۱۰۲۱۷۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قانون اساسی تفاوتی میان زن و مرد نمی‌بیند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و نگاه قانون در برابر زن و مرد به طور یکسان است و زنان می‌توانند دوشادوش مردان به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوئیسی که امروز یکشنبه ۲۴ فروردین صورت گرفت، با تأکید بر رعایت حقوق پیروان ادیان الهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران به طور مسالمت‌آمیز به صورت تاریخی در کنار یکدیگر در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کنند و تبلیغات رسانه‌های غربی در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت‌های دینی در ایران مغرضانه و در راستای سیاست‌های سلطه‌جویانه کشورهای غربی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مؤثر زنان در پیشرفت‌های علمی، فناوری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فراوانی به منظور حمایت از حضور فعال زنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام گرفته است به نحوی که در حال حاضر بیش از ۶۲ درصد از پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های کشور خانم‌ها هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح قوانین و سیاست‌های مختلف در خصوص حمایت‌های جانبی از خانواده خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و نگاه قانون در برابر زن و مرد به طور یکسان است و زنان می‌توانند دوشادوش مردان به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

رهبر در پایان به بحث بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده‌ای در خصوص حمایت از زنان خانه‌دار انجام گرفته و در حال حاضر لایحه بیمه زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان و خانواده مجلس در حال پیگیری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • زجرکشیده

      زیاد در باره حق زنان وتساوی حقوق انان شنیدیم حقهای نداشته زنان عبارت از فزند حق زن نیست مهریه خودایی زنان را قسط بندی کرده اند رشته های دانشگاه را محدود کرده اند بعد از مرگ زنان حقوقش به خانوادهاش تعلق نمی گیرد وکار هم به زور بدست میاورد مرگ بهتر از این زندگست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج