۱۴۵۵۳۳۷
۶۴
۶۴
پ

رد فلگ شدن آدرس‌های رمزارزها

پیروی از تحریم‌ها در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری در دنیای کریپتوکارنسی افزایش پیدا کرده و به موضوعی چالش برانگیز برای تریدرها و معامله‌گران کشورهایی نظیر ایران تبدیل شده است. نهادهایی همچون دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) به طور روزانه با وضع تحریم‌های مالی در حال سرکوب نمودن تعداد قابل توجهی از افراد و شرکت‌هایی هستند که با برخی از دولت‌های ممنوعه مثل ایران و روسیه در ارتباطند. در چنین شرایط سختی منتشر شدن خبر فلگ شدن صرافی نوبیتکس از سوی آرخام که یک پپلتفرم تحلیل داده و پیگیری تراکنش است، موجی از نگرانی‌ها را در میان معامله‌گران ایرانی برانگیخت. بسیاری از کاربران پس از این اتفاق به دنبال یافتن پاسخ برای سوال‌هایی نظیر رد فلگ شدن آدرس‌های رمزارزها چیست؟ چه راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد؟ بودند؛ به همین علت ما در این مقاله به دنبال بررسی چیستی این مفهوم و راه‌حل‌های موجود برای آن هستیم. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رد فلگ شدن در دنیای رمزارزها به چه معناست؟

در یک تعریف ساده از رد فلگ (Red Flag) می‌توان آن را نشان خاصی معرفی کرد که به برخی از آدرس‌های کیف پول ارز دیجیتال داده می‌شود و علت اعطای آن مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشکوک و البته مجرمانه است! فعالیت‌هایی که نشان دهنده احتمال استفاده از دارایی‌های دیجیتالی در جرایمی همچون پولشویی یا تامین مالی حوزه تروریسم و مواردی از این دست می‌باشد. معنای لغوی Red Flag، پرچم سرخ رنگ بوده که اصولاً در دنیای واقعی نیز از چنین پرچمی به عنوان علامتی برای هشدار و احتیاط استفاده می‌شود. معنای اصطلاحی رد فلگ در دنیای کریپتوکارنسی چندان از کاربرد آن در دنیای واقعی فاصله نگرفته است و وقتی آدرس ولتی فلگ می‌شود به این معنی است که به ناحیه خطر نزدیک شده‌ایم!

به هنگامی که آدرس ولتی با مارک رد فلگ مواجه می‌شود، اصولاً کارشناسانی از پلتفرم مورد استفاده با شما تماس می‌گیرند تا در ارتباط با اطلاعات هویتی، تراکنش‌های انجام داده و مواردی از این دست سوالاتی را از شما بپرسند. البته در موقعیت‌های حساس نوبت به انجام چنین کاری نمی‌رسد و مستقیماً امکان مسدود شدن حساب مشکوک وجود دارد. لازم به ذکر است این موضوع فقط به صرافی‌ها محدود نمی‌شود و استیبل کوینی نظیر تتر از قابلیت فریز شدن برخوردار است که متاسفانه اخیراً از طریق پلتفرم‌های تحلیل شبکه نظیر آرخام به دنبال یافتن ولت‌هایی بوده که با صرافی‌های ایرانی نظیر نوبیتکس در ارتباط هستند تا از این طریق بتواند تترهای این کاربران را فریز و بلوکه نماید.

به طور کلی، رد فلگ در دنیای رمزارزها با هدف ایمن کردن بستر معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال و رهایی از اتهاماتی نظیر داشتن کاربرد در حوزه‌های پولشویی و فرار مالیاتی ایجاد شد که این موضوع به خودی خود دردسرساز نیست؛ بلکه موجب گسترش استفاده از رمزارزها و اعتماد نسبی دولت‌ها به دنیای کریپتوکارنسی شده است. به بیان بهتر، رمزارزها در حال حاضر به واسطه پلتفرم‌ها و صرافی‌های متمرکز همچون بایننس از حالت غیرمتمرکز مطلق به غیرمتمرکز نسبی درآمده‌اند که پیروی از تحریم‌ها از سوی این صرافی‌ها و پلتفرم‌های متمرکز خود به موضوعی دردسرساز تبدیل شده است.

نمونه هایی از رد فلگ شدن به دلیل تحریمها در مارکت ارز دیجیتال

رد فلگ شدن آدرس‌های رمزارزها

برای این که راحت‌تر با سطح نفوذ رد فلگ در دنیای کریپتوکارنسی آشنا شوید در ادامه نمونه‌هایی از رد فلگ شدن به دلیل تحریم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  •  یک کاربر تلاش می‌کند با آدرس IP، ایمیل، شماره تلفن و سایر شاخص‌های شناسایی شده در یک حوزه قضایی تحریم شده، وارد صرافی ارز دیجیتال خارجی نظیر بایننس یا OKX شود.
  •  شناسایی شدن کاربری که در سایت‌های معاملاتی P۲P در دسترس در حوزه‌های قضایی تحریم شده فعالیت دارد.
  •  آدرس ولتی که در اغلب موارد با استفاده از نهادهای شناخته شده در کشورهای تحریمی مرتبط بوده و بدون داشتن هیچ هدف و منطق روشنی در این کشورهای تحریمی درگیر معاملات می‌گردد.
  •  کاربری که وجوهی را به یک ماینر در حوزه قضایی تحریم شده یا استخر ماین در کشوری نظیر چین ارسال یا از آن دریافت می‌کند.
  •  کاربری که غالباً از خدمات صرافی که نیاز به احراز هویت (KYC) ندارد و در حوزه قضایی پرخطر قرار گرفته، وجوهی را ارسال یا دریافت می‌کند.
  •  کاربری که ورودی با حجم بالایی را از یک سرویس میکسر و مبهم‌کننده دریافت و بلافاصله تلاش می‌کند تا این وجوه دریافتی را در بازه زمانی کوتاه مدت با ارز دیجیتال دیگری مبادله کرده و از پلتفرم خارج کند.

کلیه این فعالیت‌ها در یک عامل با هم اشتراک دارند و آن ارتباط با یک کشور تحریم شده است! اخیراً گروه ویژه اقدام مالی (FATF) فعالیت خود در دنیای رمزارزها را افزایش داده و چندین مصداق برای رد فلگ شدن در دنیای رمزارزها در نظر گرفته است که در میان آن‌ها ریسک‌های جغرافیایی بیش از سایر مصادیق خودنمایی می‌کند. متاسفانه کشور ما در حال حاضر به دلیل عدم پذیرش FATF در لیست سیاه آن قرار گرفته و عمده نگرانی‌های ایجاد شده برای کاربران ایرانی فعال در دنیای رمزارزها نیز از این جهت بوده است.

چگونه دارایی دیجیتالی خود را از رد فلگ شدن در امان نگه داریم؟

حال که متوجه شدید حساسیت‌های شدیدی نسبت به فعالیت‌های کاربران ایرانی در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی به دلیل تحریم‌ها اعمال شده است، احتمالاً این سوال را از خود خواهید پرسید که چگونه در چنین وضعیت به فعالیت‌هایی همچون خرید بیت کوین و کسب سود از سرمایه‌گذاری در رمزارزها ادامه دهم؟! برای از دست نرفتن سرمایه در چنین وضعیتی اولین راه‌حل استفاده از ولت‌های سرد و سخت‌افزاری است که البته به دلیل موضوعاتی همچون گران‌قیمت بودن این نوع خاص از ولت‌ها و سختی استفاده از آن‌ها برای کاربران مبتدی (و حتی در برخی موارد حرفه‌ای) چندان راه‌حل کارآمدی به نظر نمی‌رسد! راه‌حل دوم استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر داخلی است؛ صرافی‌هایی نظیر کیف پول من که از استانداردهای امنیتی بالایی بهره‌مند هستند.

صرافی کیف پول من یکی از صرافی‌های پیشرو در داخل ایران است که دارای امکاناتی پیشرفته بوده و از توانایی لازم برای رقابت با صرافی‌های خارجی برخوردار است. این صرافی به دلیل برخورداری از سیستم‌های امنیتی پیشرفته و همچنین استفاده از تکنولوژی نوین بلاکچین مانع رد فلگ شدن ولت و به خطر افتادن دارایی‌های دیجیتالی‌تان می‌گردد. ولت شخصی موجود در این صرافی نیز در رده کیف پول‌های امن موجود در دنیای کریپتو قرار گرفته که تاکنون هیچ تهاجم سایبری موفقی نسبت به آن‌ها گزارش نشده است.

از جمله مزایایی که به هنگام استفاده از خدمات صرافی کیف پول من از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد به شرح زیر هستند:

  •  عدم امکان رهگیری از سوی پلتفرم‌های تحلیل تراکنش: پروتکل‌های رمزنگاری قدرتمند صرافی کیف پول من تضمین‌کننده این موضوع است که دارایی‌های دیجیتالی کاربران تحت هیچ شرایطی از سوی پلتفرم‌هایی مثل آرخام اینتلیجنس قابل رهگیری و ردگیری برای رد فلگ شدن نخواهد بود.
  •  کارمزد شفاف و مقرون‌به‌صرفه: انجام تراکنش‌ها در صرافی کیف پول من برخلاف سایر صرافی‌های که دارای کارمزد پنهان در طول معاملات هستند، کاملاً شفاف و مقرون‌به‌صرفه است. بویژه آن که بازار تتری با کمترین کارمزد را ایجاد کرده و نگرانی از بابت هزینه بالای کارمزد معاملات نخواهید داشت.
  •  استفاده از ولت‌های سرد برای حفظ امنیت دارایی‌ها: این صرافی دارایی دیجیتالی کاربران را در ولت‌های سخت‌افزاری و آفلاین ذخیره‌سازی می‌کند تا بدین شکل مانع دسترسی هکرها و مهاجمان سایبری به رمزارزها گردد. این موضوع موجب تضمین امنیت نگهداری دارایی‌های کاربران در این صرافی شده است.

رد فلگ شدن در بازار ارز دیجیتال؛ محدودیت و فرصت!

رد فلگ شدن آدرس‌های رمزارزها

گفته شد که ورود مفهوم رد فلگ به دنیای رمزارزها موجب فروکش شدن اتهامات داشتن کاربرد در جرایم مالی و پولشویی گردید؛ اما از طرفی نیز آزادی عمل کاربران در کشورهای تحریمی را تحت‌الشعاع قرار داد. همان طور که می‌دانید کلیه فعالیت‌های مالی کاربران ایرانی با بازارهای مالی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته و متاسفانه این فرصت امنیتی که موجب رشد و گسترش استفاده از ارزهای دیجیتالی در کشورهای مختلف شده به ضرر کاربران ایرانی منتهی گشته است. فلگ شدن صرافی نوبیتکس و نگرانی از بابت فریز شدن تترهای کاربران ایرانی از سوی بنیاد تتر نمونه بارز چنین ضرری است. البته با کمک انتخاب یک صرافی داخلی ایمن که سال‌ها امتحان خود را پس داده و از شرایط معاملاتی خوبی نیز برخوردار است، می‌توان بر این چالش‌ها فائق آمد. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که نگران رد فلگ شدن آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود هستند، همین حالا به سراغ صرافی کیف پول من رفته و از این به بعد از خدمات این صرافی ایرانی برای پیشبرد اهداف معاملاتی خود بهره ببرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج