چند درصد افراد در روز تصادف خود می میرند؟
آمارها حاکی از آن است حدود ۷۵ درصد فوتيهاي ناشي از تصادفات در همان روز تصادف از دنيا ميروند و ۴۱ درصد از تلفات مربوط به رانندگان است.
خبرگزاری مهر: در سوانح رانندگی عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که پیشگیری از هرکدام آنها می تواند مرگ و میر ناشی از سوانح را تاحدود زیادی کاهش دهد به همین جهت در سال های اخیر این عوامل بیشتر مورد بررسی قرار گرفته تا هشدارهای لازم به رانندگان داده شود.
براین اساس، خواب آلودگی و عدم دیدکافی یکی از عوامل موثر افزایش سوانح رانندگی است به همین جهت عمده سوانح رانندگی در ساعات پایانی روز و شب اتفاق میافتد. آمارها نشان می دهد که سهم فوت شدگان در ۱۲ ساعت ابتدایی هر روز در سه سال گذشته کاهش داشته است اما همچنان سهم ۱۲ ساعت دوم بیشتر شده است.
در واقع در ۱۲ ساعت اوليه روز نسبت به ۱۲ ساعت دوم ميزان تصادفات منجر به فوت كاهش چشمگيري داشته است که اين موضوع به ويژه در تصادفات درون شهري بيشتر بوده است که البته یکی از دلایل آن میتواند خدمات رسانی بیشتر در ساعات اولیه روز باشد.
مرگ ۷۵ درصد از تصادفی ها در همان روز
همچنین آمارها حاکی از این است که در سه سال اخير ميزان انتقال افراد تصادفي به وسيله آمبولانس افزايش يافته و از ۸۲.۵ درصد كل نقل و انتقالات در سال ۱۳۹۰ به ۸۷.۹ درصد در سال ۱۳۹۲ رسيده است که این موضوع یکی از عوامل کاهش فوتیهای سوانح رانندگی است.
اين تحول براي تصادفات برونشهري مشهودتر است، زيرا در اين فاصله نقل و انتقال مصدومان با آمبولانس از رقم ۸۱.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۸۸.۱ درصد در سال ۱۳۹۲ رسيده است که به رقم نقل و انتقالات مصدومين و فوتشدگان درونشهري بسیار نزدیک است زیرا این رقم در سال ۱۳۹۲ به ۹۱.۲ درصد در تصادفات درون شهری رسيد.
از دیگر آمارهای تکان دهنده در خصوص تلفات ناشی از سوانح رانندگی این است که حدود ۷۵ درصد فوتيهاي ناشي از تصادفات در همان روز تصادف از دنيا ميروند در واقع شدت تصادف و نبود خدمات رسانی به موقع موجب میشود که اغلب سانحه دیدگان در همان روز از دنیا بروند.
سهم ۴۱ درصدی رانندگان از تلفات رانندگی
همچنین بررسی ها نشان می دهد که حدود ۴۱ درصد افراد فوتشده راننده هستند و با وجود هشدارهایی که در این رابطه داده شده است اما همچنان این درصد بالا پابرجاست و در سالهای اخیر سهم زیادی از کشته شدگان سوانح را رانندگان تشکیل داده اند.
براین اساس، حدود ۴۰ درصد خودروي مورد استفاده فوتشدگان ناشی از سوانح رانندگی سواري بوده است به همین جهت سهم بالایی از فوتی ها در تصادفات مربوط به رانندگان خودروهای سواری است.
ضمن آنکه ۲۴ درصد از تلفات جاده ای مربوط به موتورسواران و مابقی مربوط به ساير وسايل نقليه بودهاست و ۲۳ درصد از سهم آنها مربوط به عابران پیاده و بدون وسیله بوده است.
براین اساس، خواب آلودگی و عدم دیدکافی یکی از عوامل موثر افزایش سوانح رانندگی است به همین جهت عمده سوانح رانندگی در ساعات پایانی روز و شب اتفاق میافتد. آمارها نشان می دهد که سهم فوت شدگان در ۱۲ ساعت ابتدایی هر روز در سه سال گذشته کاهش داشته است اما همچنان سهم ۱۲ ساعت دوم بیشتر شده است.
در واقع در ۱۲ ساعت اوليه روز نسبت به ۱۲ ساعت دوم ميزان تصادفات منجر به فوت كاهش چشمگيري داشته است که اين موضوع به ويژه در تصادفات درون شهري بيشتر بوده است که البته یکی از دلایل آن میتواند خدمات رسانی بیشتر در ساعات اولیه روز باشد.
مرگ ۷۵ درصد از تصادفی ها در همان روز
همچنین آمارها حاکی از این است که در سه سال اخير ميزان انتقال افراد تصادفي به وسيله آمبولانس افزايش يافته و از ۸۲.۵ درصد كل نقل و انتقالات در سال ۱۳۹۰ به ۸۷.۹ درصد در سال ۱۳۹۲ رسيده است که این موضوع یکی از عوامل کاهش فوتیهای سوانح رانندگی است.
اين تحول براي تصادفات برونشهري مشهودتر است، زيرا در اين فاصله نقل و انتقال مصدومان با آمبولانس از رقم ۸۱.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۸۸.۱ درصد در سال ۱۳۹۲ رسيده است که به رقم نقل و انتقالات مصدومين و فوتشدگان درونشهري بسیار نزدیک است زیرا این رقم در سال ۱۳۹۲ به ۹۱.۲ درصد در تصادفات درون شهری رسيد.
از دیگر آمارهای تکان دهنده در خصوص تلفات ناشی از سوانح رانندگی این است که حدود ۷۵ درصد فوتيهاي ناشي از تصادفات در همان روز تصادف از دنيا ميروند در واقع شدت تصادف و نبود خدمات رسانی به موقع موجب میشود که اغلب سانحه دیدگان در همان روز از دنیا بروند.
سهم ۴۱ درصدی رانندگان از تلفات رانندگی
همچنین بررسی ها نشان می دهد که حدود ۴۱ درصد افراد فوتشده راننده هستند و با وجود هشدارهایی که در این رابطه داده شده است اما همچنان این درصد بالا پابرجاست و در سالهای اخیر سهم زیادی از کشته شدگان سوانح را رانندگان تشکیل داده اند.
براین اساس، حدود ۴۰ درصد خودروي مورد استفاده فوتشدگان ناشی از سوانح رانندگی سواري بوده است به همین جهت سهم بالایی از فوتی ها در تصادفات مربوط به رانندگان خودروهای سواری است.
ضمن آنکه ۲۴ درصد از تلفات جاده ای مربوط به موتورسواران و مابقی مربوط به ساير وسايل نقليه بودهاست و ۲۳ درصد از سهم آنها مربوط به عابران پیاده و بدون وسیله بوده است.
پ
ارسال نظر