۱۴۳۶۵۴۲
۱ نظر
۳۳۹۵
۱ نظر
۳۳۹۵
پ

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

از کهکشان‌های مارپیچی گرفته تا سحابی‌های عجیب باعث می‌شوند که فضا همیشه مملو از صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیز باشد. به‌همین‌خاطر در ادامه نگاهی به تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴ خواهیم داشت.

گجت نیوز: در سال‌های اخیر تلسکوپ های هابل و جیمز وب توانسته‌اند تصاویر فوق‌العاده‌ای را از فضا ارسال کنند. این تصاویر علاوه بر داده‌های ارزشمند علمی، از نظر زیبایی‌شناختی هم ارزشمند هستند. در واقع تصاویر ارسالی از فضا می‌توانند هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار دهند. هرچند امروز ما با قوی‌ترین تلسکوپ‌های ساخت بشر کار نداریم و می‌خواهیم زیبایی‌های فضا را از منظری دیگر بررسی کنیم. بیایید نگاهی به تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ داشته باشیم.

راه‌ یافتگان به مرحله نهایی مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴

پیشتر در گجت‌نیوز تصاویر مربوط به مسابقه عکاسی از کهکشان راه شیری را پوشش داده بودیم. هرچند که زیبایی‌های فضا فقط به نمایی کلی از کهکشان راه شیری محدود نمی‌شوند.

شبی با والکری‌ها

والکری‌ها موجوداتی فراطبیعی در اسطوره‌شناسی اسکاندیناوری هستند که به اودین خدمت می‌کنند. آنها وظیفه دارند در میدان جنگ دلیرترین مردان را برای نبرد آخرالزمان انتخاب کنند و سپس آنها را به‌ والهالا خواهند برد. این همان تصویری بود که موقع دیدن این صحنه برای Jose Miguel Picon Chimelis زنده شد.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

وی پیشتر شنیده بود که قرار است یک طوفان ژئومغناطیسی قوی رخ دهد. این طوفان باعث می‌شد سیستم‌های الکتریکی تحت تاثیر قرار گیرند و البته شفق قطعی در آسمان پدیدار شود. به‌همین‌خاطر Jose Miguel فورا خود را به‌ کوه‌های Eystrahorn ایسلند رساند تا منظره‌ای شگفت‌انگیز را ثبت کند.

یکی از تصاویر منتخب منتخب مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ ترکیبی شگفت‌انگیز از رنگ‌های مختلف را در بستر آسمان نشان می‌دهد. عکاس این صحنه نیز تاکید کرد که یکی از بهترین لحظه‌‌های عمرش را تجربه کرده است.

مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴: آتش‌بازی کیهانی

این تصویر از منتخبین مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ بارش شهابی جوزایی را نشان می‌دهد. این بارش همیشه در میان بزرگترین بارش‌های شهابی سال بوده است و به‌همین خاطر در میان عکاسان نجومی طرفداران بسیار زیادی دارد. در این صحنه نیز بارش شهابی جوزایی در کنار کهکشان راه شیری دیده می‌شود.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

عکاس این تصویر (Jakob Sahner) گفت که در هر دقیقه می‌توانست سه شهاب را در آسمان شب مشاهده کند.

جیغ ستاره در حال مرگ

انفجار ابرنواختر زمانی رخ می‌دهد که یک ستاره بزرگ به پایان راه خود برسد. در این حالت هسته دچار فروپاشی می‌شود و لایه‌های بیرونی ستاره را به فضا پرتاب می‌کند. یکی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی 2024 توسط Yann Sainty ثبت شده است و در آن می‌توان ابرنواختر ماکیان را مشاهده کرد.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

عکاس توانست از نبود آلودگی نوری و اکسپوژر طولانی استفاده کند و جزئیاتی بی‌نظیر از ابرنواختر ماکیان را به‌تصویر بکشد. نام تصویر نیز ارتباط عجیبی با ماهیت آن دارد. این تصویر و نقاشی معروف جیغ اثر Edvard Much شباهت بسیار زیادی با همدیگر دارند. به‌عنوان مثال در بخش پایینی تصویر می‌توان دهان باز شده برای جیغ کشیدن را دید.

همچنین جیغ را می‌توان آخرین فریاد ستاره در حال مرگ دانست که در فضا طنین‌انداز می‌شود. ارتباط برقرار شده بین هنر عکاسی و نقاشی در این صحنه حیرت‌انگیز است.

مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴: نبض خورشید

سطح خورشید چندان با تصورات ما هم‌خوانی ندارد. در هر لحظه بی‌شمار انفجار هسته‌ای در دل خورشید رخ می‌دهد. همین نیز باعث می‌شود که انرژی بسیار زیادی آزاد شود. به‌همین‌خاطر سطح ستاره چندان آرام نیست.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

در یکی از تصاویر منتخب عکاسی نجومی 2024 می‌توانید پرتاب پلاسما را از سطح خورشید تماشا کنید. این عکس توسط Wenlian Li ارسال شده است.

اژدهای قطبی

این تصویر حیرت‌انگیز نیز در نتیجه یک طوفان ژئومغناطیسی قوی در ایسلند ایجاد شده است. یکی از بهترین تصاویر مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ به هنج قطبی تعلق دارد. جایی که به‌خاطر آسمان بدون آلودگی نوری خود معروف است. در این تصویر شفق قطبی همچون یک اژدها دیده می‌شود.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

دم اژدها در افق محو شده است و رنگ‌های سبز روشن نیز بال‌های آن را شکل داده‌اند. این تصویر توسط Carina Letelier Baeza گرفته شده است.

مارپیچ

این تصویر شگفت‌انگیز در یک پهنه گلی در ساحل نورفولک انگلستان ثبت شده است. ترکیب درخشش دایره‌وار نور ستارگان، بافت خاص زمین ترک‌خورده و مسیر مارپیچی آب جلوه خاصی را به تصویر می‌بخشد.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

عکاس این تصویر Paul Haworth نام دارد و توانسته به مرحله نهایی مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 راه یابد.

مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴: شکارچی کهکشان‌ها

این تصویر توسط گروهی از عکاسان نجومی با نام تیم ShaRA گرفته شده است. یکی از بهترین تصاویر عکاسی نجومی سال 2024 ابرهای میان‌ستاره‌ای CG 4 را نشان می‌دهد. این ابرها به شکل هیولایی دیده می‌شوند که انگار آماده بلعیدن جهان هستی است. نحوه عجیب شکل‌گیری ابرهای گاز و غبار باعث شده که از آنها با نام گلبول‌های دنباله‌دار یاد شود.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

همچنین برخی اخترشناسان از ابرهای میان‌ستاره‌ای CG 4 به‌نام دست خدا یاد می‌کنند. گویی که خدا دست خود را دراز کرده و می‌خواهد تغییری را در جهان ایجاد کند. در این میان گروهی نیز هستند که این ابرها را شبیه کرم‌های موجود در بیابان‌های آراکیس در فیلم تل‌ماسه می‌بینند.

مشاهدات شبانه

این تصویر از لا پالما (یکی از جزایر قناری) در اقیانوس آرام برای شرکت در مسابقه عکاسی نجومی ۲۰۲۴ ارسال شده است. در بخش پایینی تصویر تلسکوپ غول‌پیکر ایزاک نیوتن را مشاهده می‌کنید و در بخش بالایی آن نیز صورت فلکی ماکیان دیده می‌شود. صورت فلکی ماکیان در نیم‌کره شمالی آسمان قرار دارد و انگار به‌سمت جنوب کهکشان راه شیری حرکت می‌کند.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

ماکیان معمولا به‌عنوان یک منطقه درخشان در آسمان شب ظاهر می‌شود و طرفداران زیادی در میان علاقه‌مندان به عکاسی نجومی دارد. این منطقه همچنین به‌عنوان محل تولد ستارگان جدید شناخته می‌شود. ناگفته نماند که تصویر فوق توسط Jakob Sahner گرفته شده است.

مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴: خوشه پروین

یکی از بهترین تصاویر مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 توسط Sandor Biliczki ارسال شده است. در این تصویر خوشه پروین یا هفت خواهر را مشاهده می کنید. خوشه پروین از هزاران ستاره تشکیل شده است؛ اما به‌خاطر هفت ستاره درخشان اصلی خود به‌نام هفت خواهر شناخته می‌شود.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

این صورت فلکی در فاصله ۴۴۵ سال نوری از زمین قرار دارد و همیشه سبب داستان‌های افسانه‌ای جذابی در کشورهای مختلف شده است. هرچند که ستاره‌های این صورت فلکی تا ۲۵۰ میلیون سال دیگر از همدیگر جدا خواهد شد و خوشه پروین از بین می‌رود.

عکاس این تصویر در بوداپست حضور داشت؛ اما به‌خاطر آلودگی نوری نمی‌توانست تصویر مناسبی را ثبت کند. به‌همین‌خاطر به اسپانیا سفر کرد. به‌طورکلی خوشه پروین یکی از مناظر محبوب بین عکاسان نجومی محسوب می‌شود؛ اما هنوز جزئیات چندانی از آنها منتشر نشده است.

دیمنتورهای مریخی

در سری فیلم های هری پاتر دیمنتورها موجودایی خیالی بودند که می‌توانستند افراد را به جنون بکشانند. همین نیز الهام‌بخش Leonardo Di Maggio شده است تا از داده‌های مدارگرد شناسایی مریخ ناسا برای خلق این تصویر استفاده کند.

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی نجومی سال ۲۰۲۴

مدارگرد ناسا قصد دارد شواهدی از وجود آب در مریخ پیدا کند؛ اما ناخواسته سبب خلق یک اثر هنری نیز شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • آخرین سنگر سکوته

      ممنون بسیار زیبا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج