آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۹۸۵۴
۱۲ نظر
۹۵۴۶
۱۲ نظر
۹۵۴۶
پ

اتفاق نگران‌کننده درباره همستر که به ما نمی‌گویند!

اگر هنوز نمی‌دانید امنیت این بازی در چه وضعیتی قرار دارد، این گزارش را تا آخر بخوانید.

برترین‌ها: آیا این روزها شما هم با این پدیده مواجه شده‌اید که همه‌ دوستان و آشنایان‌تان در تلگرام به بازی «همستر کامبت» پیوسته‌اند یا از آن صحبت می‌کنند؟ اگر هنوز نمی‌دانید امنیت این بازی در چه وضعیتی قرار دارد، این گزارش را تا آخر بخوانید.

اتفاق نگران‌کننده درباره همستر که به ما نمی‌گویند!

امنیت کاربران و موضوع فعالیت ناشناس در شبکه‌های اجتماعی

گفته می‌شود وب‌سایت رسمی بازی، در مسکو، پایتخت روسیه، ثبت شده است. در عین حال، خود سایت، هیچ جزئیاتی درباره توسعه‌دهندگان ندارد و تمام داده‌های مرتبط با آن از گزارشات دامنه پاک شده است.

هشدار درباره منشأ و شرکت سازنده بازی همستر کامبت اولین‌بار توسط رسانه‌های اوکراینی مطرح شد. بعد از انتشار بازی، موج بزرگی از تبلیغات در جوامع تلگرامی اوکراینی آغاز شد. با توجه به منشأ روسی و عدم وجود هیچ محدودیت اعلام‌شده‌ای در جمع‌آوری داده‌های کاربران در این بازی، رسانه‌های اوکراینی در این باره ابراز نگرانی‌ کردند. با در نظر داشتن اینکه جنگ بین دو کشور همچنان ادامه دارد می‌توان تصور کرد داده‌های به اشتراک گذاشته شده شهروندان اوکراینی می‌تواند بسیار حساس باشد.

اتفاق نگران‌کننده درباره همستر که به ما نمی‌گویند!

گروه ری سنتر که در تصویر بالا می‌بینید قبلاً به عنوان بخشی از گروه چندرسانه‌ای روسی آر‌بی‌کی فعالیت می‌کرد، که مالک همان رسانه بود. از سپتامبر ۲۰۲۱، مالک اصلی آن تبدیل به یک کنسرسیوم از سرمایه‌گذاران خصوصی شده است، اما آر‌بی‌کی هنوز ۲۵٪ از سهام این شرکت را در اختیار دارد. مقر اصلی این گروه در شهر مسکو واقع شده است.

نگرانی اصلی امنیتی مربوط به قانونی است که دولت روسیه در سال ۲۰۱۵ تصویب کرد. «قانون ذخیره‌سازی داده» به دستگاه‌های امنیتی روسیه اجازه می‌دهد تا هر زمان که لازم باشد، به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کنند. این می‌تواند شامل داده‌های کاربران بازی همستر کامبت هم بشود. وجود این قانون باعث نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران شده است.

کاربران با استفاده از شماره تلفن‌های خود در بازی ثبت‌نام می‌کنند و این اطلاعات، به همراه نام کاربری، حداقل میزان داده‌هایی است که برنامه ممکن است به آن دسترسی داشته باشد. گفته شده در بدترین حالت، همستر کامبت می‌تواند کل داده‌های کاربران را جمع‌آوری کند، از جمله فهرست مخاطبین، گالری عکس‌ها و حتی موقعیت گوشی با به‌روزرسانی‌های منظم.

اتفاق نگران‌کننده درباره همستر که به ما نمی‌گویند!

همچنین باید مراقب بود که لینک دعوت این بازی را در شبکه‌های اجتماعی و عمومی منتشر نکنید، زیرا این اقدام می‌تواند باعث افشای هویت شما شود. بررسی‌ها نشان داده است که اگر حساب تلگرام شما به نام خود شما باشد، با این کار هویت شما قابل شناسایی خواهد بود.

توضیح تصویر،تلگرام در مسیر وی‌چت؟

همستر کامبت در عین حال مانند یک ابزار تبلیغی و شبکه‌سازی برای خود تلگرام هم عمل می‌کند؛ پیام‌رسانی که شمار کاربرانش به یک میلیارد نفر نزدیک می‌شود. به‌روزرسانی جدید تلگرام که «تلگرام استارز» نام دارد، این پیام‌رسان را یک قدم دیگر به پلتفرمی شبیه «وی‌چت» در چین نزدیک کرده است.

این به‌روزرسانی جدید در واقع نوعی ارز درون‌برنامه‌ای را به آن اضافه کرده است که به سازندگان بات‌ها و بازی‌ها اجازه می‌دهد از طریق آن خدمات دیجیتالی عرضه‌کنند؛ از جمله فروش محصولاتی مانند کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی و یا نمونه‌ای که در بازی‌هایی مانند همستر کامبت به کار می‌روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برید بله و ایتا نصب کنید امن تره خخخ

      پاسخ ها

      • رضا

        درود به شرفت

    • شهاب سنگ

      چند صد میلیون حساب رو بهش رسی دارند خب داشته باشند چند هزار نفر باید بشینند تا یکی یکی حسابهارو چک کنند تازه چی میخوان ازش بیرون بیارند تازه دهها سال طول میکشه اینهمه حساب رو چک کنند

      پاسخ ها

      • سوگل

        مگه دستی حساب میشه....وقتی هوش مصنوعی هست...چند ثانیه بیشتر طول نمیکشه

    • ناشناس

      ما که آب از سرمون گذشته ،ما رو از چی میترسونی؟

    • مسعود

      👍👍👍💯💯💯

    • ناشناس

      به شما چه مربوط

    • ناشناس

      نه اینکه تو ایران نهادهای نظارتی نمیتونن از طریق برنامه ها به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند!!!!
      ما ی عمر اطلاعاتمون دست هر نهاد و غیر نهادی بوده

    • ناشناس

      به شما ربطی نداره

    • مهدی طاهری نژاد

      فرهنگ سازی غلط در جامع

    • رضا اشتری

      لطفا گزینه اشتراک گزاری برای هر مطلب را انجام دهید

    • رضا

      خود نویسنده این مطلب الان تو لول 7 هست تا الان هم 16 میلیون سکه جمع کرده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج