۱۳۳۸۷۰۱
۵۷۰
۵۷۰
پ

رپورتاژ آگهی

تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟

در این مقاله، می‌خواهیم شما را با مفاهیم و کلیات گوگل ادز آشنا کنیم. سپس تمامی روش‌های ممکن تبلیغات در آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی در دنیاست.

اجازه دهید همه چیز را با یک مثال شروع کنم. فرض کنیم شما به تازگی یک سایت برای آژانس مسافرتی خود راه‌‎اندازی کرده‌اید و می‌خواهید از طریق این سایت تورهای گردشگری خود را به فروش برسانید و پول خوبی به جیب بزنید. همه‌چیز آماده است و اکنون فقط مانده جذب افرادی که در اینترنت به دنبال تورهای مسافرتی هستند. پس نیاز به تبلیغ کردن دارید. اما هر تبلیغی برای شما سودآور نیست.

در درجۀ اول، تبلیغ شما باید هدفمند باشد. یعنی به کمک آن به مشتری‌های بالقوه خود دسترسی داشته باشید. در درجه دوم هم تبلیغ‌تان باید به صرفه باشد؛ یعنی به کمک آن بتوانید با کمترین هزینه، بیشترین مشتری‌های ممکن را جذب کنید. دقیقاً اینجاست که متوجه می‌شوید گوگل یک سرویس همه‌چیز تمام و فوق حرفه‌ای با نام گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق) برای تبلیغات راه‌اندازی کرده که می‌تواند صدها و حتی هزاران مشتری برای شما بیاورد.

در این مقاله، می‌خواهیم شما را با مفاهیم و کلیات گوگل ادز آشنا کنیم. سپس تمامی روش‌های ممکن تبلیغات در آن را به شما معرفی خواهیم کرد. شما با کسب شناخت درست از گوگل ادز و انواع کمپین‌های آن، می‌توانید بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید و اولین قدم خودتان را محکم و مطمئن بردارید! راستی، این مقاله از سایت نوین به صورت خلاصه تهیه شده و برای مطالعه کامل پیشنهاد میکنم روی لینک مقاله تبلیغات گوگل چیست در وبلاگ نوین کلیک کنید.

تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟

گوگل ادز اصلاً چیست؟

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل این سیستم تبلیغاتی را توضیح دهیم، باید بگوییم گوگل ادز یک اکوسیستم است متشکل از:

  1. کاربرانی که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستند.
  2. کسب و کارهایی که می‌خواهند تبلیغات خود را به مشتری‌های بالقوه نمایش دهند.
  3. رسانه‌‌های اینترنتی؛ یعنی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند با نمایش این تبلیغات، به درآمد برسند. یکی از مطرح‌ترین این رسانه‌ها خود موتور جستجوی گوگل است.

در واقع شما به عنوان یک کسب و کار، تبلیغ خود را در رسانه‌های مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش می‌دهید.

بنظر شما چرا این سرویس انقدر پر طرفدار است (و تا این حد برای گوگل درآمدزایی دارد)؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است: گوگل به شما اجازه می‌دهد تبلیغ خود را بسیار هدفمند نمایش دهید. یعنی فقط به کسانی که مشتری‌های بالقوه شما هستند. چگونه؟ در ادامه توضیح می‌دهیم. راستی قبل از ادامه، اگر می‌خواهید مهارت گوگل ادز را به صورت کامل و حرفه‌ای آموزش‌ ببینید، پیشنهاد میکنم سری به سرفصل‌های دوره کامل و قدم به قدم آموزش گوگل ادز نوین بزنید.

منبع: وبلاگ نوین آکادمی

تبلیغات شما به چه کسانی نمایش داده می‌شود؟

در سرویس تبلیغاتی گوگل، شما می‌توانید بر اساس چند معیار مختلف، مخاطبان هدف خود را با دقت بالایی مشخص کنید:

  • ردۀ سنی: کسانی که در یک بازۀ سنی مشخص قرار دارند.
  • علایق: کسانی که به یک موضوع مشخص علاقه‌مند هستند.
  • جنسیت: کسانی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است.
  • مکان: کسانی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی محله زندگی می‌کنند.
  • دستگاه: کسانی که از کامپیوتر، تبلت یا گوشی استفاده می‌کنند.
  • بازاریابی مجدد: (Remarketing)  کسانی که قبلاً به سایت یا اپلیکیشن شما سر زده‌اند، اما خریدی انجام نداده‌اند.

با این حساب، شما می‌توانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایان 18 تا 24 سالی نمایش دهد که در یکی از محله‌های شهری در آلمان هستند (دلیل دارد که نگفتم ایران!) و با گوشی خود به اینترنت متصل شده‌اند. جذاب است، نه؟

حالا وقت آن رسیده که از خود بپرسیم آیا تبلیغات از این هدفمندتر هم ممکن است؟ (همانطور که در قسمت‌های بعدی این سری آموزشی خواهید دید، پاسخ این سوال مثبت است. گوگل حتی اجازه تبلیغاتی هدفمندتر از این هم به شما می‌دهد).

تبلیغات گوگل شما در چه رسانه‌هایی نمایش داده می‌شود؟

به طور کلی گوگل 2 شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما می‌توانید متناسب با نوع نیازی که دارید، در یکی از این شبکه‌ها (یا هر دوی آن‌ها) تبلیغ خود را نمایش دهید. این 2 شبکه یا بستر عبارتند از:

  • شبکۀ نمایش گوگل یا Google Display Network
  • شبکۀ جستجوی گوگل یا Google Search Network

شبکه نمایش گوگل (Display Network) چیست؟

شبکه‌ای است شامل بیش از 2 میلیون وب‌سایت، ویدیو و اپلیکیشن موبایل که می‌توانید تبلیغ خود را در آن‌ها نمایش دهید. این تبلیغات عمدتاً به صورت گرافیکی (بنر و ویدئو) هستند. اما امکان نمایش تبلیغ‌های متنی نیز در این شبکه وجود دارد.

به کمک شبکۀ نمایش، شما می‌توانید تبلیغ خودتان را به مشتریان جدیدی که به محصولات و خدمات‌تان علاقه دارند نمایش دهید. همچنین با استفاده از این شبکۀ تبلیغاتی، می‌توانید کمپین‌های ریمارکتینگ بسیار موثر و جذابی راه‌اندازی کنید.

شبکۀ جستجوی گوگل (Search Network) چیست؟

شبکۀ جستجوی گوگل به تمامی رسانه‌هایی (متعلق به گوگل یا همکار با آن) اشاره دارد که کاربران در آن‌ها جستجو می‌کنند. در واقع، این شبکه میلیون‌ها کاربری را هدف قرار می‌دهد که روزانه عبارت‌های مختلف را در خود سایت گوگل، سرویس نقشۀ گوگل و سیستم‌های همکار گوگل جستجو می‌کنند (اصطلاحاً به عبارتی که کاربر جستجو می‌کند، Search Query می‌گویند).

خب، حالا شما به راحتی مهم‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی در گوگل را شناختید. در قدم بعد، باید انواع روش‌های تبلیغ در این شبکه‌ها را بشناسیم. به عبارت دیگر، گوگل روش‌های مختلفی را برای نمایش تبلیغ‌تان در هر یک از این شبکه‌های تبلیغاتی در اختیار شما قرار داده است.

اجازه دهید هر کدام از این روش‌های تبلیغاتی در گوگل ادز را از حالا، کمپین بخوانیم. بر این اساس، می‌خواهیم انواع کمپین‌ها در گوگل ادز را معرفی می‌کنیم و به شما بگوییم که هر کمپین، اجازۀ تبلیغ در کدام رسانه‌ها را به شما می‌دهد.

تمامی انواع کمپین‌ها در گوگل ادز را بشناسیم!

قبل از هر چیزی، بد نیست به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً منظور ما از کمپین چیست؟ در یک تعریف ساده، هر کمپین مجموعه‌ای از تنظیمات (زمان و مکان نمایش، بودجه و روش قیمت‌گذاری، مخاطبان مورد هدف و...) و محتواهای تبلیغاتی (محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و...) است که شما با توجه به هدفی که از تبلیغات دارید، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

به عبارتی دیگر، اولین چیزی که در تبلیغات گوگل اهمیت دارد، هدف شما است. ممکن است هدف شما افزایش ورودی سایت باشد، شاید بخواهید فروش‌تان را افزایش دهید یا حتی برندتان را تقویت کنید. هر هدفی که داشته باشید، گوگل ادز کمپین متناسب با آن را به شما پیشنهاد می‌دهد.

هر کدام از این کمپین‌ها، از یکی از شبکه‌های جستجو، نمایش و یا هر دوی آن‌ها برای نمایش تبلیغ شما استفاده می‌کنند. اجازه دهید اینگونه توضیح دهم. شبکه‌های جستجو (Search Network) و نمایش گوگل (Display Network) که کمی قبل هر دو را معرفی کردیم، بسترهایی هستند که شما با توجه به هدفی که دارید و با استفاده از انواع کمپین‌ها، از آن‌ها برای نمایش تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنید.

از آنجایی توضیح تک تک کمپین‌های گوگل ادز بسیار طولانی است و در این مقاله نمی‌گنجد. ما در این جدول، بطور مختصر و مفید کاربرد هر کدام از کمپین‌ها را با توجه به شرایط و محدودیت‌های ایران ارائه داده‌ایم تا یک دید کلی به آن داشته باشید.

اما اگر می‌خواهید خیلی کامل هر کمپین را با جزییات بخوانید، محل نمایش را با مثال ببینید و از هزینه‌های آن اگاه شوید مقاله «گوگل ادز چیست» در سایت نوین را بخوانید تا بتوانید کمپین مناسب با هدف و کارتان را به درستی انتخاب کنید.

تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟

امیدواریم مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در این مقالۀ این سری آموزشی، تبلیغات گوگل ادز را توضیح دادیم و تمامی روش‌های ممکن برای تبلیغ را در آن به شما معرفی کردیم.   

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج