۱۱۹۲۸۵۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

ساخت فضای بازی کودکان؛ ایده‌هایی جذاب برای این فضا

ساخت فضای بازی کودکان می‌تواند تاثیرات مثبتی بر شکل‌گیری شخصیت و افزایش خلاقیت کودکان داشته باشد. ایده‌هایی کارآمد می‌تواند به شما در ساخت این فضاها کمک کند.

برترین‌ها: ساخت فضای بازی کودکان باید بر مبنای الگو‌های شاد صورت بگیرد تا فضایی کاملا مفرح و نشاط بخش را برای گذران اوقات فراغت آن‌ها به وجود بیاورد. علی رغم تصورات اشتباه، کودکان توقعات بسیار ساده و پیش پا افتاده‌ای از ما بزرگتر‌ها داشته و هرگز به دنبال فضا‌های بسیار شیک و عیانی برای بازی و تفریح نیستند. در این مقاله ما سعی داریم یک سری نکات مهم در ساخت فضای بازی کودکان را مورد بررسی فرار دهیم. اگر شما هم می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید یک فضای بازی مناسب و باب دل فرزندتان بسازید لطفا با ما تا انتها همراه شوید.

ساخت فضای بازی کودکان؛ ایده‌هایی جذاب برای این فضا

معرفی چند ایده ساده و کاربردی جهت ساخت فضای بازی کودکان

هرچند که امروزه با به روی کار آمدن ابزار‌های الکترونیکی گزینه‌های سرگرمی کودکان نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است. اما متاسفانه ورود این ابزار‌ها به دنیای بازی و سرگرمی کودکان نه تنها دارای هیچ جنبه مثبتی نمی‌باشد، بلکه به دلیل کاهش تحرک آن‌ها و خیره شدن ساعت‌ها طولانی بر روی صفحه‌های الکترونیکی نظیر تلویزیون، لب تاب، گوشی موبایل و غیر بلکه سلامتی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین سبب کور کردن استعداد‌های آن‌ها نیز می‌گردد.

به همین دلیل لازم هست والدین در این باره دقت کرده و برنامه ریزی‌هایی برای سرگرمی، و بازی کودکان خود داشته باشند. البته امروزه به دلیل کاهش فضای زندگی و آپارتمانی شدن منازل مسکونی بیشترین محدودیت‌ها شامل حال کودکان بی نوا شده و آن مجبور هستند دوران کودکی خود را با بازی‌هایی سپری کنند که خالی از شور و نشاط کودکی باشد.

با کمی دقت و توجه به رفتار‌های کودکان به راحتی می‌توان پی به این نکته برد که آن‌ها بیشتر بازی‌هایی را دوست دارند که امکان بالا و پایین پریدن، دویدن و محرک باشند و همچنین عاشق خیال پردازی و کاوش می‌باشند.

به همین دلیل لازم هست یک فضای کوچک از منزل را به این فرشته‌های زمینی اختصاص داده تا آن‌ها نیز از ابتدایی‌ترین نیاز اولیه خود که همان بازی گوشی است بی نصیب نمانند. در ادامه بحث ما قصد داریم نمونه‌هایی از ساخت فضای بازی کودکان را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم که این ایده‌ها مثمر ثمر بوده و شما بتوانید با توجه به امکانات دم دست خود یک فضای مناسب و شاد برای بازی و سرگرمی کودک خود بسازید. منتهی قبل از معرفی ایده هایمان باید به این نکته اشاره کنیم که حتما جهت ساخت فضای بازی کودکان از نقطه نظرات آن‌ها نیز استفاده کرده و بدون توجه به نظر آن‌ها دست به هیچ اقدامی نزنید.

۱- شبیه سازی فضای اتاق کودک به مهد کودک

لازم به است که منظور ما از این ایده ساخت فضای بازی کودکان خرید اسباب بازی‌های گران قیمت نظیر قصر بازی و انواع سرسره و تاب نیست. بلکه استفاده از یک سری ابزار و لوازم حتی دور ریختی به منظور ایجاد فضایی شبه به فضای مهد کودک است. مخصوصا این روز‌ها که شیوع ویروس برای کودکان به دلیل محرومیت از مهد کودک و پارک و شهر بازی محدودیت‌های بسیاری را فراهم کرده است.

به عنوان مثال شما می‌توانید با تغییر نحوه قرار گرفتن مبلمان منزل و پوشش دادن اطراف آن‌ها با بالشتک و متکا‌های دم دستی خود برای کودکان یک فضای مناسب و ایمن جهت پریدن و بازی گوشی کردن فراهم آورید.

این یکی از سرگرمی‌های بسیار هیجان انگیر کودکان زیر ۵ سال بوده و مطمئن باشید با ایجاد همچنین فضایی در منزل هفته‌ای یکی دو ساعت نظم منزل شما به هم نخواهد ریخت.

