سهم ناچیز ایران از گردشگری جهان
عارفنیا با اشاره به ظرفیتهای گردشگری ایران، لزوم برنامهریزی دقیق برای بهرهبردن از این ظرفیت را یادآور و متذکر شد: در سرزمینی با بیش از ۳۱ هزار اثر و جاذبههای تاریخی، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان از این لحاظ، باید در حوزه اطلاعرسانی و ارتباطات بسیار وسیعتر کار کرد.
امین عارفنیا پنجشنبه ۳۰ مرداد در نشست تخصصی « ارتباطات و گردشگری» گفت: براساس آمار در سال ۲۰۱۳ بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون نفر گردشگر در جهان جابهجا شدهاند که سهم ایران از این میزان بسیار ناچیز بوده است.
او با اشاره به ظرفیتهای گردشگری ایران، لزوم برنامهریزی دقیق برای بهرهبردن از این ظرفیت را یادآور و متذکر شد: در سرزمینی با بیش از ۳۱ هزار اثر و جاذبههای تاریخی، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان از این لحاظ، باید در حوزه اطلاعرسانی و ارتباطات بسیار وسیعتر کار کرد.
او در ادامه بیان کرد: ۴۰ دفتر اطلاعرسانی گردشگری در ۴۰ کشور هدف گردشگری در سراسر جهان راهاندازی خواهد شد.
عارفنیا با اشاره به اینکه کشور ترکیه درآمدی معادل ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ از جذب گردشگر کسب کرده است گفت: ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایینتری از لحاظ دارا بودن جاذبههای متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد و موفقیت این کشور در جذب گردشگر منوط به تبلیغات و اطلاعرسانی مناسب بازاریابی و بازارسازی بوده است.
رئیس روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در حوزه تبلیغات و گردشگری کشور بهوجود آمده است و شاهد حضور بیش از ۱۳۰ گروه مستندساز از شبکههای مختلف تلویزیونی، روزنامهای معتبر بینالمللی در کشور هستیم که برای تهیه گزارش از داشتههای گردشگری به ایران سفر کردهاند.
او با بیان اینکه این گروهها تصویری مستند و چهرهای مطلوب، امن و آرام از توانمندیهای تاریخی و طبیعی عرصه گردشگری ایران مخابره کردهاند، گفت: ما با تاکید بر استمرار این روند تلاش میکنیم با استفاده از ظرفیت رسانههای بینالمللی در جذب گردشگران خارجی گامهای جدی برداریم.
ارسال نظر