۱۴۳۴۵۵۸
۱۱۷
۱۱۷
پ

رپورتاژ آگهی

قبل لابیاپلاستی با لیزر این مقاله را بخوانید

در این روش از یک لیزر دقیق برای برداشتن بافت اضافی لابیا و کاهش اندازه آن استفاده می‌ شود که منجر به بهبود ظاهر لابیا و دستگاه تناسلی زنان می ‌شود. هزینه لابیاپلاستی با توجه به تجهیزات لیزر مورد استفاده، تکنیک جراحی و موقعیت کلینیک متفاوت است.

لابیاپلاستی با لیزر روشی برای کاهش لبه های واژن است. این جراحی برای کاهش اندازه لابیای کوچک‌ و بزرگ، لابیای نامتقارن یا بیش از حد بیرون زده انجام می شود. در این روش از یک لیزر دقیق برای برداشتن بافت اضافی لابیا و کاهش اندازه آن استفاده می‌ شود که منجر به بهبود ظاهر لابیا و دستگاه تناسلی زنان می ‌شود. هزینه لابیاپلاستی با توجه به تجهیزات لیزر مورد استفاده، تکنیک جراحی و موقعیت کلینیک متفاوت است.

قبل لابیاپلاستی با لیزر این مقاله را بخوانید

مقدمه در مورد پهن و بزرگ بودن لبه واژن و لابیا

پهن و بزرگ بودن لبه واژن و لابیا می تواند باعث ناراحتی های مختلف مانند اصطکاک به لباس زیر و ناراحتی شود. بسیاری از زنان ممکن است از اندازه یا شکل لابیا ناراحت باشند که اغلب ممکن است باعث درد قابل توجه هنگام پوشیدن لباس ‌های تنگ شود. داشتن لابیای بزرگ یا نامتقارن همچنین ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس شود. بسیاری از زنان به دلیل پهن و بزرگ بودن لبه واژن و لابیا ممکن است اضطراب و افسردگی را تجربه کنند. پهن و بزرگ بودن لبه واژن و لابیا به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، زایمان واژینال، کاهش وزن شدید و غیره ممکن است رخ دهد و با لابیاپلاستی قابل درمان است.

قبل لابیاپلاستی با لیزر این مقاله را بخوانید

لابیاپلاستی چیست؟

عمل لابیاپلاستی یک عمل سرپایی است که برای کاهش اندازه لبه های داخلی واژن یا لابیا مینور انجام می شود. زنان به دلایل متعددی عمل لابیاپلاستی انجام می دهند. برخی افراد به دلیل عفونت های مزمن مجاری ادراری، بثورات، مسائل بهداشتی، درد در حین مقاربت، درد در حین ورزش، کاهش اعتماد به نفس در رابطه جنسی و سایر مسائل فیزیکی تصمیم به عمل لابیاپلاستی با لیزر می گیرند. برخی دیگر نیز از ظاهر لابیا مینور خود ناراضی هستند یا به دلیل تغییرات پس از زایمان طبیعی به دنبال لابیاپلاستی هستند.

عمل لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟

لابیاپلاستی با لیزر یک جراحی سبک و کم عارضه است که با بی حسی موضعی انجام می شود. در این جراحی پالس ‌های ملایم انرژی لیزر نواحی خاصی از بافت لابیای مینور را هدف قرار می ‌دهد و در نتیجه باعث کاهش بافت های اضافی بدون آسیب رساندن به ساختارهای اطراف مانند اعصاب می ‌شود. دوران نقاهت این جراحی بسیار کوتاه است و افراد می توانند به سرعت فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

قبل لابیاپلاستی با لیزر این مقاله را بخوانید

هزینه عمل لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر یک روش کم تهاجمی و ایمن برای تغییر اندازه لابیاها است. هزینه عمل لابیاپلاستی با لیزر با توجه وضعیت بیمار، تکنیک عمل، تخصص پزشک، هزینه های جانبی مانند پد و پانسمان، داروهای مورد نیاز و موقعیت جغرافیایی کلینیک متفاوت است. در جلسه مشاوره پیش از عمل در این رابطه با شما صحبت خواهد شد.

مقایسه عمل لابیاپلاستی با لیزر و جراحی

لابیاپلاستی با لیزر و جراحی بر روی لابیاهای واژن تمرکز  کرده و اندازه و شکل آن را به دلایل عملکردی یا زیبایی تغییر می دهند. این جراحی ها راه حل های طولانی مدتی برای مسائلی مانند بی اختیاری ادرار، درد هنگام رابطه جنسی، ناراحتی در حین فعالیت های بدنی و نگرانی های زیبایی ارائه می دهند.

لابیاپلاستی با لیزر با بی حسی موضعی و در مدت زمان کمتری انجام می شود. این جراحی نیاز به بستری ندارد و دوره نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است. در این روش بیمار درد و خونریزی کمتری را تجربه خواهد کرد و به دلیل دقت بالای لیزر احتمال آسیب دیدن بافت های اطراف بسیار کم است. علاوه بر این در لابیاپلاستی با لیزر از چاقوی جراحی و بخیه خبری نیست. برش ها برای تغییر شکل و فرم لابیا با لیزر انجام شده و به دلیل بسته شدن محل جراحی با لیزر نیازی به بخیه نیست.

در روش جراحی نواحی مشخص شده لابیاها با تیغ جراحی برش داده شده و حذف می شوند. سپس برای تسریع بهبودی و جلوگیری از خونریزی از بخیه های جذبی در محل استفاده خواهد شد. لابیاپلاستی با جراحی سنتی دوره نقاهت طولانی داشته و لازم است مدتی را در منزل استراحت کنید. علاوه بر این باید در دوره نقاهت از داروهای آنتی بوتیک و مسکن استفاده نمایید.

عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر

در حالی که عمل لابیاپلاستی با لیزر به طور کلی بی خطر است، مانند هر جراحی دیگری عوارض جانبی و خطرات احتمالی را به همراه دارد. برخی عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

ناراحتی موقت: ناراحتی یا درد خفیف و سوزش در مراحل اولیه بعد از عمل قابل انتظار است. این مشکل معمولاً با داروهای مسکن تجویز شده کنترل خواهد شد.

تورم و کبودی: تورم و کبودی در ناحیه جراحی شایع است و معمولاً در عرض 6 هفته از بین می‌ رود. استفاده از کمپرس یخ می تواند در به حداقل رساندن این اثرات کمک کند. توجه به این نکته مهم است که این عوارض موقتی هستند و با پیشرفت بهبودی فروکش می ‌کنند.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر در بهبود سریع تر و پیشگیری از عفونت بسیار حائز اهمیت است. مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر شامل موارد زیر است:

داروهای مسکن و آنتی بیوتیکی که پزشک برای شما تجویز کرده است را طبق دستور مصرف نمایید.

برای کاهش درد و تورم استفاده از کمپرس یخ چندین بار در روز می تواند مفید باشد.

تا یک هفته بعد از عمل از کار و ورزش های سنگین خودداری کنید و بیشتر استراحت کنید.

از لباس های نخی و گشاد استفاده کنید تا به هوا اجازه عبور بدهند. استفاده از لباس های تنگ زمینه ایجاد عفونت را مهیا خواهد کرد.

حفظ بهداشت ناحیه در تسریع بهبودی بسیار حائز اهمیت است. ناحیه را طبق دستور پزشک با شوینده های ملایم شسته و کاملا خشک نمایید. برای پیگیری درمان حتما ویزیت های بعدی پزشک را مورد نظر قرار دهید.

نتیجه گیری

لابیاپلاستی با لیزر نوعی جراح پلاستیک است که با ایجاد برش هایی در لابیاها پوست اضافی آنها را از بین می برد. لابیاها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله زایمان واژینال یا افزایش سن دچار تغییراتی شوند که باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس زنان می شود. لابیاپلاستی با لیزر یک روش ایمن با کمترین عوارض جهت رفع مشکلات مربوط به لابیاها یا لبه های واژن در کوتاه ترین زمان ممکن است. این جراحی برای همه زنان از 18 سالگی به بعد قابل انجام است.

کلینیک ایوا - دکتر سارا بهروان

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، خیابان منظرنژاد، پلاک 45 ، مجتمع یاس، واحد 4

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۷۰۸۳۰

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج