیمی امتحان پس داده متوسل نشده و مسیرهای کمتر پیموده شده را انتخاب کرده‌اند. «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی که پاییز سال گذشته روی پرده رفته و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران لقب گرفت یکی از همین فیلم‌ها است که به تازگی در فهرست سینما آنلاین پلتفرم فیلم‌نت قرار گرفته و استقبال گرمی نیز از آن پیش بینی شده است.

نویسندگان فیلمنامه، چارچوب فیلمنامه خود را براساس کمدی‌های مشهور به اسکروبال بنا کرده و براساس فرمول‌های آن پیش می‌روند. فیلم سینمایی «هتل» از عروسی رامین به عنوان شخصیت اصلی با مهتاب آغاز می‌شود که دست نویسندگان را برای خلق شوخی‌های بامزه زیادی باز گذاشته است. به ویژه جاهایی که ذهن رامین به گذشته و خاطرات‌اش از ازدواج اول خود با سهیلا بازمی‌گردد! تماس تلفنی سهیلا با رامین بابت سکه مهریه‌اش، حادثه محرکی را رقم زده و رامین را به طمع می‌اندازد. سفر او و سهیلا به کیش برای نیغ زدن عمه سهیلا که فرزندی هم ندارد، نقطه عطف پرده نخست فیلمنامه به حساب می‌آید که تماشاگر را آماده یک پرده میانی جذاب و پر از شوخی می‌کند. در این مسیر هم موانعی بر سر راه سفر رامین انداخته می‌شود که برای نمونه می‌توان به مرخصی گرفتن او از رییس و ناراحتی و عصبانیت مهتاب از این سفر ناگهانی اشاره کرد. همچنین چند شوخی خوب هم در خانه عمه سهیلا تدارک دیده شده که برای مثال می‌توان به شب در وان خالی حمام خوابیدن مسعود و وضعیت دفرمه بدن او سر میز صبحانه اشاره کرد.

در نیمه میانی فیلم سینمایی «هتل»، دروغ و خیانت به عنوان تم اصلی پررنگ‌تر شده و همه شخصیت‌های اصلی کار را به هتلی در کیش می‌رساند. رامین به عنوان شخصیت مرکزی که درگیر کلافی درهم پیچیده شده، تماشاگر را به یاد جری لوئیس در فیلم مشهور بوئینگ بوئینگ می‌اندازد که محسن کیایی را می‌توان قرینه تونی کورتیس در آن فیلم به حساب آورد. ورود مسعود رییس رامین همراه با منشی‌اش خانم دائمی به کیش در کنار ورود جداگانه همسر مسعود (ستاره) که به آن باید سفر مهتاب و پدرش را هم اضافه کرد، وضعیت پیچیده‌ای را رقم زده و شوخی‌های فوق العاده‌ای را شکل می‌دهد. رامین مرکز ثقل این شوخی‌ها است که در موقعیتی بغرنج گیرکرده و مسعود هم با معرفی کردن دائمی به عنوان همسر او، وضع را خراب‌تر می‌کند.

بخش مهمی از نیمه میانی فیلم به تلاش مسعود و رامین برای پنهان کردن دروغ‌هایشان اختصاص دارد که هر بار هم با خوش‌شانسی این دو ماجرا ختم به خیر می‌شود. مثل مراسمی که مسعود در هتل برای ازدواج با دائمی تدارک دیده اما با ورود ستاره با زیرکی همه آنها از کیک و گل و سوئیت گرانقیمت را خرج او می‌کند! اما رامین وضعیت وخیم‌تری داشته و برای آن که نقشه سهیلا خراب نشده و در عین حال مهتاب را از دست ندهد، با شتابی حیرت‌انگیز در حال دویدن است. حضور همه شخصیت‌ها در یک مرکز خرید، جذاب‌ترین بخش فیلم به حساب می‌آید که بسیاری از شوخی‌های آن حول محور رامین می‌چرخد.

در کمدی‌هایی از این جنس کمتر فیلمنامه‌نویسی به سمت خلق شخصیت رفته و کارش را با خلق چند تیپ راه می‌اندازد که «هتل» هم از این قاعده مستثنی نیست. عمده تمرکز نویسندگان کار هم روی خلق شوخی‌ها بوده که در این زمینه هم موفق نشان داده‌اند. از بین شخصیت‌های مرد هتل، رامین و مسعود در کنار کارگر هتل (کافور) بهتر از بقیه از کار درآمده و مرکز ثقل شوخی‌های فیلم هستند. از بین شخصیت های زن نیز ستاره و تا حدودی سهیلا بهتر از بقیه از آب درآمده‌اند.

مسعود اطیابی که عنوان پرکارترین کمدی‌ساز سال‌های اخیر را یدک می‌کشد، در کارگردانی فیلم سینمایی«هتل» شسته رفته عمل کرده و ریتم موجود در فیلمنامه را در کارگردانی هم حفظ کرده است. به همین خاطر هم هتل ریتم تندی داشته و با وجود زمان نزدیک به دو ساعته‌اش تماشاگر را خسته نمی‌کند. اطیابی در انتخاب بازیگران‌اش هم از یک زوج امتحان پس‌داده در کمدی (پژمان جمشیدی و محسن کیایی) در نقش‌های رامین و مسعود بهره گرفته و آن را به مهمترین نقطه قوت کار تبدیل کرده است به ویژه جمشیدی که شمایل جری لوییس‌واری به خود گرفته و شوخی‌های بامزه‌ای را شکل داده است. در میان بازیگران زن نیز مه‌لقا باقری و ریما رامین‌فر موفق‌تر از بقیه عمل کرده و با فضای کار جفت و جورتر هستند.

فیلم سینمایی هتل را در سینما آنلاین فیلم نت تماشا کنید

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج