آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۲۸۲۲۳
۴۱۵
۴۱۵
پ

سه فیلم «ماورائی» متفاوت که در این ماه اکران می‌شوند

در اینجا سه مورد از فیلم‌هایی را معرفی می‌کنیم که در یک ماه آینده اکران آن‌ها آغاز خواهد شد؛ فیلم‌هایی که شاید قبلا کمتر درباره‌شان صحبت شده باشد اما به نظر می‌رسد می‌توانند جزء آثار غافلگیرکننده و جذاب سال باشند.

فرادید: در ماه میلادی ژوئن برخی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ اکران خواهند شد؛ فیلم‌هایی مثل «درون و بیرون ۲»، «پسران بد؛ بران یا بمیر»، «افق، یک حماسۀ آمریکایی» و «انواع مهربانی».

اما در اینجا می‌خواهیم به فیلم‌های دیگری اشاره کنیم که شاید از قبل چندان در موردشان صحبتی نشده باشد و در فهرست‌های مربوط به فیلم‌های مورد انتظار سال نیامده باشند، ولی با اینحال به نظر می‌رسد که به خاطر طرح‌های خاص داستانی‌شان، بتوانند فیلم‌های جذابی از کار دربیایند و شاید حتی بتوانند تماشاچیان را غافلگیرکنند.

سه فیلم «ماورائی» متفاوت که در این ماه اکران می‌شوند

۱. جن‌گیری The Exorcism

«جن‌گیری» یک فیلم ترسناک با دو پیچش بزرگ پست مدرن است. این فیلم داستان بازیگری به نام آنتونی میلر (با بازی راسل کرو) است که در حین فیلمبرداری فیلمی شبیه به جن گیر The Exorcist عقل خود را از دست می‌دهد؛ در اینجا این سوال پیش می‌آید که آیا او واقعا خودش تسخیر شده است یا اینکه فشارهای فیلمبرداری او را به سمت اعتیادهای قدیمی‌اش سوق داده است.

سه فیلم «ماورائی» متفاوت که در این ماه اکران می‌شوند

اولین پیچش پست‌مدرن این است که کرو سال گذشته در فیلم «جن‌گیر پاپ» بازی کرد، بنابراین او بازیگری است که در یک فیلم جن‌گیری بازی کرده و حالا نقش بازیگری را بازی می‌کند که در یک فیلم جن‌گیری حضور دارد. پیچش دوم این است که فیلم «جن‌گیری» توسط جاشوا جان میلر کارگردانی شده است؛ کسی که پدرش جیسون میلر در سال ۱۹۷۳ نقش پدر دیمین را در فیلم «جن‌گیر» بازی کرده است. کارگردان در بیانیه‌ای گفت: «پدرم هرگز از تعریف کردن داستان‌هایی برای من در مورد اینکه آن فیلم چقدر «نفرین شده» بود، دریغ نکرد: آتش‌های مرموزی که تولید را فرا گرفته بود، مرگ‌های عجیب و غریب و جراحات مادام العمر. از آن به بعد افسانه «فیلم‌های نفرین شده» مرا مجذوب کرده است.»

۲. نگهبانان The Watchers

داکوتا فانینگ در این فیلم معمایی، هیجان‌انگیز و ماوراء طبیعی در نقش هنرمندی بازی می‌کند که در جنگلی در ایرلند گم می‌شود. وقتی یک هیولا او را تعقیب می‌کند، او در پناهگاهی با سه نفر دیگر پناه می‌گیرد. به زودی آن‌ها متوجه می‌شوند که هیچ‌کدامشان نمی‌توانند آنجا را ترک کنند و باید هر شب در کنار یک صفحه شیشه‌ای بایستند تا توسط «نگهبانان» بیگانه نامرئی مورد بازرسی قرار گیرند. فیلم «نگهبانان» که از رمانی به همین نام اثر ای‌ام شاین اقتباس شده، شباهت زیادی به فیلم‌های ام نایت شیامالان دارد و اتفاقاً توسط دختر او یعنی ایشانا شیامالان نوشته و کارگردانی شده است. ایشانا دربارۀ تاثیر پدرش در ساخت این فیلم می‌گوید: «آموزش‌های او در تمام زندگی من وجود داشته است. من ۲۲ سال اول زندگی‌ام را در سکوت و مشاهده گذراندم تا ببینم او چگونه این کار را انجام می‌دهد و احساساتش را در طول فرآیند مشاهده کنم».

سه فیلم «ماورائی» متفاوت که در این ماه اکران می‌شوند

۳. بانل و آدما Banel & Adama

اولین فیلم جادویی و رمزآلود راماتا توره‌سی، با الهام از نام یک زوج عاشق پیشه نامگذاری شده است. آداما (با بازی مامادو دیالو)، پسری نوجوان است که پس از مرگ پدر و برادرش، قرار است رئیس دهکده‌ی دور افتاده‌ی سنگالی خود شود. بانل (با بازی خدی مان) نیز دختری نوجوان است که قرار است همسر آداما شود و فرزندان او را به دنیا بیاورد. اما بانل و آداما ترجیح می‌دهند سنت را زیر پا بگذارند و زندگی خود را در بیابانی خارج از روستا آغاز کنند. مشکل اینجاست که با وقوع خشکسالی شدید در منطقه، اهالی روستا این اتفاق را مجازاتی برای رفتار این دو عاشق می‌دانند.

سوفی مانکس کافمن در IndieWire می‌نویسد: «بانل و آدما» یک فیلم درخشان برای شروع کارگردانی این کارگردان آفریقایی است و او را به عنوان خالق تصاویری فریبنده و زیبا به سینما معرفی می‌کند. «ترکیب صدای رویایی روایت با تصاویری خیره کننده از طبیعت، یادآور آثار ترنس مالیک، پیشگام سینمای فلسفی است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج