۱۰۵۷۹۶۷
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

رازگشایی از درگیری خونین در گرو یک شهادت

مردی که بعد از سرقت تلفن همراهش سارق را دنبال کرده و مرد سارق حین تعقیب‌و‌گریز تصادف کرده و جانش را از دست داده است، به اتهام تسبیب در قتل محاکمه شد.

روزنامه شرق: مردی که بعد از سرقت تلفن همراهش سارق را دنبال کرده و مرد سارق حین تعقیب‌و‌گریز تصادف کرده و جانش را از دست داده است، به اتهام تسبیب در قتل محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار ما، یک سال قبل خبر یک تصادف منجر به مرگ به مأموران پلیس تهران داده شد. با اعزام مأموران به محل مشخص شد جوانی که در تصادف کشته‌ شده از سوی مردی تحت تعقیب بوده است. مردی که با خودرو کنار اتوبان ایستاده بود، به مأموران گفت: در حال صحبت‌کردن با تلفن همراهم بودم که پسر موتورسواری آن را از من قاپید و فرار کرد، من هم بلافاصله او را تعقیب کردم. او وارد اتوبان آزادگان شد و من هم تعقیبش کردم. آن فرد خلاف جهت ماشین‌ها حرکت می‌کرد و من هم خیلی به او نزدیک بودم و همچنان پشت سرش می‌راندم؛ اما در حین فرار با چند ماشین برخورد کرد و پرت شد و یکی از ماشین‌ها که داشت با سرعت عبور می‌کرد، با او برخورد کرد.

من بلافاصله اورژانس را خبر کردم اما فایده‌ای نداشت. مرد راننده‌ای که با مقتول برخورد کرده بود نیز بازداشت شد. او گفت: من داشتم خیلی عادی در اتوبان رانندگی می‌کردم که ناگهان یک موتور خلاف جهت حرکت ماشین‌ها با سرعت خیلی زیاد به من نزدیک شد. زمان خیلی کم بود، با اینکه تلاش کردم سرعتم را کم کنم، اما موفق نشدم. او به‌طور دیوانه‌واری سعی داشت از بین ماشین‌ها عبور کند. به این ترتیب جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای مشخص‌شدن هویت متوفی آغاز شد. پلیس فهمید جسد متعلق به جوان سابقه‌داری به نام رامتین است که سابقه سرقت دارد و چندین فقره موبایل‌قاپی انجام داده است و روز حادثه نیز تلفن همراه مردی را که او را تعقیب می‌کرد، سرقت کرده بود. با اینکه سارق‌بودن متوفی مشخص شد، اما خانواده‌اش از مرد تعقیب‌کننده شکایت کرده و او را مسبب مرگ فرزندشان معرفی کردند.

این مرد بازداشت شد و در بازجویی‌ها یک بار دیگر تکرار کرد قصد به‌خطر‌انداختن جان مقتول را نداشته است. بااین‌حال کیفرخواست علیه مال‌باخته به اتهام تسبیب در قتل رامتین صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در جلسه رسیدگی به این پرونده حاضر شد. او گفت: من فقط می‌خواستم تلفن همراهم را پس بگیرم، چون شماره‌ تلفن، عکس و مدارک زیادی در گوشی‌ام ذخیره کرده بودم. آن روز هم وقتی او وارد اتوبان آزادگان شد و خلاف جهت رفت، فکر نمی‌کرد من او را تعقیب کنم. در یک لحظه کنترل موتور را از دست داد و تصادف کرد.

متهم در ادامه گفت: من هیچ قصدی برای اینکه او بمیرد نداشتم و فقط تلفن همراهم را می‌خواستم. اتفاقا او با فرار‌کردنش جان من را هم در خطر قرار داد. ممکن بود من در حال تعقیب تصادف کنم و جانم را از دست بدهم. بعد از تصادف رامتین هم هر کاری از دستم برآمد، انجام دادم و خودم با اورژانس تماس گرفتم ولی او جانش را از دست داد.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافعش، قضات شعبه ۶ برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.شرق: سرنوشت سه برادر که متهم هستند دو پسرعموی خود را تا سرحد مرگ مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند، در دستان برادر کر و لالشان است و قرار است او با کمک یک کارشناس در دادگاه کیفری استان تهران صحبت کند. به گزارش خبرنگار ما، یک سال قبل درگیری خونینی به مأموران گزارش داده شد که دو قربانی آن به نام‌های فرید و فریدون دو برادر بودند و در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل شده بودند. هرچند پزشکان امیدی به زنده‌ماندن آنها نداشتند، اما در نهایت دو برادر به طرز معجزه‌آسایی جان به در بردند. آنها بعد از بهبودی نسبی علیه نوه‌های عمویشان اعلام شکایت کردند و مدعی شدند ضارب سه برادر به نام‌های ساسان، سامان و سهراب هستند و برادر کر و لالشان ستار هم در این درگیری حضور داشته است. با این شکایت، سه برادر بازداشت شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند در درگیری حضور داشتند، اما قبول نکردند که ضارب هستند. بااین‌حال با توجه به مدارک به‌‌دست‌آمده، کیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

متهمان در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند. در ابتدا دو برادر در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم مجازات برای نوه‌های عمویشان شدند. آنها گفتند: ما یک اختلاف قدیمی داشتیم، روز حادثه ستار را که کر و لال است در خیابان دیدیم و ستار داد و فریاد کرد. ما متوجه نشدیم چه می‌گوید، اما وقتی داد زد، فهمیدیم اعتراضی دارد. برای اینکه مسئله پایان پیدا کند تصمیم گرفتیم به خانه یک بزرگ‌تر برویم. می‌دانستیم برادرها در خانه دایی‌شان هستند. به آنجا رفتیم یکباره برادرها بر سر ما ریختند و تا حد مرگ ما را زدند. وقتی به بیمارستان رسیدیم، گفتند امیدی به زنده‌ماندن‌مان نیست. درخواست داریم به خاطر جراحت‌هایی که به ما وارد شده متهمان مجازات شوند. سپس سه برادر یک به یک در جایگاه قرار گرفتند. آنها ادعای دیگری را مطرح کردند و گفتند اصلا درگیری‌ای بین آنها و عموزاده‌هایشان اتفاق نیفتاده است. سه برادر گفتند ما در خانه دایی‌مان بودیم که دو شاکی به ما حمله کردند. آنها اسلحه داشتند. یکی از آنها گفت: من در خیابان بودم که دو نوه عمویم به من حمله کردند، شلیک کردند اما من فرار کردم بعد هم به خانه یورش آوردند و ما را زدند، آنها درباره برادرمان که کر و لال است دروغ می‌گویند.

آنها در را شکستند و وارد خانه شدند. ما را زدند و فرار کردند. سپس متهم دیگر به دفاع پرداخت و گفت: من فوق‌لیسانس حقوق دارم و همه قوانین را به‌خوبی می‌دانم. باور کنید من در آن دعوا حضور نداشتم. حالا اگر دو برادر قسم بخورند من در دعوا حضور داشتم و آنها را زده‌ام، تسلیم حکم دادگاه می‌شوم. قضات تصمیم گرفتند از برادری که کر و لال است تحقیق کنند، اما ازآنجایی‌که او توانایی صحبت‌کردن ندارد و ممکن است نتواند دقیقا منظورش را به دادگاه بگوید، قضات تصمیم گرفتند از یکی از کارشناسان بهزیستی برای ترجمه صحبت‌های او برای دادگاه کمک بگیرند؛ چراکه او تنها کسی است که از ابتدا همه‌چیز را دیده و در جریان قرار دارد. به این ترتیب رسیدگی به پرونده برای دعوت از کارشناس بهزیستی به بعد موکول شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ووووووو

      خسته نباشین چی بودازاول چی شد

    • بدون نام

      کسی که دزدی میکند ایمان نداردکسیکه ایمان نداشته باشه مسلمان نیست. متاسفانه نمی دونم چطور طرفداری دزد می کنند خانواده دزد حق شکایت ندارند دزد وجانی به جامعه تحویل داده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی حق ندارد دزد را مورد ضرب وشتم قراردهد فقط میتواند اورا تسلیم پلیس وقانون بدهد

      • بدون نام

        تا پلیس برسه که اموالت رفته دیگه پیدا هم نمی شه

    • بدون نام

      دزد که که به سزای عملش رسیده باید پدر ومادرش رامحاکه کنن وخسارت مالباخته را بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج