علت افت زیاد مخاطبان فیلمهای اکران نوروز چیست؟
اکران نوروز سال ۱۴۰۱ در حالی وارد هفته سوم شد که میزان مخاطبان این اکران نسبت به سالهای گذشته افت محسوسی داشته.
همشهری آنلاین: اکران نوروز سال ۱۴۰۱ در حالی وارد هفته سوم شد که میزان مخاطبان این اکران نسبت به سالهای گذشته افت محسوسی داشته. با توجه به حجم حضور مردم در سفرها و رستوران ها و دیگر اماکن تفریحی به سختی بتوان این افت فروش را به کرونا ربط داد و به نظر میرسد ریسک بزرگ سازمان سینمایی و تهیه کنندهها و دفاتر پخش در افزایش پنجاه درصدی قیمت بلیت تاثیر منفی اش را از همین حالا گذاشته است و بعید است ترکیب دیگری از فیلمها به آماری چندان بهتر از این میرسید.
بعد از لغو اکران نوروز سال ۹۹ و اکران کم رمق نوروز سال ۱۴۰۰ تحت تاثیر کرونا، با توجه به بازگشت مردم به سینماها در نیمه دوم سال گذشته و فروش بالای دو فیلم «گشت ۳» و «دینامیت» همه چیز برای یک اکران نوروز پررونق آماده بود. در این شرایط با توجه به مخاطب ۶۳۰ هزار نفری اکران نوروز ۱۴۰۱ تا دهم فروردین حتی اگر اینآمار تا پایان نوروز به ۹۰۰ هزار تماشاگر برسد اکران نوروز ۱۴۰۱ نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۶۰ درصد و نسبت به نوروز ۹۷ بیش از ۵۰ درصد افت کرده است. در واقع ۷ فیلم اکران نوروز امسال به اندازه یک فیلم اکران نوروز ۹۸ هم مخاطب نداشتهاند!
پر مخاطب ترین فیلم امسال یعنی «سگ بند» تاکنون ۲۵۰ هزار تماشاگر داشته و آمار به شدت پایین تری نسبت به صدرنشینان گیشه نوروزی سالهای ۹۶ تا ۹۸ را ثبت کرده این درحالی است که فیلم «چهار انگشت» که در رتبه سوم اکران نوروز ۹۸ قرار داشت حدود ۳۰۰ هزار مخاطب فقط در تعطیلات نوروز داشته است.برای مقایسه کافی است اکران نوروز امسال را با اکران نروز دو سال گذشته مقایسه کنیم.
سال ۹۸
مخاطب هفته اول:
۸۵۰ هزار نفر
مخاطب کل نوروز:
۲.۳۰۰ هزار نفر
پرمخاطبترین فیلمها:
رحمان ۱۴۰۰ = ۹۵۰ هزار نفر
متری شیش و نیم = ۶۵۰ هزار نفر
سال ۹۷:
مخاطب هفته اول:
۸۰۰ هزار نفر
مخاطب کل نوروز:
۲.۱۰۰ هزار نفر
پرمخاطبترین فیلمها:
مصادره: ۶۰۰ هزار نفر
لاتاری: ۵۰۰ هزار نفر
سال ۱۴۰۱:
مخاطب هفته اول: ۳۰۰ هزار نفر
مخاطب تا ۱۰ فروردین: ۶۳۰ هزار نفر
پرمخاطبترین فیلمها:
سگ بند: ۲۵۰ هزار نفر
موقعیت مهدی: ۱۵۰ هزار نفر
ارسال نظر