تابستان با اکران آنلاین فیلم کودک در فیلمنت
در حال حاضر اکران آنلاین فیلم های روز سینمای ایران با شتاب بیشتری در پلتفرم های اصلی در ایران دنبال می شوند
برترینها: در حال حاضر اکران آنلاین فیلم های روز سینمای ایران با شتاب بیشتری در پلتفرم های اصلی در ایران دنبال می شوند؛ از یک طرف هاشور به اکران آنلاین مستندها رونق بخشیده و از طرف دیگر فیلمنت و فیلیمو هم سعی دارند هر یک بر اساس سیاست ها و توان خود فیلم های روز سینمای ایران را به دست مخاطبی که عادت دارد در پلتفرم ها فیلم تماشا کند، برسانند.
اما همانطور که در تولید و اکران آثار سینمایی همیشه کارهای کودک مهجور می مانند و بچه ها فرصت مناسبی برای فیلم دیدن در سینما ندارند و خانواده ها هم پاسخ درستی برای این نیاز کودکانشان ندارند، در اکران آنلاین نیز همین آسیب وجود داشته و دارد، گرچه به نظر می رسد فیلمنت به تازگی متوجه این موضوع شده و تلاش دارد این خلا را به نوعی پر کند.
در حال حاضر فیلم های «سلفی با رستم» و «مسافری از گانورا» در اکران آنلاین فیلم نت عرضه شده اند که هر دو مناسب بچه ها هستند و خانواده ها می توانند با کمترین هزینه فرصتی را فراهم کنند که کنار بچه های خود به تماشای این آثار بنشینند. توجه به این نیاز جامعه نه فقط از مسئولیت اجتماعی یک پلتفرم می آید بلکه می تواند یک سیاست آینده نگرانه نیز باشد که قطعا به مرور و در صورت ثبات می تواند از لحاظ اقتصادی نیز کارآمد باشد زیرا در بازاری که هیچ رقیبی وجود ندارد جذب مخاطبان امر ساده تری است و خانواده ها به مرور به این سمت جذب شده و خرید بلیت در اکران آنلاین فیلم های کودک در این پلتفرم تضمین خواهد شد.
ولیکن این پروژه در حالی اجرایی شده است که بدون تبلیغات گسترده و آگاه کردن مخاطبان از اینکه می توانند با خیال راحت فیلم های کودک از گذشته تا امروز را در فیلمنت ببینند، به مقدص نمی رسد. مگر می شود محصول را عرضه کرد ولی درباره عرضه آن صحبت نکرد؟
همچنین از فیلمنت انتظار می رود که یک برنامه منظم برای این بخش خود داشته باشد و آن را در قالب اعلام برنامه آتی یا به زودی به مخاطبان عرضه کند تا گام محکم تری برای شرطی کردن مخاطب بردارد. اکران هر از چندگاهی فیلم کودک نه مشکلی از سینمای کودک حل می کند نه از حل مشل نبود سرگرمی برای بچه ها و خانواده ها در قالب آثار سینمایی و نه مسایل پلتفرم.
البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که پلتفرم ها همانند سالن های سینما صرفا پخش کننده محتوا هستند و تا وقتی که تولید در سینمای کودک رونق نداشته باشد و کیفیت آثار هم قابل دفاع نباشد درنهایت پخش کننده ها هم نمی توانند چیز دندان گیری اکران کنند و کیفیت آثار نیز دست خودشان نیست و برنامه ریزی برای آینده نیز سخت و ناممکن می شود.
در پایان تاکید می شود که فیلم نت لازم است این رویه را به طور مستمر و برنامه ریزی شده ادامه دهد نه اینکه مانند پروژه دیگرش؛ «سینمای دیگر» نیمه رها کند.
ارسال نظر