۱۴۳۶۲۴۸
۶۵۰
۶۵۰
پ

هلند - ترکیه؛ مهمان ناخوانده نیمه‌نهایی

هلند و ترکیه، تیم‌هایی که شاید تصور نمی‌شد تا اینجای یورو بالا بیایند، حالا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی: ورزشگاه المپیااشتادیون شهر برلین میزبان دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین هلند و ترکیه خواهد بود؛ دیداری که از ساعت ۲۲:۳۰ امشب آغاز می‌شود.

هلند؛ بیداری نارنجی

نمایش‌های هلند در مرحله گروهی یورو پرنوسان بود و شکست مقابل اتریش تیفوسی‌های نارنجی‌پوش را نگران کرد. با این حال عملکرد عالی مقابل رومانی این تیم را به مرحله یک‌چهارم نهایی رساند و حالا برای چالش بعدی یعنی ترکیه آماده می‌شوند. در واقع مسیر هلند برای رسیدن به نیمه‌نهایی خوب بوده و این تیم اگر عملکردی مشابه با دیدار مقابل رومانی داشته باشد، برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر تورنمنت بعد از ۲۰ سال شانس خوبی خواهد داشت. رونالد کومان نقطه قوت هلند است که تیمش را به‌خوبی می‌شناسد و روی نیمکت این تیم کم‌تجربه نیست. خودش هم سال ۱۹۸۸ ستاره تیم هلندی بود که در آلمان جام را بالای سر برد. پس از چند سال بحرانی و افت فوتبال هلند، شاید این دوره باعث بیداری‌شان شود.

ترکیه؛ رگ غیرت ترک‌ها!

در حالی که در مرحله یک‌هشتم نهایی بسیاری تصور می‌کردند کار ترکیه مقابل اتریش تمام شود، اما رگ غیرت ترک‌ها بالا زد و با گل‌های مریح دمیرال حاشیه‌ساز (!) پیروز شدند. حالا ترکیه با وینچنزو مونتلا تیمی غیرقابل پیش‌بینی است و حتی هلند هم باید از آن‌ها بترسد. بهترین خاطره فوتبال ملی ترکیه در جام‌جهانی ۲۰۰۲ و در یورو ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و حالا در تکرار موفقیت‌های ۱۶ سال پیش هستند. نکته جالب این که ترکیه این دوره بیش از هر حضور دیگری برد داشته و با ۳ پیروزی تا اینجا آمده. تنها باخت ترک‌ها مقابل پرتغال پرستاره بود که شاید اگر در آن دیدار هم با تمرکز وارد میدان شده بودند، ۳ گل دریافت نمی‌کردند. حالا هواپیمای مونتلا می‌خواهد در پایتخت آلمان به سوی مرحله نیمه‌نهایی تیک‌آف کند.

هلند - ترکیه؛ مهمان ناخوانده نیمه‌نهایی

آخرین جدال

۷ سپتامبر ۲۰۲۱ در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲، هلند با نتیجه ۶-۱ از سد ترکیه گذشت. دپای (۳ مرتبه)، کلاسن، تیل، و مالن برای هلند و اوندر برای ترکیه در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی

۱۴) در ۱۴ دیدار بین هلند و ترکیه، نارنجی‌ها ۶ برد داشته‌اند، قرمزها ۴ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و ۴ بازی هم مساوی شده است.

۱) این نخستین بازی بین هلند و ترکیه در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

۶) هلند در بازی آخر مقابل ترکیه در مرحله انتخابی جام‌جهانی با ۶ گل پیروز شد، در حالی که پیش از آن ۲ مرتبه به ترکیه باخته بود.

۲) هلند ۲ مرتبه در این مرحله از رقابت‌های یورو گیر کرده است؛ اولی سال ۱۹۹۶ که به فرانسه در ضربات پنالتی باخت و دومی سال ۲۰۰۸ که مقابل روسیه شکست خوردند.

۱) ترکیه یک صعود تاریخی به مرحله نیمه‌نهایی یورو در سال ۲۰۰۸ داشته است. ترک‌ها آن دوره در این مرحله کرواسی را شکست دادند. البته این تیم یک مرتبه هم در یک‌چهارم نهایی شکست خورد و حذف شد. سال ۲۰۰۰ در این مرحله مقابل پرتغال شکست خوردند.

۵) هلند ۵ مرتبه بین ۴ تیم برتر یورو قرار گرفته است و از تیم‌های پرافتخار مسابقات به شمار می‌رود.

۱) نارنجی‌ها یک قهرمانی در جام ملت‌های اروپا دارند. سال ۱۹۸۸ در همین کشور آلمان با شکست شوروی جام را بالای سر بردند.

۷) هلند و ترکیه با ۷ گل زده بعد از آلمان و اسپانیا سومین خط حمله برتر یورو را در اختیار داشته‌اند.

۳) کودی خاکپو با ۳ گل صدرنشین جدول گلزنان یورو ۲۰۲۴ است. البته ستاره هلند شریک هم دارد؛ جمال موسیالا از آلمان، گیورگس میکاوتادزه از گرجستان و ایوان شرانتس از اسلواکی هم ۳ گله هستند.

مصدومان و محرومان

هلند هیچ بازیکن محروم و مصدومی برای این بازی ندارد. اما ترکیه به دلیل محرومیت از اورکون کوکجو و اسماعیل یوکسک نمی‌تواند استفاده کند. مریح دمیرال ستاره بازی قبلی هم به‌دلیل شادی گل جنجالی‌اش از سوی یوفا محروم شده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

هلند: فربروخن، دامفریز، دی‌فرای، فان‌دایک، آکه، ریندرز، شوتن، مالن، سیمونز، خاکپو و دپای

ترکیه: گونوک، مولدور، بارداکجی، آکایدین، کادیوغلو، آیهان، چالهان‌اوغلو، آکتورکوغلو، گولر، ییلدیز و ییلماز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج