آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۲۹۱۴۷
۴۶۵
۴۶۵
پ

این قارچ‌ها حتی بعد از پختن هم کشنده هستند

انسیه لطفعلی، یک دکترای تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی گفت: حرارت و پختن قارچ های سمی نمی‌تواند سموم موجود در آنها را از بین ببرد.

مهر : انسیه لطفعلی، یک دکترای تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی گفت: حرارت و پختن قارچ های سمی نمی‌تواند سموم موجود در آنها را از بین ببرد.

این قارچ‌ها حتی بعد از پختن هم کشنده هستند

یک دکترای تخصصی قارچ‌شناسی  با تاکید بر اینکه حرارت و پخت نمی‌تواند سموم موجود در قارچ‌های سمی را از بین ببرد، افزود: هرگز با جوشاندن، سرخ کردن و یا حرارت دادن، از سمیت قارچ کم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این قارچ‌های سمی عوارض پوستی هم به دنبال دارند، گفت: حتی دست زدن به قارچ‌های سمی هم می‌تواند موجب مسمومیت افراد شده و عوارض مختلفی به دنبال داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افراد به طور جد از کندن قارچ در طبیعت و حتی دست زدن به آن خودداری کرده و به هیچ وجه قارچ فله‌ای و یا بسته بندی شده بدون آرم سلامت را خریداری نکنند.

روانشناس شخصیت گفت: مصرف یا پرهیز از برخی مواد غذایی و عادات تغذیه‌ای مناسب می‌تواند علائم اضطراب را بهبود دهد.

لطفعلی درباره قارچ‌های که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند نیز توضیح داد: این قارچ‌ها در شرایط خاصی تولید، استریل و شست‌و شو می‌شوند ضمن اینکه در روند تولید تکنیک‌های برای از بین بردن سموم شیمیایی قارچ استفاده می‌شود و با شست و شوی معمولی قارچ‌ها قابل استفاده‌اند.

وی تاکید کرد: به زمانی که از آخرین سم‌پاشی تا برداشت محصول در مزرعه باید سپری شود دوره کارنس گفته می‌شود؛ در این بازه زمانی سموم شیمایی تجزیه شده و به حد قابل قبولی می‌رسد که کمترین آسیب را برای سلامت فرد دارد بنابراین سپری شدن این دوره مهم است.

لطفعلی با بیان اینکه حد مجاز و استانداردی برای سم‌زدایی قارچ‌های کارخانه‌ای وجود دارد، ادامه داد: اگر سموم از حد مجاز استاندارد پایین‌تر و یا در سطح استاندارد باشند و مکانیسم‌های استریل به درستی انجام شود، قارچ‌های کارخانه‌ای با شست و شوی معمولی قابل استفاده خواهد بود.

این متخصص قارچ‌شناسی پزشکی افزود: افراد در صورت نیاز می‌توانند قارچ‌های صنعتی تولید کارخانه که دارای نشان و برچسب سلامت هستند را خریداری کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج