۱۴۴۳۵۲۵
۱۷ نظر
۲۱۲۲
۱۷ نظر
۲۱۲۲
پ

اتفاق‌ تازه‌ای که مستاجران را به دردسر انداخت!

بخشی از معضل مستاجران به حضور مهاجران افغانی در کشور برمی‌گردد که بر اساس آمارها حدود ۵ میلیون نفر در ایران ساکن شده‌اند و این افراد هم به دلیل اینکه به صورت قانونی قادر به خرید ملک در ایران نیستند، مستاجر هستند و بحران مستاجری نیز در ایران تشدید شده است.

روزنامه اعتماد: بخشی از معضل مستاجران به حضور مهاجران افغانی در کشور برمی‌گردد که بر اساس آمارها حدود ۵ میلیون نفر در ایران ساکن شده‌اند و این افراد هم به دلیل اینکه به صورت قانونی قادر به خرید ملک در ایران نیستند، مستاجر هستند و بحران مستاجری نیز در ایران تشدید شده است.

اتفاق‌ تازه‌ای که مستاجران را به دردسر انداخت!

مجید گودرزی، کارشناس بازار مسکن در خصوص رکود در بازار مسکن گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: 

متاسفانه قیمت‌ها در حوزه مسکن به اندازه‌ای رشد داشته که قدرت خرید مردم برای تهیه مسکن از دست رفته است و حتی افرادی هم که قصد تغییر مسکن و تبدیل به احسن کردن ملک خود را داشتند دیگر قادر به این کار نیستند و بخش بزرگی از جامعه نیز به علت سرکوب شدید دستمزد‌ها قادر به خرید ملک نیستند.

با توجه به گرانی‌ها برخی افراد حتی دیگر قادر نیستند خانه‌های‌شان را حفظ کنند و در نتیجه بر تعداد مستاجران افزوده شده است و از سوی دیگر یک بخشی از این معضل به حضور مهاجران افغانی در کشور برمی‌گردد که بر اساس آمار‌ها حدود ۵ میلیون نفر در ایران ساکن شده‌اند و این افراد هم به دلیل اینکه به صورت قانونی قادر به خرید ملک در ایران نیستند، مستاجر هستند و بحران مستاجری نیز در ایران تشدید شده است.

 در اکثر کشور‌های دنیا مهاجرانی که به تازگی وارد کشور جدید می‌شوند در کمپ‌های قانونی نگهداری می‌شوند و در صورتی که کشور میزبان ظرفیت‌های لازم را داشته باشد این افراد به کشور و به جامعه افزوده می‌شوند، اما متاسفانه در ایران مدیریت صحیحی در این بخش وجود ندارد و این مساله بر بحران مستاجری در کشور افزوده است.

 اجاره‌داری در ایران به نوعی کمک به معیشت محسوب می‌شود، اما در هیچ جای دنیا به این شکل نیست که با اجاره دادن یک واحد مسکونی قادر باشید معاش خودتان را تامین کنید و اصلا این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر آنکه فرد تمام درآمد مستاجر را از او مطالبه کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همه جوره معضل هستن ازمسکن واشتغال تا جرم وجنایت

    • ناشناس

      آخه دولت هم هزاران قانون سفت و سخت برا ساخت و ساز گذاشته که ملنچت هم اگه پس ندارم دارن باید همون بریزند به حساب شهرداری چیزی برای ساخت و ساز و نوسازی دستشون نمیمونه

    • ناشناس

      خخخخ پنج میلیون نفر ،بالای 13میلیون هستند

    • ناشناس

      اخراج اتباع افغانی از کشور خواسته ملی هست

    • Jam

      ۵میلیون خانوار افغانستانی قابل باور تر هست تا ۵ میلیون نفر .
      برادر یا خواهر چه بخواهیم یا نه حدود ۱۵ میلیون نفر افغانستانی در ایران بصورت با مجوز و بدون مجوز اقامت دارن.

    • ناشناس

      ایران شده استان غربی افغانی ها همه افغانیها با دور زدن قانون صاحب خانه شدن درامد میلیاردی دارن . اولش با مظلوم نمایی وارد کشور بی درو پیکر ایران شدن حالا صاحبخانه شدن

    • ناشناس

      واقعا بی قانون ترین کشوراز نظر مسکن ماداریم که قیمت های سرسام آوار در خرید وفروش واجاره هست

    • ناشناس

      5 میلیون نفر نیست. 12 میلیون نفره.

    • ناشناس

      مسعولین بفرمایندافقانی مردم ایران روبدبخت کرده

    • اقای رییسی

      اقای رییسی با اجازه ورود ده ها میلیون افغان به ایران و ایرانی کم لطفی کردی و اونجا باید جوابگوی حمایت ما باشی که جوابمونو اینطور دادید

    • ناشناس

      چرا وقتی ۱۳ میلیون افغانی تو کشور داریم میگین ۵ میلیون هیچ ایرانی راضی نیست این افغان ها تو ایران باشن جز مسئولین

    • ناشناس

      لعنت بر دولت سیزدهم و... که این مشکلات را بوجود آوردند

    • ناشناس

      آقای پزشکییان به خاطر خدافکری به حال مستاجران بنما مابشر هستیم حق زندگی داریم ما که کافر نستیم اسیر قانون گذران شما شدیم فردای قیامت همه مسئولین باید جواب گوی این فاجعه باشید

    • ناشناس

      بنده چندین روزه دنبال اجاره خانه هستم اکثر خانه های اجاره ای که درتوان مالی ام بوده مراجعه می کنم مستاجرش افقانی هست مالک یااملاکی هم میگه یااین مبلغ که درتوانم نیست پرداخت کن یامیدیم افقانی ها ازتو بیشتر میدن چرا چون چندین نفر مجرد یادوسه خانواده باهم اجاره می کنن وارزان برایشان در میاد،یک دو مورد هم رفتم مالک آنها افقان بودند اجاره میدادند،اینها چنان خانه واجاره را بالا بردند گران کردند که درتوان قشر فقیر وضعیف نیست ودیگر هیچ مالکی حاضر نیست ملک خانه اش همانند شغل وکارگری به ایرانی بده ،خانه های اجاره ودربستی افقان،تمام شغل وکارگری افقان،نگهبانی ،دست فروش ووو افقان، پس این لشکر بیکار ومستاجر فقیر بی بضاعت بی درآمد چکار کنند؟؟

    • امید

      سرکارم ۹۵درصدافغانئ کارمیکنن

    • امید

      درامدافغاناازماایرانیابیشتراس

    • ایران عزیزم

      خده لعنت کنه به وهرد کننده افغانیها ما مردم کم مشکل معیشت داریم این هم روش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج