آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۵۵۱۹
۶۹ نظر
۹۱۳۷
۶۹ نظر
۹۱۳۷
پ

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار شد.

عصر ایران: دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار شد.

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

۶ نکته اولیه در این باره قابل ذکر است:

1- قبلاً نیز نوشته بودیم که هرکس از این دوره از انتخابات بگوید برنامه دارم، باید در صحت گفته هایش تردید کرد چرا که شهادت رئیس جمهور امری ناگهانی بود و اگر هم کسی در فاصله بین سانحه سقوط هلی کوپتر و مناظره ها، مدعی نوشتن برنامه -آن هم درباره همه امور کشور - است، یا راست نمی گوید و یا اساساً نمی داند برنامه چیست.

در مناظره دیشب، این امر به وضوح در برابر دیدگان همه مردم قرار گرفت. پزشکیان گفت که برنامه من اجرای برنامه توسعه مصوب مجلس است و فقط باید درباره نحوه اجرا و حل مشکلات پیش رو، با تخصص محوری پیش برویم و جلیلی هم به جای ارائه برنامه کلیاتی مانند این که باید از یک جهان فرصت برای یک ایران جهش استفاده کرد، اکتفا نمود؛ امری که بارها با واکنش پزشکیان مواجه شد که با خنده رو به مجری می گفت: این هایی که می گوید برنامه است؟!

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

2- جلیلی البته، ادعای بزرگ تری داشت. او شب گذشت با اشاره به حرف مصطفی پور محمدی، اذعان کرد که 11 سال است برای پست ریاست جمهوری زنبیل گذاشته است و به همیل دلیل از 11 سال قبل با هزاران نفر از جوانان و استادان دانشگاه و نخبه ها در قالب دولت سایه، جلسات کارشناسی گذاشته و برای حل همه مشکلات کشور مانند تورم، گرانی، مسکن، ازدواج، رکورد، نرخ ارز، بورس، نقدینگی و ... چنان برنامه هایی دارد که اگر اجرا شوند ایران جهش می کند.

اما همه این ادعاها را پزشکیان با یک سوال ساده و هوشمندانه دود کرد و به هوا فرستاد؛ او پرسید: اگر شما این همه برنامه مدون و عملیاتی برای نجات کشور دارید، چرا در این 3 سال که همراه آقای رئیسی بودید، برنامه هایتان را به او ندادید تا اجرا شود و لااقل یکی از مشکلات مردم حل شود؟

جلیلی پاسخی به این سوال نداشت.

 

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

3- جلیلی که در مناظره اول، کوشیده بود اخلاقی ظاهر شود، در این مناظره از دایره اخلاق خارج شد و تهمت هایی زد که باطل بودن شان قبلاً اثبات شده بود. با بگو مگوی دو طرف کاری نداریم ولی از باب مثال می توان به دو خلاف واقعی که جلیلی بیان کرد و بارها تکرارشان کرد اشاره می کنیم:

الف) گفت که دولت شهید رئیسی، تورم را در 60 درصد از دولت روحانی تحویل گرفت و امروز به 40 درصد رسانده است. کاری با آمارهای جلیلی و نمودارهای پزشکیان نداریم. به صحبت های مرحوم رئیسی که شخصا و علنا و به زبان فارسی در روز تنفیذ گفتند بسنده می کنیم و تصویرش را نیز از سایت ریاست جمهوری می آوریم که تصریح کرد تورم را در حالی که بیش از 44 درصد است تحویل می گیرد که در واقع، اعشارش را رند کرده است.

 

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

عجیب است، جلیلی که خود را با 11 سال کار تخصصی مسلط بر امور کشور می پندارد، هنوز نمی داند تورم در ابتدای دولت چقدر بوده است و مدام می گوید دولت رئیسی تورم 60 درصدی را به 40 درصد رسانده است.

البته پزشکیان اشاره ریزی هم به این موضوع کرد که طبق وعده مرحوم رئیسی قرار بود تورم در سال اول دولت به نصف کاهش یابد و سپس تک رقمی شود ولی 3 سال است که بالای 40 درصد مانده است.

و ای کاش پزشکیان اشاره می کرد که متوسط تورم در 8 سال دولت خاتمی 15 درصد بود و در دولت اول روحانی و حتی قبل از اجرای برجام هم 15 درصد شد و سپس 12 درصد شد و همزمان با برجامی که جلیلی مدعی بود برای کشور خسران بود، برای دو سال متوالی حدود 9 درصد شد که در تاریخ جمهوری اسلامی نه تنها کم سابقه که بی سابقه  و اکنون به افسانه شبیه است که قیمت ها از این سال تا سال بعد فقط 9 درصد افزایش یابد. نکته این که درخشان ترین دوران از نظر کنترل تورم در دوران وزارت علی طیب نیا رخ داد که قرار است سکاندار اقتصادی دولت پزشکیان باشد.

 

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

ب) جلیلی چند بار با اشاره تلویحی به عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی دولت قبل مدعی شد که او حتی یک خانه هم نساخت و به این موضوع افتحار هم کرد.

قبلا هم این ادعای خلاف واقع را امیرحسین قاضی زاده هاشمی در مناظره ها گفته بود و همان زمان هم در این باره نوشته بودیم:

«عباس آخوندی، مخالف روش ساخت و ساز مسکن به شیوه مسکن مهر بود. با این حال وقتی وزیر شد، کلی تعهدات متوجه این وزارتخانه بود. بنابر این او به همه تعهدات عمل کرد و مسکن مهرها را ساخت و تحویل داد ولی در مراسم افتتاح هیچ کدام از آنها حاضر نشد و بهره برداری تبلیغاتی نکرد.

آخوندی همان زمان در این باره گفته بود: من می‌توانستم دستکم هر هفته یک پروژه افتتاح کنم؛ اما نمی‌خواستم پروژه‌ای را ترویج کنم که بنیان آن را نادرست می‌دانم. در عین حال خودم را متعهد به شهروندان و خریداران مسکن مهر می‌دانستم. پس ضمن پیگیری کار و اتمام آن، حتی یک مورد را شخصاً افتتاح نکردم.

در زمان وزارت 60 ماهه او، تعهد ساخت یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی وجود داشت و او یک میلیون و 50 هزار واحد را تکمیل کرد و کلیدهایش را تحویل خانواده ها داد. (بقیه نیز چون در اراضی دارای مالک معارض بودند، با شکایت مالکان زمین ها درگیر پرونده قضایی شده بودند و نمی شد تکمیل شان کرد).

پس او مسکن ساخت ولی برخلاف برخی ها که برای افتتاح پل روی یک جوی آب، دهها عکاس و فیلمبردار و خبرنگار را به خط می کنند، هنگام تحویل خانه ها "مراسم افتتاحیه فاز فلان مسکن مهر با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی" برگزار نکرد و جلوی دوربین ها روبان نبرید!» ( فیلمش خودتان را در تلویبیبون ببینید و قضاوت کنید.)

حالا سعید جلیلی، رئیس دولت سایه یا این را نمی داند که با ادعاهایش مبنی بر آگاهی از همه اطلاعات اصلی کشور ناهمخوان است و یا می داند و این گونه می گوید که صداقتش به طور جدی زیر سوال می رود و باید این سخن را من باب امر به معروف و نهی از منکر به او گفت: هیچ پست و سمتی در دنیا، به معصیت دروغ نمی ارزد که امام حسن عسکری (ع) فرمودند: کلید همه پلیدی ها در خانه ای است و کلید آن خانه "دروغ" است.

انشاء الله که سعید جلیلی نمی دانست و این گونه گفت.

4- حالا که صحبت به روایت کشید، بد نیست به یکی از عجائب مناظره دیشب بپردازیم: سعید جلیلی که پایان نامه دکترایش سیاست خارجی پیامبر اسلام (ص) بود و مبتنی بر احادیت و آیات و روایات و استاد راهنمایش حجه الاسلام احمد علم الهدی، در مناظره از این که پزشکیان به قرآن و نهج البلاغه استناد می کرد، انتقاد کرد! گو این که آیات و روایات فقط مادام که تقویت کننده خودشان باشد، مجاز هستند!

شش نکته جالب توجه درباره مناظره آخر پزشکیان و جلیلی

5 - پزشکیان در این مناظره به درستی به 60 درصد از مردم ایران که در دور اول انتخابات شرکت نکرده بودند اشاره کرد و چند بار هم بدان تاکید کرد و با حق دادن به آنها گفت: «همه دیدیم در مرحله اول انتخابات حدود ۶۰ درصد مردم نیامدند، این پیام معناداری برای حکومت، جامعه و جریان‌های سیاسی بود. من صدای این تردید، نارضایتی و قهر را پیش از این شنیده بودم و باز هم می‌شنوم. آنان از وضع معیشت خود به ستوه آمده‌اند، به وضعیت اداره امور معترض هستند، و از آینده بهتر ناامیدند. بیشتر آنان به حق، از تبعیض و تحقیر و اجبار و فساد و ناکارآمدی به جان آمده‌اند.»

اما جلیلی ترجیح داد از کنار این 60 درصد عبور کند و صرفاً به راضی نگه داشتن هوادارانش بسنده کند. این تفاوت مهم و معنی داری بین دو کاندیدایی است که می خواهند رئیس جمهور"همه مردم ایران" شود.

در واقع در این مناظره از دو عدد 60 درصدی سخن به میان آمد، یکی تورم 60 درصدی ابتدای دولت شهید رئیسی که خلاف واقع بود و دیگری 60 درصدی که در دور اول رأی ندادند و این، عین واقعیت بود؛ به اولی جلیلی پرداخت و به دومی پزشکیان.

6 - برخلاف مناظره اول که اخلاق مدارانه برگزار شد، در این مناظره، دو طرف تا توانستند از خجالت هم درآمدند و آخر سر هم بدون این که با هم دست بدهند، سالن مناظره را ترک کردند و به میان خبرنگاران رفتند و اولین جملاتی که گفتند این بود:

پزشکیان: شرط اول قدرت، صداقت است و کسی که در حضور مردم این گونه تهمت بزند قطعا با مردم هم به مشکل برخورد می کند.

جلیلی: از صدا و سیما تشکر می کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پزشکیان بهتر مردم رو درک می‌کنه ....جلیلی فقط تهمت زدن به دیگران رو بلده.....پس پزززززشکییییان

    • ناشناس

      پزشکیان بهترینه

    • ناشناس

      چه جالب که برعکس حرف میزنید

    • ناشناس

      پزشکیان فرو ریخت در نظر مردم. ریاست جمهوری که هیچ ، دیگه برای مجلس هم رای نخواهد آورد. نه اخلاق داره نه ادب و نه برنامه......

    • ناشناس

      ادب مرد به ز دولت اوست..... کاش پزشکیان حداقل یه ادبی داشت

    • ناشناس

      پزشکیان پز از سوتی و طنزه ولی مخالیفنش مثل اصلاح طلبها اهل مسخره کردن نیستند و سوء استفاده نمی کنند.

    • بی نام

      چقدر تحلیل خوبی بود، ممنون از نویسنده

      پاسخ ها

      • اهوررا

        بله بنده هم موافقم، تحلیل خیلی خوبی بود.
        وقتی گرد و غبار فضای سیاسی جامعه رو می گیره و جوانان بصورت احساسی عمل می کنند، چنین تحلیل های روشنگرانه ای کمک می کند به انتخاب درست تر مردم و بخصوص قشر جوان.

    • ناشناس

      برترینها تو یک رسانه هستی اگر به نظرت پزشکیان حال من خوب میکنه بیشتر از اون بگو تا مردم بهتر تصمیم بگیرن

    • ناشناس

      جلیلللللللییییییییی

    • مریم

      فقط پزشکیان

    • مهدی محمددوست

      مردم قهرنکرده اند ،انها عاشق کشورایران ،دین اسلام وسرنوشت خودشان هستند ،اما نمیخواهند کسی رییس جمهور شود که کشورودینشان راضعیف کرده وبه خطربیاندازد

    • اریایی

      جلیلی از برادرش تشکر کرد که طرف اورا میگرفت و وقت بیشتری میداد تا حرف بزنه

    • رزمنده

      پزشکیان واقعیت را بیان کرد جلیلی عمق راهبردی ریا کارانه ارائه میداد؛
      فقط پزشکیان

    • ناشناس

      کاش این مطالب به حق و این نکات مهم رو اونهایی که جاهلانه به جلیلی ها رای می‌دهند و حق الناس او را در برابر خداوند به دوش می‌کشند، میفهمیدند که هرچه میکشیم از جهالت است...

    • ناشناس

      با مناظره دیشب من خیلییی از جلیلی میترسم.چقد آمار و حرفاش دروغ بود.درود برشرف پزشکیان

    • ناشناس

      متاسفم برای صدا و سیما واقعا ثابت کردند برای ماندن در قدرت از هر چیزی استفاده میکنند مناسفم که این همه طرفدار پزشکیان رو به سخره گرفت ولی خدا با حق هست و صد درصد پزشکیان برنده این انتخابات هست

    • ناشناس

      کسی که خودش رو بخواب زده نمیشه بیدارش کرد، خوب مناظره رو میدیدی و مطالب فوق رو با دقت و عمیق میخوندی بعد این جواب ابلهانه و سطحی رو میدادید، فقط دکتر پزشکیان

    • ناشناس

      احسنت به شرفت

    • ناشناس

      حتما همینطوره ، بسه این همه سال سختی و دروغ و دزدی و تورم های لحظه ای،،، رای ما دکتر پزشکیان

    • ناشناس

      من از برترین‌ها تشکر میکنم تحلیل جالب و بی‌طرفانه ای بود

    • به نام وطن

      چقدر جهل در مطلب تون موج میزنه

    • ناشناس

      درود برنویسنده که اندکی از واقعیتها رابیان کردن سلام برپزشکیان

    • ناشناس

      درودحرف حق زدید،واقعاپزشکیان براساس منطق حرفش زدولی جلیلی چیزی برای گفتن نداشت فقط باسروصدافرافکنی میکرد.....فقط پزشکیان

    • خواهانی

      درود و صدها زنده باد تقدیم به شخصیتِ بزرگوارِ #دکتر_مسعود_پزشکیان

    • ناشناس

      پزشکیان

    • ناشناس

      فقط جلیلی♥♥♥♥

    • ناشناس

      شما جواب خدا را می توانی بدهی پزشکیان برنامه نداشت

    • مهدی

      پزشکیان بجز مسخره کردن چیز دیگری ازش ندیدم

    • هیچکس

      فقط← پزشکیان →فقط

    • ناشناس

      یک کارشناس تمام عیار در مقابل پزشکیان

    • ورکشی

      سلام برجلیلی

    • احمد رضایی

      دقیقا

    • احمد رضایی

      دقیقا

    • احمد رضایی

      پزشکیان افتضاحه افتضاح

    • سعید

      فقط دکتر پزشکیان

    • ناشناس

      پزشکیان مردمی و درد کشیده س

    • زهرا لطفی

      احسن اون که کار بلد نیست پزشکیان است و وسلام

    • زهرا لطفی

      پزشکیان رای نمی آره

    • از مردم

      پزشکیان و تیمش امتحانشون رو پس دادند و قابل اعتماد نیستند،
      به جلیلی و تیم جوان و تازه نفسش فرصت بدیم...!

    • ناشناس

      شناسنامه نشون دادن ب اصحاب رسانه .... لبخند زدن ... . وعده دادن ....تخریب رقیب ... اینا بازی ع قدرته ........ اگه همیشه فکر ایتام باشی خیلی مردی

    • ایران من

      آیا می دونستید سعید جلیلی پدرشون کورد و مادرشون ترک هستند؟؟؟؟
      خودشون حافظ قرآن بودن و پاشون رو تو جنگ از دست دادند؟؟؟؟
      ولی از این گزینه ها برای فریب و تبلیغ استفاده نکردند،
      چون معتقده اینها برای نمایش هست
      چون معتقوه کشور با نمایش اداره نمیشه..
      درود بر جلیلی

    • ناشناس

      اگر بی طرفانه و با دانایی قضاوت کنیم جلیلی خیلی تهمت میزد و آمارهاشم همه اشتباه و دروغ بود! خدایی از خدا نمی‌ترسند اونهاییکه از روی غرض حقیقت رو انکار می‌کنند؟؟!!! من بار دوم را به پزشکیان رای خواهم داد

    • شهروند

      من واقعا دلم نمی خواهد ۴ سال دیگه دولت روحانی تکرار شود. این همه بیکاری، افراد مجرد سن بالا، تورم، یاس و ناامیدی محصول دولت روحانی است. من که حلالش نمی کنم.

      پاسخ ها

      • تارا

        قلب روحانی رو نشکن تروخدا

    • ناشناس

      دقیقن افرین

    • ناشناس

      👌👌👌🙌🙌✌️✌️

    • ناشناس

      دقیقن 👌👌👌🥰🥰

    • ناشناس

      جلیلی برنده مرحله دوم

    • ناشناس

      چاله میدانی صحبت کردن و پرکردن عینک و عصبانی شدن که حتی قادر به پیداکردن برگ های که کارشناسانش بهش داده بودن نبود. این فرد به هیچ وجه صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

    • طاها

      داشتن حداقل برنامه ای که آقای جلیلی داشت بهتر بود نسبت به بی برنامگی و بی ادبی آقا پزشکیان.
      آقای پزشکیان تو تخصص خودش هم حرفی برای گفتن نداره که اگر داشت موقعی که وزیر بود توسط مجلس هم مسلک و هم سوی خودش استیضاح نمیشد.
      فقط جججلللیییللللیییی

      پاسخ ها

      • تارا

        تا ما میبینیم فروتنی و سواد از جانب دکتر پزشکیان بوده، خشک مغزی و عقب موندگی از جلیلی

    • ناشناس

      پزشکیان نه ادب دارد و نه صداقت و نه برنامه

    • سید موسوی

      پزشکیان با صداقت با مردم حرف میزنه، پزشکیان با توجه به اینکه سالهای زیادی در مجلس بوده شرایط کشور رو بهتر از جلیلی می‌دونه و اگر از عمق مشکلات و فساد اقلیت تمامیت خواه حرفی نزد فقط و فقط بخاطر موقعیت حساس کشور هست. پزشکیان فرد اصلح برای سکان قوه مجریه، انشاالله با کمک مردم و رهبری می‌تونه کشور رو از این وضعیت نجات بده

    • ناشناس

      چه ربطی داشت حالا

    • ناشناس

      جلیلی

    • ناشناس

      فقط جلیلی

    • صبور

      پزشکیان مظهر بی ادبی

    • ناشناس

      شما که فقط نکاتت منفی برای جلیلی بوده.کسی که برنامه نداره و میگه نمیشه پس چرا کاندید شده؟؟؟

    • سید

      ممنون ازنویسنده

    • ناشناس

      باز اسمان وریسمان

    • ناشناس

      درود بر مرد شجاع و دلاور و راستگو و غیرتمند و وطن دوست و دلسوز ملت شریف ایران جناب آقای دکتر ((((((((((((پزشکیان )))))))))))))))))) احسنت مرحبا انشاالله همه با هم برای نجات کشور عزیزمان از (((تحریم و تورم و نابسامانی اقتصادی و بهبود معیشت مردم و وارداتی خودرو و کنترل نرخ ارز و طلا و غیره ))) به آقای: ((((((((((( پزشکیان ))))))))))))) رای می‌دهیم روز جمعه ۱۵تیر یا علی مدد ...به امید پیروزی.....

    • حسین عمرانی

      پزشکیان جواب هر سوال رو حواله میده به کارشناسان.. حالا کارشناسان مورد نظرش کیه :همان کسانی که در دولت روحانی روزگار مردم رو سیاه کردن .
      فقط جلیلی.

    • فاطمه زهرا

      پزشکیان روحانی ۲ ودولتش دولت سوم روحانی خدا ب ملت رحم کند

    • Saeid Rezaei

      وجدانن؟

    • ناشناس

      پس‌شماازکجافهمیدید‌‌لابدهمسایه‌اش‌هستی‌که‌ازشناسنامه‌اش‌خبرداری‌

    • محرابی صدر

      در مورد بند ۳ الف جلیلی گفت تورم بعضی اقلام ۶۰درصد بوده موقع تنفیذ ریس جمهور

    • ناشناس

      چون حافظ قرانه و پاشو از دست داده باسو بشه رئیس جمهور؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      رای ماجلیلی❤️❤️

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج