۱۴۶۱۱۹۹
۷۰۳
۷۰۳
پ

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

در این مقاله قرار است ببینیم برخی از مشهورترین ستاره‌های فقید سینما با مرگ غیرمنتظره‌شان چه فیلم‌ها و پروژه‌هایی را دچار مشکل کرده‌اند و سرانجام این آثار چه بوده است.

برترین‌ها- آرمان رمضانی: به نظرتان اگر شما در حال کارگردانی یک فیلم باشید و ستاره شناخته‌شده و مشهور فیلمتان پیش از پایان فیلم‌برداری جانش را از دست بدهد چکار خواهید کرد؟ واقعیت این است که در حدود بیش از یک قرن سابقه سینما متاسفانه بارها و بارها کارگردانان مختلف در چنین وضعیت ناخوشایندی قرار گرفته‌اند و البته هرکدام به روشی و البته بسته به مقدار پیشرفت پروژه تصمیمات متفاوتی برای نجات اثرشان اتخاذ کرده‌اند.

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

از مرلین مونروی بزرگ گرفته تا هیث لِجِرِ محبوب، متاسفانه ستاره‌های بزرگ و درخشانی در سینما در حین انجام یک پروژه به دلایل مختلف جانشان را از دست داده‌اند و در اغلب موارد و با توجه به غیرمنتظره بودن مرگشان انبوهی از همکاران و طرفداران و مخاطبانشان را در با چشمانی اشک‌بار تنها گذاشته‌اند. در این مقاله قرار است به همین موضوع بپردازیم و ببینیم برخی از مشهورترین ستاره‌های فقید سینما با مرگ غیرمنتظره‌شان چه فیلم‌ها و پروژه‌هایی را دچار مشکل کرده‌اند و سرانجام این آثار چه بوده است.

جیمز دین دوست‌داشتنی و فیلم "Giant"

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

حتی اگر فیلم‌های جیمز دین را ندیده باشید بعید است یکی از محبوب‌ترین پسران هالیوود را نشناسید. پسر جوان و تنها 24 ساله عشق سرعتی که در نهایت سوار بر خودروی پورشه اسپورتش در زمانی که همه منتظر آینده درخشان او در سینما بودند با یک تصادف جانش را از دست داد. این بازیگر محبوب در زمان مرگش مشغول بازی در فیلمی به نام Giant بود. اما سرانجام این فیلم چه شد؟

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

شاید مهم‌ترین نکته در این همکاری این بود که جیمز دین پیش از مرگش تقریبا تمام سکانس‌های شخصیتش در فیلم Giant را بازی کرده بود و سازندگان این فیلم تنها با صدای این بازیگر در یکی از صحنه‌های کلیدی این فیلم به مشکل برخوردند. در نهایت تیم سازنده تصمیم گرفت برای ضبط دوباره صدای شخصیت جیمز دین در این فیلم از دوست و هم‌اتاقی سابق او یعنی نیک آدامز استفاده کنند و به این صورت هم مشکل فیلم حل شد و هم ادای احترامی به جیمز دینِ دوست‌داشتنی صورت گرفت.

بروس لیِ بی‌تکرار و فیلم "بازی مرگ"

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

طرفدار فیلم‌های بزن‌بزن و رزمی باشید یا نه بعید است این بازیگر بی‌تکرار در فیلم‌های رزمی را دوست نداشته باشید. بازیگر و ورزشکاری که با شخصیت کاریزماتیک و استعداد تمام نشدنی‌اش در هنرهای رزمی تاریخ این ژانر از سینما را دوباره نوشت و در نهایت با مرگی مشکوک و یکباره و پر حرف و حدیث علاقمندانش را تنها گذاشت. بروسی لی در حالی در 32 سالگی از دنیا رفت که تا دهه‌ها گمان می‌شد دلیل مرگش تورم مغزِ ناشی از استفاده از مسکن‌ها باشد. در سال 2022 البته محققان به این نتیجه رسیدند که این بازیگر محبوب به علت عدم توانایی کلیه‌اش در دفع کردن مایعات از دنیا رفته است.

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

بروس لی روزهای پیش از مرگش را سر صحنه فیلم‌برداری فیلم اکشنی به نام The Game of Death می‌گذراند و مرگ او با توجه به نقش شخصیتش در این فیلم بسیار تعیین‌کننده بود. کارگردان فیلم در نهایت از سر اجبار تصمیم گرفت فیلم را از طریق استفاده از فیلم‌های آرشیوی از بروس لی و البته بهره گرفتن از بازیگرانی با شباهت ظاهری به این ستاره به پایان برساند. جالب است بدانید کارگردان این فیلم یعنی رابرت کلاوس در این فیلم از ویدئویی از مراسم ختم واقعی این بازیگر محبوب استفاده کرده است.

پائول واکر محبوب و هفتمین فیلم از سری "Fast and the Furious"

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

با توجه به اینکه تنها در حدود یک دهه از مرگ ناگهانی این ستاره سری فیلم‌های محبوب سریع و خشن می‌گذرد، احتمالا بسیاری از شما هنوز شنیدن خبر غم‌انگیز مرگ این بازیگر را به یاد می‌آورید. جالب است بدانید پائول واکر هم مانند جیمز دین از علاقمندان و مشتاقان مسابقات اتومبیل‌رانی به حساب می‌آمد. پائول البته در زمان تصادف منجر به مرگش راننده نبود و او در کنار یکی از دوستانش یعنی راجر روداز آن تصادف مرگبار را تجربه کرد.

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

مرگ پائول در شرایطی اتفاق افتاد که این بازیگر هنوز بسیاری از صحنه‌های کلیدی هفتمین فیلم از سری فیلم‌های سریع و خشن را بازی نکرده بود و این موضوع ادامه ساخت این فیلم بسیار پرطرفدار را با مشکل روبرو کرد. تیم سازنده البته در نهایت با استفاده از دو برادر پائول یعنی کِیلِب و کودی به عنوان بدل او و البته بهره بردن از جلوه‌های ویژه این پروژه پرهزینه را به اتمام رساند.

هیث لِجِر توانمند و فیلم عجیب و غریب The Imaginarium of" "Doctor Parnassus

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

شاید در بین مرگ‌های تلخ این مقاله مرگ هیث لجر را تنها بتوان با مرگ جیمز دین مقایسه کرد. هیث 28 ساله بود و به تازگی قدرت بازیگری‌اش را جلوی دوربین نولان و در نقش جوکر برای چندمین بار به اثبات رسانده بود. همه منتظر آینده درخشان این بازیگر توانمند بودند که ناگهان خبر تلخ مرگ هیث بر اثر اوردوزِ تصادفی به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شد.

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

هیث پیش از مرگش مشغول بازی در فیلم The Imaginarium of Doctor Parnassus به کارگردانی تری گیلیام بود و مرگ نابهنگام این ستاره مطابق انتظار کار ساخت این فیلم را با مشکل مواجه کرد. در نهایت تری گیلیام تغییراتی در فیلم‌نامه اعمال کرد و سه همکار و دوست هیث لجر فقید برای به پایان رساندن آخرین فیلم رفیقشان پا جلو گذاشتند. جود لاو، کالین فارل و جانی دپ هرکدام بخشی از صحنه‌های شخصیت هیث در این فیلم را ایفا کردند و در نهایت این فیلم با ادای احترام به این بازیگر به روی پرده‌ها رفت.

مرلین مونروی جذاب و فیلم "Something's Got to Give"

مرلین مونرو بدون اغراق یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هنر سینما محسوب می‌شود و مرگ غم‌انگیز او در 36 سالگی بسیاری از علاقمندان این هنر را اندوهگین کرد. مرگ مونرو مانند تک‌تک روزهای زندگی‌اش با جنجال و شایعه همراه بود. مظهر زیبایی زنانه از مدت‌ها پیش از مرگش با مشکلات روانی و البته اعتیاد به داروهای مختلف دست و پنجه نرم می‌کرد و در نهایت مرگ او در چهارمین روز از آگوست 1962 بر اثر اوردوز را بسیاری به طور قطع یک خودکشی قلمداد کردند.

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

مونرو هم مانند همه ستاره‌های حاضر در این مقاله در زمان مرگش مشغول کار در یک اثر سینمایی به نام Something's Got to Give بود و مشکل بزرگ پیشرفت کم فیلمبرداری تا پیش از مرگ ستاره فیلم بود. فیلم به دلیل رفتارهای نامتعارف مونرو در هفته‌های منجر به مرگش به شدت از برنامه عقب بود و در نهایت تیم سازنده بهترین تصمیم را در به پایان نرساندن آخرین اثر سینمایی مونروی بزرگ دیدند.

و در نهایت فیلیپ سیمور هافمن و پایان دوبخشی فیلم "Hunger Games"

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

این بازیگر بااستعداد و نسبتا پرکار هم مانند هیث لجر در شرایطی در آپارتمانش پیدا شد که جانش را بر اثر اوردوزی کشنده از دست داده بود. فیلیپ سیمور هافمن در زمان مرگ 46 ساله بود و مشکلات او با مواد مخدر بر کمتر کسی پوشیده بود. جسمِ بی‌جان فیلیپ در نهایت در شرایطی پیدا شد که ماده‌های مخدر مختلفی مانند هروئین و کوکائین در خون او وجود داشت و پایان زندگی این بازیگر بااستعداد با یک اوردوز اتفاق افتاد.

شش فیلم مشهور که شاهد مرگ غیرمنتظره ستاره‌ اثر بودند

این بازیگر اما در زمان مرگش مشغول بازی در فینالِ دوبخشیِ سری فیلم‌های به شدت پرطرفدار بازی گرسنگی بود و مرگ اودر زمانی اتفاق افتاد که بخش قابل توجهی از سکانس‌های شخصیت او در این فیلم ضبط شده بود. در نهایت فیلم‌برداری این فیلم به علت سوگواری برای این بازیگر مدتی به تعویق افتاد و در نهایت تیم سازنده تصمیم گرفت غیبت این بازیگر را با ادیتِ هوشمندانه و استفاده دوباره از بخش‌های ضبط شده پوشش دهد و نتیجه هم قابل قبول بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج