۱۳۲۷۵۲۳
۵۷۷۶
۵۷۷۶
پ

رپورتاژ آگهی

کاراکتر یعنی چی و تعداد کاراکتر هر پیامک چقدر است؟

حالا هم که استفاده از ایموجی یا همان شکلک‌ها باب شده است، شاید بپرسید که آیا ایموجی هم به عنوان حرف حساب می‌شود یا خیر؟ فرق هزینه پیامک انگلیسی و فارسی چیست؟!

5

هنوز هم کاربران زیادی هستند که برای ارسال پیامک تبلیغاتی درباره محاسبه قیمت هر اس ام اس و تعداد حرف‌هایی که مجاز به نوشتن آن هستند، سوال دارند! حالا هم که استفاده از ایموجی یا همان شکلک‌ها باب شده است، شاید بپرسید که آیا ایموجی هم به عنوان حرف حساب می‌شود یا خیر؟ فرق هزینه پیامک انگلیسی و فارسی چیست؟!
خیلی ساده بگویم که برای جواب به همۀ این سوال‌های مهم شما ما امروز می‌خواهیم دربارۀ کاراکتر پیامک یعنی همان تعداد مجاز برای حروف، اعداد و ایموجی‌ها در پیامک فارسی و انگلیسی صحبت کنیم!

کاراکتر پیامک چیست؟

4

به گزارش از وب سایت ملی پیامک؛ وقتی شما در حال نوشتن و تنظیم متن یک پیامک هستید باید دربارۀ تعداد مجاز کاراکترها هم بدانید! بگذارید خیلی ساده بگویم که هر حرف یا نماد به عنوان یک کاراکتر مستقل حساب می‌شود، در واقع تمامی حروف، علامت‌ها و فضاهایی مثل فاصله بین کلمات به عنوان کاراکتر شناخته می‌شود. البته ایموجی‌ها از این قانون مستثنی هستند ولی بهتر است که خیلی هم از این شکلک‌ها استفاده نکنید. برای مثال عبارت ملی پیامک شامل 9 کاراکتر میباشد که 8 کاراکتر حرف و 1 کاراکتر فاصله دارد.

تعداد مجاز کاراکتر برای پیامک فارسی

حالا یک سوال خیلی مهم! تعداد مجاز کاراکتر فارسی برای اس ام اس فارسی دقیقاً چه تعدادی است؟

اگر می‌خواهید اس ام اس تبلیغاتی فارسی بنویسید فقط تا 70 کاراکتر مجاز هستید که شامل فضاهای بین کلمات هم می‌شود. هرچقدر که پیام طولانی‌تر شود، هزینه‌اش بر اساس ساختار زیر محاسبه می‌شود:

  • پیامک دوم (صفحه دوم): ۶۴ کاراکتر
  • پیامک سوم (صفحه سوم): ۶۷ کاراکتر
  • پیامک چهارم (صفحه چهارم): ۶۷ کاراکتر و باقی پیامک ها از چهارم به بعد نیز همان ۶۷ کاراکتر محاسبه خواهد شد.

تمام حروف فارسی متن پیامک، کلیه علائم، فاصله و حتی اینتر زدن برای رفتن به سطر بعد یک کاراکتر مستقل محسوب می‌شود.

کاراکترهای مجاز پیامک لاتین

حالا برای پیامک غیرفارسی، چقدر مجاز به نوشتن هستیم؟ تعداد مجاز برای اس ام اس با حروف لاتین 160 کاراکتر است. هرچقدر از این تعداد بیشتر بنویسید، بر اساس شکل زیر حساب می‌شود:

  • پیامک اول (صفحه اول) : ۱۶۰ کاراکتر
  • پیامک دوم (صفحه دوم) : ۱۴۶ کاراکتر
  • پیامک سوم (صفحه سوم) : ۱۵۳ کاراکتر
  • پیامک چهارم (صفحه چهارم) : ۱۵۳ کاراکتر
  • سایر صفحات ، از چهارم به بعد ۱۵۳ کاراکتر می باشند

3

نکات مهم محاسبه کاراکتر پیامک

طبق اعلام کارشناسان سایت ملی پیامک این را باید در نظر بگیرید که علاوه‌بر تعداد مجاز حروف، تعداد صفحات هم برای ارسال اس ام اس مهم است. مثلاً اگر متن پیام لاتین شما 161 کاراکتر باشد، وارد صفحه دوم می‌شود و هزینه ارسال پیامک دو صفحه‌ای دقیقاً دو برابر هزینۀ اس ام اس تک صفحه‌ای خواهد بود.

پس هر چه تعداد صفحۀ پیامکی کمتر باشد، هم هزینۀ ارسال کمتر است و هم پیامک ارسالی به طور کامل به دست مخاطب خواهد رسید. شاید بپرسید مگر پیام نصفه هم ارسال می‌شود؟ باید بگویم بله! تا همین چند سال پیش، بعضی پیام‌های طولانی به دست مخاطب نمی‌رسید. پس برای اینکه متن کاملی به دست مشتری برسد، سعی کنید متن نوشته‌شده در یک صفحه گنجانده شود.
بعضی اوقات پیش می‌آید که شخصی در متن پیامک خود از هر دو زبان فارسی و لاتین استفاده می‌کند. در این شرایط مخابرات هزینۀ پیام را فارسی محاسبه می‌کند. البته این هم یادتان باشد که در هر شرایطی حتی اگر حواستان هم به تعداد مجاز کاراکتر پیامک نباشد، موقع نوشتن متن اس ام اس، پنل پیامکی هشدار لازم را در مورد تعداد کاراکترها می‌دهد.

2

هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور

هر شخصی که از موبایل استفاده کند، برای ارتباط و انتقال داده از گوشی، برای آن هزینه هم می‌دهد. برای همین می‌خواهیم اشاره کوچکی به هزینۀ ارسال پیامک  در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل داشته باشیم!

حتماً شما هم می‌دانید که تعرفۀ پیامک‌های فارسی و انگلیسی از گوشی با یکدیگر فرق دارد و هزینۀ متغیر آن از 8.8 تا 29.4 تومان است. اگر هم پنل دارید، بهتر است قبل از شروع ارسال پیام حتماً آخرین به‌روزرسانی‌های قیمت و تعرفه را بر اساس شماره سامانه‌ای که دارید، یعنی 2000، 3000 یا 5000 دنبال کنید. برای جستجو و مشاهده تعرفه‌های هر پیامک، پیشنهاد می‌کنم به صفحه تعرفه ها در www.melipayamak.com سر بزنید. حالا که دارید درباره هزینه هر سامانه یا اپراتور تحقیق می‌کنید، شاید بپرسید اصلا چرا تعداد مجاز برای پیامک لاتین 160 حرف تعیین شده است؟


چرا ۱۶۰ کاراکتر برای پیام لاتین؟

1

اگر برایتان این سوال پیش آمده که تعداد مجاز کاراکتر پیامک بر چه اساسی است و چرا 160 حرف انتخاب شده، بد نیست بدانید که پشت این قصیه داستان جالبی است!

سال ۱۹۸۵ شخصی به نام فریدهلم هیلبراند به عنوان رئیس سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) برای ارائه تعداد مجاز حروف و کاراکتر پیامک انتخاب شد. او با شمردن کاراکترهای کارت‌پستال‌های مختلف و افکار تصادفی انسان عدد 160 را انتخاب کرد و از همان زمان تعداد حروف مجاز برای پیامک لاتین 160 حرف است که شامل علائم نگارشی و فضای بین کلمات هم می‌شود.

نتیجه تعداد مجاز برای نوشتن هر پیام کوتاه!

در این مقاله به صورت مختصر در مورد تعداد مجاز کاراکتر پیامک انگلیسی و فارسی صحبت کردیم. همچنین نه فقط به تعرفه پیامک‌های ارسالی از سامانه بلکه به تعداد مجاز اس ام اس فارسی و انگلیسی از اپراتورهای مختلف نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل نیز اشاره کردیم.

در صورتی که می‌خواهید ارسال پیامک‌ به مشتری را شروع کنید یا درحال‌حاضر از موبایل شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنید، وقتش رسیده تا در سایت  ملی پیامک برای دریافت پنل شخصی درخواست دهید تا همکاران تیم پشتیبانی در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و در زمینه بازاریابی پیامکی و تاثیراتش در کسب‌وکارتان شما را راهنمایی کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج