۹۵۶۳۴۴
۱۵ نظر
۵۰۱۸
۱۵ نظر
۵۰۱۸
پ

تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد بررسی می‌شوند

رئیس سازمان امور مالیاتی: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.

امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در حاشیه صبحانه کاری با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: اگر وکلا تکالیف قانونی خود را انجام نداده باشند و یا اظهارنامه خلاف واقع ارائه کنند جرایم سنگینی در انتظار آن‌ها است.

پارسا درباره نصب کارتخوان در دفتر وکلا گفت: قانونگذار مهلت داده است و سازمان امور مالیاتی را مکلف به این می‌کند که اظهارنامه‌ها را در خرداد سال بعد بررسی کند اگر در این مدت صنوفی مانند وکلا تکلیف خود را انجام ندهند، در بررسی اظهارنامه‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در خصوص نصب کارتخوان در مطب پزشکان نیز گفت: نشستی با جامعه پزشکی کشور برگزار شد که تفاهم نامه‌ای داشتیم و بر اساس آن مقرر شده است سازمان نظام پزشکی کشور، به طور شایسته این موضوع را در داخل خود بررسی کرده و به سرانجام برساند، البته در مورد پزشکان با ابزارهایی که سازمان امور مالیاتی در اختیار دارد، به نتیجه قطعی در مورد کارتخوان‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی آن‌ها خواهیم رسید.

پارسا اضافه کرد: بر اساس آئین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی، آن دسته از حساب‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که تراکنش آن‌ها بالای ۵ میلیارد تومان باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بررسی تراکنش‌های بانکی بحث مهمی است که در قالب آئین نامه جدید، نحوه و چگونگی برخورد با تراکنش‌های بانکی مشخص شده است، گفت: البته بررسی حساب‌ها به مفهوم آن نیست که تراکنش‌ها لزوماً مشمول مالیات می‌شود، بلکه پیش بینی آن است که دو تا سه درصد از این حساب‌ها مشمول پرداخت مالیات شوند.

وی افزود: این سازمان حق دارد، حساب‌های بانکی را تا ۵ سال قبل بررسی کند.

پارسا در پاسخ به این پرسش که کارمندان قبل از دریافت حقوق خود، شاهد کسر مالیات هستند؛ اما قراردادهای میلیاردی مالیات نمی‌دهند، گفت: ما دو نوع مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده داریم که گاهی این دو با هم مختلط می‌شوند؛ در حالیکه مالیات مستقیم آن دسته از مالیاتی است که قانون فعلی می‌گوید که کل فعالیت‌های فرهنگی و هنری معاف هستند؛ اما اینکه در اصلاحیه بعدی چه تصمیمی در سلسله مراتب اتخاذ تصمیم، گرفته می‌شود باید منتظر بود.

وی افزود: معافیت در امور فرهنگی و سینمایی منظور این است که ارزش افزوده بر روی بلیت سینماها نیاید و اینجا است که دیگر بحث سلبریتی مطرح نیست؛ حتی بحث‌ها در این حد مطرح است که به مالیات بر ارزش افزوده نیز تسری نیابد.

پارسا گفت: ۹۸ درصد از پیش بینی درآمدهای مالیاتی محقق شده است. البته دولت در کمیسیون تلفیق، ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در نظر گرفته است، اما باید دید که در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سی

      دوشیدن مردم شروع

    • سابقه

      زمانی که یارانه به حسابم واریز میشه ، روزانه پنج هزار تومان تراکنش دارم خدا را شکر که مشمول من نمیشه الهی شکر که زیر ذره بین امور مالیاتی نیستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هستی خودت متوجه نیستی...اینها ازاب کره میگیرن...ازپرستوکرایه خونه میگیرن..ازسنگ شیره میگیرن...ازشما که ایرانی هستی مالیات نگیرن؟؟؟؟!!!ببین کجا میکنن توپاچه ات خودت هم نمیفهمی ازکجاخوردی.....

    • بدون نام

      سر گردنه که میگن اینجاست!

    • بدون نام

      جااااان ۵ میلیارد گردش حساب من جوان در ماه ده هزارم نیست اینم برسی کنید

    • masoudardebili5@gmail.com

      خخخخ عجب حرفی ما که پولی نداریم ،۵ میلیارد خیلی پوله ،بکنید ۵ میلیون تومان بلکه به حساب ما هم دسترسی پیدا کنید

    • بدون نام

      مردم بهتره پولاشونو از بانکها بکشن بیرون!
      اینا خوابایی با پول مردم دیدن!!!

    • جواد شریفی

      5 میلیارد چیه باید تراکنش بالای 500 میلیون رو بررسی کنن منه کارمند با 2-3 میلیون حقوق قبل از اینکه حقوقمو واریز کنن اول مالیاتشو کم میکنن اون وقت اون بابای طلافروش و آهن فروش و خیلی از دکترا با درامد چند صد میلیونی حتی اندازه من هم مالیات نمیدن

    • بدون نام

      این که کار سران نظام است ملت خیلی هنر کنه دویست هزار تومان از خودپردازها بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتقال میتونی بدی ولی برداشتی ۲۰۰هزارتومن

    • بدون نام

      پس حسابهارا بررسی می کنید تا متوجه بشید چه کسانی تراکنش چند میلیاردی انجام میدهند شماکه اینکارراانجام میدهید باشجاعت بگین ..حق کشوراست که پول ناپاک وارد سيستم بانکی نشود.

    • رضا

      کشور درخطره باید حمایت کنیم بودجه کمه وظیفه داریم اگه خدای نکرده پولی نباشه که مسئولین اختلاص کنن مردم شرمنده میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشون شرمندمردمن

    • بدون نام

      مگه حساب پنج ملیاردی هم هست یاعلی په ما جکارکنیم با شارج تومنی

    • بدون نام

      جالبه بعد از اینهمه سال تازه میخواهن از وکلا و پزشکان بر اساس درآمدشان مالیات بگیرن. وکیلی از اشنایمان که وضع بسیار بسیار خوبی هم داره ، نصف من کارمند ساده دولت هم در سال مالیات نمیداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج