۱۱۸۴۵۰۸
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

دروغ یا افشای اسرار بیمار؟ کدام تعقیب شود؟

افشای کارت واکسن وزیر بهداشت و معرفی اسپوتنیک به عنوان نوع واکسنی که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تزریق کرده است، باعث شده تا مقامات وزارت بهداشت به فکر «علاج» بیفتند و افشاکنندگان کارت واکسن وزیر را تهدید به پیگیری حقوقی کرده اند. یک وکیل دادگستری معتقد است چنین مواردی، نه تنها حریم خصوصی وزیر نیست، بلکه باید وزیر بهداشت به خاطر خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی استعفا دهد.

خبرآنلاین: افشای کارت واکسن وزیر بهداشت و معرفی اسپوتنیک به عنوان نوع واکسنی که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تزریق کرده است، باعث شده تا مقامات وزارت بهداشت به فکر «علاج» بیفتند و افشاکنندگان کارت واکسن وزیر را تهدید به پیگیری حقوقی کرده اند. یک وکیل دادگستری معتقد است چنین مواردی، نه تنها حریم خصوصی وزیر نیست، بلکه باید وزیر بهداشت به خاطر خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی استعفا دهد.

حسن کیا، وکیل پایه یک دادگستری در این‌باره می‌گوید: طبق ماده ۶۴۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، اطبا و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می شوند، هر گاه در غیر از موارد قانونی اسرار مردم را افشا کنند، به سه ماه و یک روز تا یک سال و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی، محکوم می شوند.

او ادامه می‌دهد: در این باره می توان گفت اگر نوع واکسنی را که می زنیم جزو اسرار بیمار بدانیم و این که کسی که اطلاعات بیمار را در اختیار دارد، باید این نوع واکسن را به عنوان اسرار حفظ کند، اقدام برای افشای نوع واکسن می تواند جرم باشد. ولی به نظر می رسد این که آدم چه واکسنی می زند اسرار او نیست. وزیر گفته است من واکسن کرونا زدم. پس واکسن زدن او و استفاده از واکسن به عنوان دارو، دیگر حریم خصوصی نیست چون این موضوع را مقابل خبرنگاران بیان کرده است. پس چطور می گوییم این که او چه نوع واکسنی زده، حریم خصوصی است؟ قطعا برند واکسنی که وزیر زده حریم خصوصی او نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به آن پزشکی که دروغگویی وزیر را بر ملا کرد حالا معلوم شد که دروغ تو ذات مسئولین مملکته

    • بدون نام

      عزیزان. سیاست یعنی دروغ. مذهب یعنی راستگویی. در سیاست اگر میخواهی رشد کنی. محاله راستگو باشی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج