بستههای اینترنتی پرمخاطب هنوز برنگشتهاند
به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بستههای اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جزو بستههای پر مخاطب هستند و ۸۰ درصد مردم از این نوع بستهها استفاده میکنند، اما این بستهها به یکباره از دسترس خارج شدند و اپراتورهای تلفن همراه هنوز آنها را برای خرید بازنگرداندهاند.
به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بستههای اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جزو بستههای پر مخاطب هستند و ۸۰ درصد مردم از این نوع بستهها استفاده میکنند، اما این بستهها به یکباره از دسترس خارج شدند و اپراتورهای تلفن همراه هنوز آنها را برای خرید بازنگرداندهاند.
از نیمه تیرماه سال جاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بستههای اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام کرد بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها آغاز شده است.
محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - نیز با بیان اینکه اپراتورها بدون رعایت قوانین و با تبانی تعرفه بستههای اینترنتی را افزایش دادند، گفت: برخی بستهها را حذف کردند، برخی را اضافه کردند و اعلام کردند در سایت ما این بستهها وجود دارد اما در اپلیکشنها جابهجا شده است. ما به اپراتورها اخطار دادهایم و باید ظرف ۱۰ روز رفع اثر کنند در غیر این صورت وارد کمیته جرائم میشوند، این موضوع را به سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تعزیرات حکومتی هم ارجاع دادیم.
درنهایت در حالی که مهلت ۱۰ روزهای که به اپراتورها داده بودند، تمام شده بود، فلاح جوشقانی از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داد و گفت: در جلسه روز شنبه (۲۸ تیرماه) کمیسیون تخلفات، جریمه دو میلیاردی را در پروانههای اپراتورها اعمال و به آنها ابلاغ کردیم. جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، قطعا روالهای دیگر را در پیش خواهیم گرفت. تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبههای قانونی است که میتوانیم با استناد به آنها تخلفات را پیگیری کنیم.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فلاح جوشقانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میتوان ستههای اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه را از اپراتورها خرید، گفت: اپراتورهای تلفن همراه هنوز بستههای اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه را برای خرید بازنگرداندهاند اما ما روال قانونی را دنبال میکنیم تا همانطور که به مردم قول داده بودیم این بستهها را برگردانیم. برای بازگشت این بستهها مقاومتهایی از سوی اپراتورها شده است و دلایلی از جمله افزایش هزینهها مطرح میشود، روشی که پیش گرفتهاند برای ما قابل قبول نیست.
وی درپاسخ به این سوال که آیا طبق قانون، هرگونه تغییر قیمت نباید با موافقت سازمان تنظیم مقررات باشد،گفت: تا به حال چنین اتفاقی رخ نداده و حرکت اپراتورها نوعی سرکشی در مقابل قانون است و ما با آن برخورد میکنیم. اوایل هفته جاری مرحله اول جریمه که در پروانه پیشبینی شده را به اپراتورها ابلاغ کردیم که اعمال شد، در صورت ادامه این روند در مراحل بعدی، کاهش مدت اعتبار پروانه و محدودیتهای دیگر نیز اعمال میشود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضربالاجل ۲۴ ساعته به اپراتورها، اظهار کرد: از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به اپراتورها اولتیماتوم داده شده و برای آنها ضربالاجل ۲۴ ساعته تعیین شد. اگر اقدامی صورت نگیرد پرونده از سوی این سازمان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده میشود. البته ما هم پرونده شکایتی علیه اپراتورها در سازمان تعزیرات باز کردهایم. ما در برابر بیقانونی ایستادگی میکنیم. هفته آینده، هفته رسیدگی به این بیقانونی است که علاوه بر بازگشت تعرفهها به قبل، حقوق مردم را به آنها برمیگردانیم.
فلاح جوشقانی درباره کسانی که در این بازه زمانی از اپراتورها خرید کردهاند نیز توضیح داد: از تاریخ ۱۳ تیر که افزایش قیمت اعمال شده تا لحظه بازگردانده شدن تعرفهها به قیمت قبل، هزینهها محاسبه و در خریدهای بعدی مشترکان اعمال میشود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش تعداد اپراتورها در کشور وجود دارد؟ افزود: در حال حاضر ما سه اپراتور داریم و سه اپراتور دیگر هم بهصورت مجازی فعال هستند و سیمکارت به مردم عرضه میکنند.
وی درباره افزایش قیمت از سوی دو اپراتور تلفن همراه نیز افزود: پس از افزایش تعرفهها از سوی دو اپراتور تلفن همراه، مشترکان آنها کاهش یافتند و در حوزه سرویس و دیتا به اپراتور سومی که این افزایش قیمت را اعمال نکرد مراجعه کردند بنابراین این موضوع در بلندمدت به نفع اپراتورها نیست. اپراتورها بدون اطلاع قیمتها را افزایش دادهاند که این کار نوعی بیقانونی است. بستههای اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جز بستههای پر مخاطب هستند بهطوری که بالای ۸۰ درصد مردم از این نوع بستهها استفاده میکنند اما به یکباره از دسترس خارج شدند.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر چه اپراتورها اعلام کردند که بستههای اینترنتی گران نشده است اما شاهد افزایش قیمت در چند بسته اینترنتی دیگر بودیم که با اعتراض ما و سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده این افزایش قیمت اعمال نشد. پس از افزایش تعرفهها، مردم مجبور به خرید بستههای اینترنتی گران با بیش از دو برابر قیمت قبل شدند، این روش کاملا غلط و بر خلاف حقوق مردم است. بنابراین میتوانم بگویم این افراد دانش بازاریابی ندارند.
نظر کاربران
اگه برگردن فک میکنید با قیمت سابق برمیگردن؟این ماه بسته من تموم میشه و دیگه هیچوقت از اینترنت همراه استفاده نخواهم کرد تا ببینن اتحاد مردم جواب میده.
ناراحت بسته ها نباشید با قیمت بالاتر برمیگردند
و حکومت البته وام گران شدن شون رو هم به افراد خاص میپردازد
با پولی که اونا از این تغییرات به جیب میزنن دو میلیارد تومن که پولی نیست.راست میگید اون کسی که چنین کاری کرده برکنار و اجبار کنید که حتما به وضع سابق برگردانند.با جریمه که پول مردم بر نمیگرده
مهمه... همه دارن می دزدن اینم روش
دزدی تا چه حد؟
آخه جریمه کردن معنی نمیده ، از مردم بیشتر میگیرن و جریمه اش را به شماها پرداخت میکنن ، این یعنی اینکه شما هم همدستشون هستین، مملکت اینجوری شده
همراه اول خودش بسته ها رو حذف کرده اونوقت وزیر و معاون دقیقا به تخلف کدوم اپراتور میخواهنر رسیدگی کنند ؟
متوجه تخلفات شدیم ولی کاری از دست ما برنمیاد اگه برخورد مناسب و قاطع بشه ممنون و دعا گوی مسئولین خواهیم بود.
بسته ها اینترنت که تغییر نداشته دعوا زرگری راه انداخته اند تا وانمود کنند ارواح دلشون خیلی به فکر مردم هستند
لعنت بتون .....
دوهزار میلیارد گرانفروشی و کم فروشی کردن
دو میلیار جریمه رو مثل نقل ونبات پرداخت میکنن
هنوز 1998میلیارد براشون مونده
قبض شماره همراه من در تیرماه با دو بسته خرید دوگیگ یک ماهه مبلغ ۱۰۸۰۰۰۰ امده و حدود سه برابر شده که اصلا قابل قبول نیست واعتراض دارم
تقاضا دارم قبض های چند تلفن همرا ه که خرید بسته یک ماهه داشته اند با ماه قبل مقایسه شود
بسته های اینترنت را با سرعت ۲و۳و۴جی به مشتری میفروشند ولی هر دو اپراتور مجبور میکنند حتما از ۴جی استفاده کنید برای مثال برای رفتن به سایت دیوار شما نیازی به ۴جی ندارید و با انتخاب ۳جی یا دائم به شما تذکر میده از ۴جی استفاده کن چون میخواد اینترنت شما هر چه زودتر به اتمام برسه و مجبور به خرید بسته جدید شوید آیا اپراتورها از جیب مردم خبر دارند در صورت ماندن در ۳جی یا اینترنت رو قطع میکنند و یا سرعت رو بقدر کند میکنند که شما مجبور به انتخاب ۴جی شوید
خیلیبیانصافودزدهستنداینبیاخلاقها
قوه قضایی چرا جلوی ایرانسل و همراه اول رو نمیگیری
اخه وقتی حقوق کارگرو کارمند پایینه . وقتی خرج زندگی بالاس . به اون مدیران ایرانسل و همراه اول ادم بگه چی حرومتون باشه اگه یه سنت از جیب مردم بخواین بخورین . خجالت نمیکشید . خاک برسرتون که حتی از بسته ها هم دزدی میکنین . واقعا که انسانیت رو زیر سوال بردین ایرانسل و همراه اول خجالت خوب چیزیه حیف که شما پوست رویتان خیلی کلفته
الان یکماه است رییس جمهور وزیر ارتباطات و تمام دستکاهها بسیج شده اند و نمیتوانند با این دو امپراتور برخورد کنند . کاش کمی توضییح بدبد این امپراتورها از کجا امده اند که این همه قدرت دارند . واقعااااااااااااا باید براتون متاسف شد .
اخه این جریمه چه بدرد من میخورد,اینها با اعصاب مردم بازی میکنند,اونهم وضعیت اینترنت مملکت!!!اینها نشان از بی مدیریتی است.!!!
این وزیر ارتباطات داره چیکار میکنه
اونم افتاده مسیر بقیه
بابا جوونشون تو بودی اون همه حرف زدی الان قایم شدی وظیفه توعه تووووو جهرمی
مخابرات هم طرحای زیر 100 گیگ یکساله را کلا برداشه فقط هرچی به نفع خودش است باقی گزاشته.
اقای وزیر مدیریت برای این سمت خیلی پایین است تجربه کاری نداری
با این افزایش قیمت درآمدشون چند ده میلیارد اضافه شده ۲ میلیاردشو میدن واسه جریمه، چیزی نیست که!
لعنت خداوند بر انسان دزد...
دزدها یه روزه تموم میشه نتم و قبض این ماه اومده ۱۵۰! همراه اول دق دادی ما رو
زورشان به اپراتورها نمیرسد . اخر هم گران میکنند . اینها همه دارند فیلم بازی میکنند برای ملت . وزارت ارتباطات با اپراتورها دستشان توی یک کاسه است
مثلا با ۲ میلیارد میخواین مجبورشون کنین؟؟؟ ۲۰۰ میلیاردم جریمه میکردین بازم حساب تون نمیکردن
یک نقشه
اپراتورها پول از مردم میگیرند بعد میدهند به دولت
ما که رفتیم اینترنت ثابت گرفتیم، برادرم هم همینطور یعنی فقط از دو خانواده همراه اول ۷ مشتری از دست داد.