غول شرکت خودروسازی دانگفنگ به بازار آمد
دانگ فنگ منگشی M-Terrain ، خودرو جدید چینیها با ۱۰۷۰ اسب بخار قدرت است که در دو نسخه شاسی بلند و پیکاپ به خیابانها میآید. پس بدون معطلی به سمت Dongfeng Mengshi M-Terrain میرویم.
گجت نیوز نوشت: دانگ فنگ منگشی M-Terrain ، خودرو جدید چینیها با 1070 اسب بخار قدرت است که در دو نسخه شاسی بلند و پیکاپ به خیابانها میآید. پس بدون معطلی به سمت Dongfeng Mengshi M-Terrain میرویم.
تقریبا اوایل هفته گذشته بود که با تصاویر جاسوسی دانگ فنگ واریور در خیابانهای چین رو به رو شدیم. تصاویر لو رفته از داکیومنتهای شرکت سازنده، نام این خودرو عجیب و غریب را «دانگ فنگ واریور M۱۸» عنوان کرده بودند و از همان ابتدای کار هم میدانستیم که این خودرو در مدلهای شاسی بلند و پیکاپ به بازار خواهد آمد.
اما اکنون نام تجاری آن را میدانیم و دانگ فنگ Mengshi M-Terrain اینجاست تا با ظاهر ترسناک و چهره جذاب خود، شما را محو هنر مهندسان و طراحان چینی کند. اما به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از شروع هر کاری، با گجت نیوز همراه شوید تا ویدیو جذاب معرفی هر دو خودرو را تماشا کنید و سپس به سراغ توضیحات فنی بروید.
معرفی دانگ فنگ منگشی M-Terrain
ابتدا اجازه دهید تا به صورت مختصر به برند منگشی یا همان واریور آشنا شویم. این برند یکی از زیر شاخههای جدید دانگ فنگ محسوب میشود که قرار است به طور اختصاصی، بر روی خودروهای آفرودی تمرکز کند. البته اگر از خورههای خودروهای چینی باشید، میدانید که برند واریور آن چنان هم ناشناخته نیست و برای مثال خودروهایی مثل واریور M۵۰ با پیشرانه ۴ لیتری توربو دیزل، یکی از بهترین محصولات آنها محسوب میشود؛ اما به هر حال شرکت دانگ فنگ قصد دارد تا داستان واریور را عمیقتر پیش ببرد و اکنون این سری، به عنوان یک برند جدا و اختصاصی آفرودی فعالیت خواهند کرد.
همچنین نام این برند از همین لحظه در بازارهای بین المللی، دانگ فنگ منگشی خواهد بود. در همین راستا بد نیست بدانید که لوگو این شرکت هم سمبلی از نمادهای مردانگی، ماموریت، محیرالعقول و منگشی بودن است!
مشخصات فنی دانگ فنگ منگشی M-Terrain
قبل از هر چیزی باید بگوییم که نسخه شاسی بلند با نام M-Terrain و نسخه پیکاپ با نام M-Terrain S به روی صحنه آمدهاند، اما بر خلاف تفاوت اسمها، هر دو نسخه پیکاپ و شاسی بلند بر اساس معماری هوشمند آفرود “M Tech” طراحی شدهاند و از این نظر با یکدیگر هیچ فرقی ندارند. این معماری به نوعی ترکیبی از پلتفرمهای “MORA”، «سیستم هوشمند آفرود M ATS» و موتورهای الکتریکی «مگا» هستند که به نظر میرسد چینیها بر خلاف توانایی در ساخت خودروهای عجیب، هنوز در نام گذاری پلتفرم و نام خود آنها مشکل دارند!
ابتدا به سراغ پلتفرم MORA میرویم. این پلتفرم به طور اختصاصی برای خودروهای برقی دانگ فنگ منگشی M-Terrain طراحی شده و توسعه یافته است اما شرکتهای سازنده که قصد دارند تا محصولات خود را بر اساس آن طراحی کنند، میتوانند مطابق نیازهای خود، شاسی و بدنه آن را تغییر دهند. این پلتفرم میتواند رنج گستردهای از خودروها مثل شاسی بلند، پیکاپ، وانت باری سنگین، کامیونت و حتی ون را پشتیبانی کند. به علاوه خودروهای BEV و EREV هم میتوانند روی این پلتفرم سوار شوند.
یکی دیگر از مهمترین مزیتهای پلتفرم MORA، به سیستم «فرمان پذیری الکترونیکی» مربوط میشود که در این سیستم، بین فرمان و چرخهای جلویی، تمام اتصالات مکانیکی حذف شدهاند و فرمان پذیری چرخها از طریق مدارات الکتریکی صورت میگیرد؛ یعنی میتوان گفت تمام خودروهایی که بر اساس پلتفرم MORA طراحی میشوند، از سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب هم بهره میبرند. در ادامه به سیستم “M ATS” میرسیم. این سیستم به نوعی یک سامانه جامع از مهمترین حالتهای رانندگی است که 9 مود مختلف کاری را شامل میشود. همچنین تغییرات سیستم تعلیق بادی هم در سیستم M ATS به صورت اکتیو انجام میشود و میتواند در بازه 105 میلی متر بالا و پایین شود.
یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای سیستم M ATS به سامانه پایش شاسی یا همان VMC مربوط میشود. این سامانه میتواند مسائلی مثل فرمان پذیری چرخهای جلو و عقب، ارتفاع سیستم تعلیق، نرمی و سفتی فرمان، حساسیت پدال گاز و ترمز و قدرت خروجی موتورهای الکتریکی را به صورت بلادرنگ کنترل کند. در همین راستا باید بگوییم که تمام خودروهای منگشی قرار است با سه قفل دیفرانسیل مجزا به بازار بیایند؛ یعنی دو قفل دیفرانسیل در محور جلو و سومی در مرکز خودرو که عملکرد قفل دیفرانسیل سوم به نوعی مجازی است.
حالا که با جزییات دانگ فنگ منگشی M-Terrain آشنا شدید، اجازه دهید تا به سراغ مشخصات فنی اصلی برویم. دانگ فنگ منگشی M-Terrain در هر دو نسخهی M Terrain و M Terrain S، یک خودرو AWD است اما فرمت موتورهای الکتریکی آن، مغز شما را منفجر میکند.
هر کدام از چرخهای دانگ فنگ منگشی M-Terrain میزبان یک موتور الکتریکی مجزا است که مجموع آنها میتوانند 1070 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهند. همچین شتاب 0-100 در این غول چینی به کمتر از 4.2 ثانیه میرسد. در نسخه استاندارد، باتریهای 140 کیلو وات ساعتی را دارید که در هر بار شارژ تقریبا 500 کیلومتر دوام میآورند اما اگر قصد دارید تا سفرهای طولانیتر را تجربه کنید، میتوانید به سراغ نخسه EREV بروید که با اضافه شدن باتریهای 65.88 کیلو وات ساعتی به آن، اکنون میتواند در هر بار شارژ بیش از 800 کیلومتر را طی کند.
دانگ فنگ منگشی M-Terrain قرار است ابتدای سال 2023 و با تیراژ 4 هزار نسخه در ماه روانه بازار شود. به نظر شما این خودرو چینی میتواند در برابر هامر برقی شانسی داشته باشد؟
طراحی ظاهری با حس و حالی از تانک رضوانی
اگر فاکتور ابعاد را کنار بگذاریم، واقعا میتوان گفت که دانگ فنگ منگشی M-Terrain ته چهرهای از تانک رضوانی را دارد. اما مهمترین نکته در طراحی ظاهری این خودرو، تفاوت فاحش آن با دیگر ماشینهای برقی است. اکثر خودروهای الکتریکی برای داشتن بالاترین سطح از کارایی و پایینترین ضریب درگ، سعی میکنند تا ظاهری یک دست را داشته باشند و تا جای ممکن، از خطوط شکسته و تند اجتناب میکنند. چیزی که دانگ فنگ منگشی M-Terrain حتی شبیه آن هم نیست!
شاسی بلند M Terrain و پیکاپ M Terrain S به ترتیب با فرمت 4 و 2 درب طراحی شدهاند و موضوعاتی مثل ال ای دی بار سقفی، رکابهای آفرودی، فلاپ گلگیرها، نردبان سقفی، وینچ برقی به همراه قلابهای آفرودی، رینگهای آفرودی به همراه لاستیکهای گل درشت، باربند سقفی و چراغهای زیبای صلیبی، مهمترین مواردی هستند که در چهره دانگ فنگ منگشی M-Terrain به چشم میآیند. متاسفانه فعلا هیچ تصویری از کابین آن ها منتشر نشده است.
ارسال نظر