قالیشویی بانو _استیکی
۹۵۷۹۲۵
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

دانشجویان بازگشته از ووهان حتی تب هم ندارند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ یک از ۵۷ دانشجوی ایرانی بازگشته از چین حتی تب ندارند اما تا دو هفته در قرنطینه می‌مانند و احتمالا شنبه از همه آنها آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

ایرنا نوشت: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ یک از ۵۷ دانشجوی ایرانی بازگشته از چین حتی تب ندارند اما تا دو هفته در قرنطینه می‌مانند و احتمالا شنبه از همه آنها آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در نشست خبری در محل وزارت بهداشت افزود: دوره پنهان بیماری کرونا حداکثر چهار روز است و اگر یکی از این دانشجویان بیمار باشد تا شنبه مشخص می شود. این افراد همگی دانشجو هستند و ۱۶ نفر آنها با خانواده هستند. یک کودک نیز همراه آنان است.

وی گفت: در محل اسکان این دانشجویان تیم اورژانس، بهداشت محیط و یک پزشک آقا و یک پزشک خانم مسقر است و هر روز وضعیت آنها کنترل می شود. البته خود این دانشجویان نیز آگاه هستند و طبق عادت مدام دستهای خود را می شویند و اغلب در چین با دوستان خود نیز مراوده نداشته اند و غذایشان را هم خودشان تهیه می کردند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: همه پروازهای رفت و برگشت به چین لغو شده، البته وزارت بهداشت از دولت خواسته است پروازهای اختصاصی برای بازگرداندن سایر ایرانیان مقیم چین نیز برقرار شود و حتی امکان بازگشت چینی ها به کشورشان فراهم شود.

رئیسی ادامه داد: در مورد پروازهای غیر مستقیم از چین نیز با استقرار دوربین های حرارتی، کنترل های سختگیرانه در همه فرودگاههای کشور انجام می شود و البته همه مسافران خارجی در فرودگاهها کنترل می شوند و مرزهای زمینی و دریایی نیز تحت مراقبتهای بهداشتی برای پیشگیری از ورودکرون است.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون هیچ مورد ویروس کرونا در کشور وجود نداشته و دلیلی هم برای پنهانکاری وجود ندارد و همان طور که در مورد آنفلوانزا هفته آمار اعلام می کردیم در مورد این بیماری که مرگ آوری کمتری دارد نیز هر واقعه ای را به مردم گزارش می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پانزده روز قرنطینه

    • ناشناس

      این حرفها رو میزنید که زودتر از دو هفته از قرنطیه درشون بیارید؟؟ جون مادرتون دو هفته رو کامل بگذرونن بیخود با جون مردم بازی نکنید

    • کریم کچل

      بزودی تب گرانی و دربدری میگیرند
      نگران نباشید

    • بهار

      انکار پشت انکار

      راحت باشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرنطینه ۱۴ روز بود چطور در مورد اینها فرق کرده نکنه نور چشمی واز ژن خوب هستند فکر جامعه را بکنید

    • بدون نام

      پس چرا تمامشون را نیاوردند ؟ راستش را بگید ، وزیر بهداشت در توتیتر نوشته تعدادی از آن آمدند !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج