تنها بازیگری که جسارت پوشیدن این لباسها را دارد!
تحلیل استایل روشنک گرامی کار سادهای نیست. چرا؟ چون استایل بسیار متفاوت و خاصی دارد. او بههیچوجه در چارچوب کلیشههای تعریفشده خود را محصور نمیکند.
چی بپوشم- نیلوفر شهدوست: تحلیل استایل روشنک گرامی کار سادهای نیست. چرا؟ چون استایل بسیار متفاوت و خاصی دارد. او بههیچوجه در چارچوب کلیشههای تعریفشده خود را محصور نمیکند. هربار که در موقعیتی عمومی دیده میشود، استایلی متفاوت و گاهی عجیب دارد. بررسی استایلش نشان میدهد که شخصیتی رها دارد و بهدنبال قضاوتهای دیگران نمیرود و به آنها اعتنایی نمیکند. در ادامه نگاهی به لباسها و سبک پوششی او خواهیم داشت.
رهایی از چارچوبها
روشنک استایل خاصی دارد. این را با مرور لباسهایش کاملاً متوجه میشوید. فقط سبک پوشش او نیست که با دیگران تفاوت دارد. حالت حرفزدن و زبان بدن او هم متفاوت است و شکل مخصوص به خود را دارد. او در چارچوب قیود رایج خود را اسیر نمیکند. بهنظر میرسد که برایش اهمیتی ندارد که لباسی بهتن کند که در عرف جامعه جایی ندارد یا در میان ترندهای روز قرار نمیگیرد. شاید چنین تفکری باعث شود که همیشه استایل آنچنان چشمنوازی نداشته باشد اما از نقطهنظر رهایی افکارش درباره اعتقاد به سلیقه شخصی بسیار جالبتوجه است. در تصویر بالا، او یکی از انتخابهای خاصش را بهنمایش گذاشته است. چنین سبکی از پوشش درمیان هنرمندان و حتی مردم عادی چندان رایج نیست. اما روشنک گرامی شجاعانه، چنین استایلی را با اعتمادبهنفسی مطلوب انتخاب کرده است. از نظر تعادل و توازن استایل، ایرادهای زیادی به آن وارد میشود. برای مثال، شلوار از نظر جنس و مدل با کت در تناسب نیست. اگر شلوار هم از جنس و رنگ کت انتخاب میشد، روشنک استایلی اورسایز (OVERSIZE) و مناسب را برای خود تدارک میدیدید اما در حال حاضر خروجی زیاد مطلوب نیست. هیچ تناسبی هم میان رنگ و طرح سربند و باقی بخشهای استایل وجود ندارد.
علاقه به راحتی
روشنک بهطور آشکاری طرفدار لباسهای راحت است و دوست دارد که چیزهایی به تن کند که فارغ از مدلشان، در تن راحت و گشاد هستند. جنس پارچه لباسهایش هم مهر تأییدی بر همین عقیده او هستند. معمولاً لباسهایش جنس راحت و نرمی دارند که برای دوخت لباسهای رسمی مورد استفاده قرار نمیگیرند. در تصویر بالا هم او تونیک گشادی با جنسی غیررسمی بهتن کرده است. شال هم همین ویژگیها را دارد. زیر تونیک دامن بلندی پوشیده شده که آن هم باعث شده، استایل راحت و آزاد بهنظر برسد. انتخاب کیف مناسب بوده که آن هم رگههایی از استایلی راحت و غیررسمی را بازتاب میدهد.
انتخاب لباسهای باکیفیت
شاید استایل روشنک گرامی آنچنان اتوکشیده و مطابق عرف و چارچوبها نباشد اما کیفیت اجزای مختلف تیپش همیشه بالا است. او از لباسهایی خوشدوخت، کفشهایی خوشجنس و عناصر تزئینی جذابی استفاده میکند. برای مثال، در تصویر بالا او را میبینیم که بارانی با طراحی نامتعارفی بهتن دارد. دوخت لباسی با پیچیدگیهای طراحی کار سادهای نیست اما کیفیت دوخت لباس روشنک مطلوب است. کفشها و تزئینات بارانی هم خوشجنس و مناسب هستند. او از شالی توری استفاده کرده است که با این بارانی در تناسب و هماهنگی قرار دارد. بهنظر میرسد که او از جنس تور خوشش میآید. این پارچه در بسیاری از لباسهایش دیده میشود.
ستکردن رنگهای هماهنگ
یکی از نقاط مثبت استایل روشنک گرامی هم تواناییاش در ستکردن رنگهای جذاب در کنار یکدیگر است. او بهسراغ رنگهایی میرود که شاید بهنظر بیاید در کنار هم مطلوب و هماهنگ نیستند اما در واقعیت چنین نیست. در تصویر بالا هم او دو رنگ اناری و سبز را با هم در کت خود هماهنگ کرده است. این استایل از معدود مواردی است که روشنک آراستگی متداول استایلی رسمی را در ظاهر خود بازتاب میدهد.
خلاقیت در استایلینگ
با مرور استایل روشنک متوجه میشویم که او خلاقیت زیادی دارد. شاید انتخابهای عجیبی داشته باشد اما همچنان بهدنبال استفاده از طرحهای تازه و مدلهای جدید است. برای مثال، در بیشتر مواقع از مانتوها و رویههای معمول برای پوشش خود استفاده نمیکند. او با در نظرگرفتن محدودیتهای پوششی، دست به انتخاب کتها، پیراهنها و تونیکهایی میزند که بهجای رویه و مانتو قابل استفاده هستند. در تصویر بالا هم پیراهنی بلند با پارچهای زیبا بهتن دارد که با یک روسری کوچک و هماهنگ با پیراهن سِت شده است. این استایل مونوکروم مشکی است. منظور این است که تمام بخشهای آن تکرنگ و مشکی هستند. نیمبوتهای پاشنهدار هم در کنار ساعتی ظریف که بر مچ بسته شده، استایل را دیدنی و مینیمال کرده است. شاید اگر بهجای جوراب کوتاه از جورابشلواری بلند استفاده میشد، نتیجه نهایی بهتری به وجود میآمد. با این حال، استایل نمره قبولی میگیرد. از این نکته نباید غافل شویم که روشنک تمایل خودآگاه یا ناخودآگاه زیادی برای ابراز میلش بهرهایی و کلیشهزدایی در استایلش دارد. انتخاب چنین جورابی با پیراهنش هم احتمالاً از همین موضوع نشأت میگیرد.
آشفتگی بصری استایل
در بسیاری از مواقع، استایل روشنک دچار آشفتگی بصری است. شواهد نشان میدهند که او از این سبک لذت میبرد و در آن راحت است. با این حال از نقطهنظر دنیای مدوفشن، چنین عدم توازن و تعادلی زیاد جالب نیست. او گاهی عناصری در استایلش استفاده میکند که هریک ساز خود را میزنند. در تصویر بالا، تونیکی به تن دارد که لایهلایه است و در لایه پایینی تور قرار دارد. جدا از اینکه این تورها با پارچه بخش دیگر در تناسب نیستند، قرارگرفتن چنین تونیکی در کنار شلواری کوتاه و گشاد باعث شده که گرامی قدکوتاه بهنظر بیاید. جوراب کوتاه و بالاتوردار هم مزید بر علت شده و پاها را بسیار کوتاه نشان میدهد. شاید اگر این تونیک با شلواری بلند پوشیده میشد، جلوه بهتری پیدا میکرد. در این استایل نباید از یک نقطه قوت گذر کرد. چه نقطهای؟ کیف ظریف روشنک زیبا است و مناسب استایل همیشگیاش بهنظر میرسد.
استفاده از عناصر عجیب در استایل
در بسیاری از مواقع، شاهد وجود عناصری عجیب در استایل روشنک گرامی هستیم. برای مثال، در تصویر بالا او پیراهنی توردار را زیر کتی بلند پوشیده است. تقریباً هیچگونه هماهنگی خاصی میان این دو وجود ندارد. تعادل استایل زمانی بیشتر زیر سؤال میرود که به ناحیه پاها و استفاده از لگینگ گلدار میرسیم. هیچیک از اجزای این استایل با هم در تناسب نیستند و بسیار آشفته است.
در آخر
روشنک گرامی استایل مخصوص به خود را دارد. او طرفدار رهایی از چارچوبها است و سعی دارد که استایلش را آزاد و بیتفاوت نسبت به قواعد دنیای مدوفشن یا کلیشههای عرفی نشان بدهد. از استایل او خوشتان میآید؟ نظرتان درباره تیپ و ظاهرش چیست؟
نظر کاربران
به این میگن کولی پوش الگو برداری نکنید که واقعا مسخره است