ساخت فضای بازی کودکان؛ ایده‌هایی جذاب برای این فضا

همچنین کودک شما می‌تواند همچون بازی در قصر بادی کلی به وجد و هیجان بیایند.

۲- کاشت گل و گیاه در فضای بازی کودکان

کودکان علاقه بسیار زیادی به کاشت گل و گیاه دارند. اگر شما دارای یک حیاط کوچک و یا حیاط خلوت هستید، حتما شرایطی برای کودکان خود به وجود بیاورید که از این فضا‌ها استفاده کرده و ساعاتی از روز خود را در حیاط خلوت و یا حیاط منزل مشغول کاشت و رسیدن به گل و گیاه شوند.

تهیه چند گلدان پلاستیکی کوچک و انواع گل و گیاه برای کودکان علاوه بر سرگرم کردن و پرکردن اوقات فراغت شان موجب لطیف شدن روحیه آن‌ها نیز خواهد شد. ساخت فضای بازی کودکان در منزل نیاز به سیستم چندان پیچیده‌ای نداشته و تنها با بهره جستن از برخی ترفند‌های ساده این امکان برای شما خانواده‌های عزیز میسر خواهد شد.

۳- ایجاد فضای باز خانوادگی به هنگام ساخت فضای بازی کودکان

این بازی بیشتر مناسب کودکانی هست که تنها بوده و خواهر و برادر ندارند. از آنجایی تک فرزندان از داشتن یک هم سن و سال و یا خواهر و برادر در منزل محروم هستند نیاز بیشتری به توجه والدین داشته و پدران و مادران این کودکان باید وقت و ساعات بیشتری برای بازی و سرگرم کردن آن‌ها بگذرانند.

شما می‌توانید به همراه کودک و حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها در یک محیط باز نظیر تراست و یا حتی پشت بام منزل نشسته و با یکدیگر به صحبت و گفتگو راجع به مسائل و ایده‌های پیشنهادی از جانب کودک بپردازید.

۴- طراحی و ساخت فضای بازی کودکان بوسیله سنگ ریزه‌های رنگی

امروزه سنگ ریزه‌های سنگی به صورت بسته بندی شده در فروشگاه‌ها موجود هست. با خرید این سنگ ریزه‌ها و استفاده از آن‌ها در محیط منزل صحنه‌های زیبا و متنوعی برای کودک خود درست کرده و همچنین با کمک گرفتن از ایده کودک در طراحی اشکال مختلف برای ساخت فضای بازی کودکان با کمک سنگ ریزه‌های رنگی ساعات سرگرمی متنوعی را برای او فراهم بسازید.

ساخت فضای بازی کودکان؛ ایده‌هایی جذاب برای این فضا

۵- جعبه خاک بازی رد فضای بازی کودکان

اگر جزو خانواده‌های پر جمعیت بوده و دارای حداقل سه کودک زیر ده سال هستید این ایده ساخت فضای بازی کودکان بسیار مفید و مهیج خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از جعبه‌های خاک بازی در حیاط خلوت و یا تراست منزل خود شرایط بهره بردن کودکانتان از این بازی را فراهم کنید.

جعبه‌های خاک بازی به صورت آماده در بازار موجود بوده و شامل یک لایه بتنی به همراه زهکشی بالا است که یک لایه سنگ با عمق ۳ تا ۴ اینج روی قرار گرفته به فروش می‌رسد.

محتویات این جعبه فاقد هرگونه میکروب و آلوده گی بود و یکی از بهترین و سالم‌ترین سرگرمی‌های مناسب برای کودکان می‌باشد.

۶- فضای بازی ساحلی

جهت ساخت فضای بازی کودکان به مدل فضای بازی ساحلی بیشتر منازلی که دارای سبک دکوراسیون جدید هستند مناسب می‌باشند. منتهی باید برای سرگرم کردن کودک و فراهم کردن محیطی مشابه با فضای ساحل، از مقداری خاک تمیز کمک گرفته و با جمع کردن کف پوش آن را روی سرامیک ریخته و به کودک اجازه داد با خاک سرگرم شده و بازی کند.

ساخت فضای بازی کودکان؛ ایده‌هایی جذاب برای این فضا

البته اگر کودک خردسال است والدین او باید مدام مواظب او بوده و او را در حین بازی کنترل نمایند. زیرا بعضی از کودکان خردسال از روی کنجکاوی علاقه به خوردن خاک دارند. اما در کل بازی با خاک برای کودکان بسیار مفید بوده و قوه تخیل آن‌ها را ارتقا می‌بخشد. صرفا توجه به اسباب بازی‌های پلاستیکی برای سرگرمی کودک کافی نیست، زیرا کودک نیاز و علاقه دارد که هر چیز را لمس کرده و او را کشف کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج