اعلام جزئیات امتحانات آخر سال دانشآموزان
تکلیف امتحانات پایان سال دانشآموزان در تمام پایههای تحصیلی مشخص شد
خبرگزاری فارس: تکلیف امتحانات پایان سال دانشآموزان در تمام پایههای تحصیلی مشخص شد
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «پایان دوره آموزشی در دوره ابتدایی، ۳۱ اردیبهشت است و معلمان با توجه به اینکه ارزشیابی به صورت کیفی ـ توصیفی هست، این فرصت را دارند که حداکثر تا ۱۰ خرداد نتایج نهایی ارزشیابی را بر اساس شواهد و مستنداتی که در طی فرایند یاددهی ـ یادگیری در خصوص دانشآموزان جمعآوری کردند، ثبت کنند».
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم در این خصوص تعیین تکلیف کرده است. بر همین اساس به استناد مصوبه ۹۷۷ مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش و آییننامههای مربوط، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ ۱۳۹۹ در بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت لغایت ۲۲ خرداد انجام خواهد شد
به استناد بند ۸ مصوبه ۹۷۷، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانشآموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی فراهم باشد، ارزشیابی مطابق آییننامههای مربوط و مجوز از ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم دوره ابتدایی و ثبت نتایج طبق مواد ۱، ۲، ۳، ۴ و ۹ مصوبه جلسه ۷۹۳ تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش انجام میشود.
وقتی امکان حضور دانشآموزان در مدرسه نیست
بر اساس بند ۹ مصوبه ۹۷۷، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دورههای اول و دوم متوسطه به استناد به استثنای پایههای نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری و با مسؤولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام میشود.
برای ارزشیابی تراکمی پایان سال با توجه به مرجعیت معلم و تقویت رویکرد مدرسه محوری، به معلم اختیار داده میشود با استفاده از آزمونهای برخط یعنی آنلاین در سامانههای بومی مورد تأیید مدیر و شورای مدرسه و سایر شیوههای نوین ارزشیابی نظیر کارپوشه، آزمون شفاهی، آزمون عملکردی، آزمون کتاب باز (طراحی سؤال در سطوح بالای یادگیری)، تکالیف کلاسی، پروژهها و پژوهشهای دانشآموزی، خلاصه نویسی، خودسنجی (از طریق ارائه متن، صوت، تصویر و فیلم عملکرد یادگیرنده)، ارزشیابی همتایان، همکاری والدین در نظارت و ارزشیابی به صورت برخط و برون خط، نمره پایانی نوبت دوم را تعیین کند.
وضعیت امتحانات پایه نهمیها
اعتراض دانشآموزان به نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی غیر حضوری، در شورای مدرسه مطابق بند ۱۲ مصوبه ۹۷۷، بررسی و تصمیمگیری میشود.
در پایه نهم مدارس روزانه، ستاد امتحانات استان میتواند با توجه به مقتضیات آن استان سوالات امتحانات را بر اساس بارمبندی وضعیت قرمز به صورت هماهنگ استانی و یا منطقهای طراحی و به شیوه مدرسه برگزار کند.
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دورههای تحصیلی به صورت حضوری انجام میشود.
البته طراحی سؤالات پایه نهم این دانشآموزان به صورت هماهنگ استانی یا منطقهای و برای داوطلبان آزاد پایه ششم، به صورت هماهنگ منطقهای و درهر دو مورد بر اساس بارم بندی وضعیت قیمت انجام میشود.
دانشآموزان پیشدانشگاهی که از سالهای قبل فارغالتحصیل نشدهاند، میتوانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند که در بند دو مصوبه هجدهم جلسه کمیسیون معین شورای عالی به تاریخ ۱۷ بهمن 1397 آمده است. همچنین دانشآموزان پیش دانشگاهی رشته هنر مطابق برنامه تنظیم شده میتوانند در امتحانات شرکت کنند.
نحوه آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی فنی
به استناد بند ۱۰ مصوبه ۹۷۷، آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی شایستگیهای فنی و همچنین دروس عملی هفت رشته هنری خاص شامل نمایش، نقاشی، سینما، موسیقی ساز ایرانی، موسیقی ساز جهانی، نقشه کشی معماری و گرافیک درشاخه فنی و حرفهای، استانداردهای مهارت شاخه کاردانش داخل و خارج از هنرستانها و دروس کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه نامه بهداشتی انجام شود.
با توجه به تغییر شرایط مناطق و بر اساس نظر مراجع ذیصلاح، تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی حضوری متناسب با آن، پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ بلامانع است. گروههای آموزشی و تربیتی با هماهنگی دبیرخانههای راهبری و معاونت آموزش متوسطه در هر استان میتوانند و حسن اجرای این بند نظارت کنند.
نمرات دروس شایستگیهای فنی، استانداردهای آموزش مهارت و کارآموزی/ کارورزی به صورت «جاری» در خردادماه لحاظ و پس از اتمام ارزشیابی در کارنامه خردادماه هنرجویان ثبت میشود.
در دروس پایه فنی و شایستگیهای غیرفنی، مسؤولیت حصول اطمینان از آموزش حضوری، غیرحضوری(مجازی) از پودمانها با معلمان و هنرآموزان مربوط خواهد بود.
درس کارآموزی و کارورزی شاخه فنیوحرفهای و کاردانش متناسب با مصوبات ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح و شرایط فعالیتهای مشاغل گروه ۱، ۲، ۳ و ۴ در وضعیتهای سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی و نظارت شورای کارآموزی شهرستان، ناحیه و منطقه به شکل زیر انجام میشود.
نظر کاربران
یعنی دانش آموزان پایه نهم ودوازدهم کرونا نمیگرن ؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
اونها رو گذاشتن به عهده مدرسه
مدرسه تصمیم میگیره
مثل اینکه
این بخشنامه میگه که نه
از این کشور چه توقعی داری مگه ما نهمی ها براشون مهمن
معدل اون دو سال تو کنکور تاثیر داره اون هم چهل درصد امتحانات مجازی هم همه اش تقلبه
نمیشه مجازی بگیرند ..منطقی باشیم
ما هم سال پیش نهم بودیم حال شمارو داشتیم
نه اونا بدنشون واکسن تولید میکنه لابد
نهمی ها مگه سگ کشتن
به آمار بیسوادان کشور اضافه خواهد شد
به مشت بیسواد که دارن با جون عزیزانمون بازی میکنن
دانش آموزان نهم و دوازدهم کرونا نمیگگیرن
اخه ۹و۱۲ در خطر هستن
خیلی ازمشاغل تعطیل شده بعد ۹و۱۲باید بره سر جلسه
خواهش میکنم غیر حضوری کنید پایه نهم و دوازدهم
ما هم مثل بقیه پایه ها آدمیم
چرا درست و واضح حرف نمیزنید شیوه مدرسه یعنی چی درست بگو حضوری یا غیر حضوری
بیخود کردن برای بچه های مردم تصمیم میگیرن .اگر بچه ها کرونا بگیرن وزیر آموزش پوروش پاسخگو هست؟؟؟؟؟؟
مگر پایه های نهم و دوازدهم آدم نیستن .
دانشگاهها تعطیله فقط زورشون به بچه های این دوپایه رسیده .
فکر سلامتی معلمان عزیز و دانش آموزان نازنین رو بکنیدبعد تصمیم بگیرید؛مثل تصمیم ایام نوروز نباشه که بیچاره شدیم....
سپردن به مدیر اگه کسی کرونا گرفت مسئولین مشکلی ندارن تقصیر مدیره،مثل هرچی کشور میشه تقصیر رییس جمهوره بقیه مشکلی ندارن
بچه هابااین گوشی وبه اصطلاح شایدبه کجاکشانده شدن
پایه نهم دوازدهم چرا باید حضوری باشه تو مناطق قرمز؟
کرونا اعلام کرده بخاطر امتحان نهایی کاری به نهمی ها و دوازدهمی ندارد
لعنت به این دولت و وزاری ...
لعنت بهتون
از کی تاحالا جون دانشگاهی ها با ارزش تر از ما پایه نهمی های بدبخت شده
واقعا ما خانواده ها چطوری بچه هامون را بفرستیم با این وضعیت کرونا مدرسه که امتحان بدن چه فرقی بین اینا با بقیه است
انگار نهم و دوازدهم اصلا آدم نیستن.
من موندم آیا اصلا داخل اون مصوبه شون این هم نوشتن که حتی اگه جون خودمون و خانواده هامون تو خطر مرگ باشه باید بریم حضوری امتحان بدیم .
اصلا درک نمی کنم که چرا جون نهم و دوازدهم اهمیت نداره
یعنی باید جونمون رو بزاریم کف دستمون و بریم و نمره بگیریم
آخه واقعا چرا وقتی حتی یک کلمه از درس هارو حضوری یاد نگرفتیم باید حضوری امتحان بدیم . این واقعا بی عدالتیه
من یکساله بچهی کلاس نهمی رو نشوندم تو خونه بخاطر کرونا الان بفرستمش مدرسه امتحان بده تو اوج کرونا، مسخره نیست وقتی دانشجوها و پایههای بالاتر مجازی امتحان میدن پسر بچهها رو که اصلا هم پروتکلها رو رعایت نمیکنند بفرستیم مدرسه
امتحانات باید حضوری و با تعداد کم و رعایت پروتکل ها باشه . روزی ده نفر و در حیاط مدرسه برگزار بشه
توروخدایکی به من بگه ما چی یاد گرفتیم که حالا بخوایم بریم امتحان حضوری یدیم برای کلاسای حضوری کرونا بود ولی برا امتحانات کرونا تموم میشه