نحوه نامگذاری و تیپبندی محصولات جدید سايپا
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل گروه خودروسازی سايپا گفت: در راستای ایجاد تحول در فرآیندهای عملیاتی و معماری برند محصولات، سایپا براي نخستین بار روند نامگذاری و تيپبندی محصولات خود را یکسانسازی و ساختارمند کرد تا مشتریان گرانقدر هنگام انتخاب محصول مورد نظر خود نسبت به وضعيت خودرو و ویژگیهای آن مطلع باشند.
سایپا نیوز: رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل گروه خودروسازی سايپا گفت: در راستای ایجاد تحول در فرآیندهای عملیاتی و معماری برند محصولات، سایپا براي نخستین بار روند نامگذاری و تيپبندی محصولات خود را یکسانسازی و ساختارمند کرد تا مشتریان گرانقدر هنگام انتخاب محصول مورد نظر خود نسبت به وضعيت خودرو و ویژگیهای آن مطلع باشند.
امیرحسین تابعجماعت اظهار داشت: از آنجا كه در سنوات گذاشته محصولات سايپا از تيپبندي مشخصي تبعيت نميكرد و یا با تغییراتی در ظاهر و امکانات خودرو نام جديدي براي آن مشخص ميشد، با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سايپا موضوع در کمیته نامگذاری محصولات سایپا مطرح و مصوب شد که رويه گذشته تغيير کرده و نسبت به ساماندهی و ساختارمند کردن نامگذاری مدلهای مختلف از یک محصول اقدام شود.
به گفته تابعجماعت، گروه خودروسازي سايپا، در قالب يك سازوكار مشخص و روندهای معمول در نامگذاری، نسبت به تغيير نماد محصولات خود اقدام كرده است تا مشتریان و رسانهها در شناسائی مدلهای جدید از محصولات این گروه خودروسازی دچار ابهام نباشند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازي سايپا ادامه داد: بر اساس رويه جديد، محصولات سايپا با استفاده از حروف اختصاری انگلیسی در ۵ مدل، تيپبندی میشوند. اولين تيپ كه تیپ پایه و اولیه محصولات به شمار میرود، با پسوند S (نخستین حرف از واژه Standard) مشخص خواهد شد. بدين جهت اگر شما در ليست محصولات سايپا با خودروي سايناS روبرو شديد، به این معناست که این خودرو در سطح پایه و استاندارد قرار دارد.
وی افزود: تيپ بالاتر كه در رده دومين تیپ از محصولات سایپا نامگذاري خواهد شد، با پسوند G برگرفته از واژه Graded شناخته میشود. زماني كه در كنار نام يك مدل خودرو، حرف G درج شود به معنای آن است که این خودرو امکانات و آپشنهای بیشتری نسبت به مدل S دارد.
دبیر کمیته نامگذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: نشانه ديگري كه در ساختار تيپبندي محصولات سايپا مدنظر قرار گرفته حرف L است که بعد از نام محصولاتی درج خواهد شد که Limited Version باشند. محصولات تیپ L آپشنهای بیشتری نسبت به مدل های S و G خواهند داشت و در صورتی که امکانات فنی و ظاهری قابل توجه بیشتری در محصولات سایپا به کار گرفته شود از پسوند E به معنای Exclusive Version و سپس P به نشانه Premium Version استفاده خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر این چهار گزینه، سایپا پسوند X از واژه Extra را نیز برای معرفی مدل هایی متفاوت از محصولات این گروه خودروسازی در نظر گرفته است.
تابع جماعت با بیان اینکه سایپا پیش بینی کرده است که در برخی موارد، مدل هایی از یک محصول به بازار عرضه شود که امکاناتی که به آن اضافه شده، آنقدر نیست که بتوان محصول را یک تیپ یا مدل جدیدی به شمار آورد، اظهار داشت: در این حالت مدل جدید نسبت به محصول تیپ گذاری شده با واژه پلاس و یک علامت (+) در کنار نام قبلی معرفی خواهد شد.
دبیر کمیته نامگذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: علاوه بر این نشانه ها که بیانگر تعداد آپشن های یک خودرو در مقایسه با مدل اولیه آن است، گروه خودروسازی سایپا به مدلهایی که با گیربکس اتوماتیک تولید می شوند، Auto برگرفته از واژه Automatic و محصولاتی که به صورت دو رنگ تولید می شوند، پسوند R برگرفته از واژه Rainbow به معنای رنگینکمان اضافه خواهد کرد.
گفتنی است این استانداردهای تیپ بندی و نامگذاری مختص محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا است که از ابتدای سال ۹۹ به بازار معرفی میشوند و شامل حال محصولات و خودروهای قبلی این گروه نمی شوند.
نظر کاربران
لگن ایرانی هاهاهاهاها
آورین آورین آورین
پاسخ ها
بخدا پراید شرف داره به به این ساینا یا همان فرغون
گیج کننده ست کلا، الان ساینا آپشنال تبت نام کردیم مشخص نیست چی میدن بهمون از بس این همه نام گذاری کردن، این کلکشون هست
عااااااشق این شیرین کاریاشونم.
خخخخخخخ
چقدر حرفه ای خخخخخخ
محصول نهایی ضعیف با کلمات و اختصارات فریبنده
سایپا اشغال
خدا قوت
یعنی با این حرکت آخرین مشکل خودرو سازی هم رفع شد.!
چقدر ما خوشبختیم که ایران خودرو و سایپا رو داریم
ارابه های مرگ میلیونها ایرانی که تیپ بندی لازم نیست
امسال که هیچ اگه زنده موندیم سال دیگه به امیدخدا همه این اسامی جزو اپشن ماشین شده وممکنه بخاطر این اسامی چندمیلیون بیشتر دزدی کنن