۱۴۵۴۶۹۰
۲۰ نظر
۱۲۶۶۹
۲۰ نظر
۱۲۶۶۹
پ

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

به تازگی ویدیویی قدیمی از صحبت‌های رضا شفیعی‌جم درباره ازدواج و طلاقش در فضای مجازی پربازدید شده است.

برترین‌ها: به تازگی ویدیویی قدیمی از صحبت‌های رضا شفیعی‌جم درباره ازدواج و طلاقش در فضای مجازی پربازدید شده. او در این ویدیو می‌گوید: "پول زحمت ۲۰ ساله ام را برای ۶ ماه زندگی از دست دادم! جدایی من و همسرم خورد به ماجرای افزایش ناگهانی قیمت طلا و مرتب قیمت طلا بالا رفت و من نیز مجبور شدم برای پرداخت مهریه همسرم خانه ام را بفروشم. البته این را هم بگویم که خانواده ما هم تقریبا از طیف خانواده های سنتی است یعنی خانواده‌ای که طلاق واقعا در آن کم بود اما به هر حال این اتفاق افتاد. اینکه ۴۰۰سکه یا ۵۰۰ سکه مهریه تعیین می کنید بدون اینکه فکر کنید به روزی که باید آن را به همسرتان پرداخت کنید زیاد کار درستی نیست."

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

حالا این ویدیو بحث درباره مهریه را دوباره در بین کاربران داغ کرده. عده‌ای معتقدند که خود فرد نباید زیر بار چنین ارقامی برود و عده‌ای دیگر هم پرسیده‌اند که اگر مهریه پشتوانه خانم‌هاست پس پشتوانه آقایان چیست؟ در ادامه به سراغ برخی واکنش‌‌ها می‌رویم. با ما همراه باشید.

واکنش کاربران به صحبت‌های رضا شفیعی‌جم

حامد نوشت: "وقتی یه مرد مهریه قبول میکنه و بدبخت میشه"

واکنش مردم : خودش خواسته، نباید مهریه میکرده، حماقت خودش بوده

"وقتی یه زن شروط ضمن عقد نمیگیره و بعدش بدبخت میشه"

واکنش مردم : جامعه مردسالاره، اینم تقصیر مرداست، اصلا چرا زن نباید این حقوق رو داشته باشه 

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

علی: یه عمر کار کنی، زحمت بکشی، جمع کنی، دلت قاطی این همه آدم، گیر یکی بیوفته که برای رسیدن بهش، حاضر بشی چشم‌بسته زیر مرگ خودتم امضا کنی، چه برسه مهریه، بعد طرف تیغ بزنه بره، این داستان خیلی هاست.

سوگند: همه قوانین تو این کشور به نفع مرداست بعد سر مهریه که خودشون قبول می‌کنن میگن شما به زن‌ها حقوق انسانیشون رو بده کسی از شما پول نمیخواد.

ونوس: نمی‌دونم به چه زبونی دیگه باید بگن وقتی نداری مهر نکن. یعنی هنوز بعد از این همه سال نمی‌دونن مهریه عندالمطالبه است یعنی چی؟ نکن آقا مهر نکن!

سهراب: این حرف که ازدواج همه چیش به ضرر خانمهاست هم جوکی بیش نیست. ازدواج در ایران ثانیه به ثانیه‌ش هزینه و فشار روی مردهاست..

نقاش: خیلیا میگن مگه مجبورش کردن که قبول کرده می تونست قبول نکنه. اگر مرد بعد از ازدواج اجازه کار کردن به زنش نداد و یا نذاشت بدون اجازه از خونه بیرون بره باز هم می‌گید می‌تونست قبول نکنه و کسی مجبورش نکرده بود؟

مسعود: این حرف که نباید قبول میکرد و چرا قبول میکنن هم حرف کاملی نیست. اینجا چیزی که ازش انتقاد میکنیم فرهنگ غلطه. فرهنگی که فشار میاره به مردها و قبول کردن همچین شرایطی رو منطقی جلوه میده. به شخصه دخترایی که مواجه بودم باهاشون میگفتن اگه کم قبول کنم بابام قبول نمیکنه یا مثلا بقیه سرزنشم میکنن.

پسر خوب: یکی نیست به من بگه تو که عدم‌کارایی مفهوم خانواده توی نسل‌های جدید رو میبینی، باز چرا فکر میکنی یه امیدی بهش هست؟ 

محمد: همه گفتن تقصیر خودشه نباید مهریه سنگین قبول میکرد. کسی که میخواد زندگی کنه اصلا اهمیتی به این مسائل نمیده چون تو ذهنش میخواد تا آخر عمر به زندگیش پایبند باشه.

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

بهروز: خیلی‌ از خانوما نوشتن خب خودش قبول نمیکرد! مثل اینه که برگردیم به زنی که حق طلاق رو همون اول ازدواج نگرفته و حالا از شوهرش کتک میخوره و نمیتونه جدا شده بگیم تقصیر خودته از اول شرط میذاشتی و ... دوستان ببینید مهریه تو ایران یه فرهنگه اگه بخوایی باهاش بجنگی خودت حذف میشی!

و ستوان: شخصا دختری میشناسم ۶ ماه با طرف موند درخواست طلاق داد یسال بعد با مهریش برای خونوادش که ۲۵سال مستاجر بودن یه واحد آپارتمان خرید. خونه یکی رو خراب کرد تا خودشون خونه داشته باشن!!!!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      در خانواده های سنتی مردم زندگی کردن را اول از پدر و مادر موزش می دیدند بعد ازدواج که میکردند هم زیر نظر بزرگترها آداب زندگی مشترک را اجرا می کردند واشتباهاتشون توسط بزرگترها حل میشد ه

    • ناشناس

      مهریه برای بیشتر دخترا حکم ضمانت برای رسیدن به اکثر بلند پروازیهاست ،مگر میشود بیست سال زحمت بکشی ودو دستی تقدیم کنی به دختری که چند ماه زندگی کرده ولز اولش هم دنبال پول بوده نه تشکیل زندگی سالم .

    • ناشناس

      همه بار زندگی رو دوش مرده بعد آخر کار بدهکار هم میشه

    • یدالله

      مهریه‌درایران‌اشتباه‌مثل‌اینه‌که‌بادسته‌بیل زمین‌بکنی‌یابادسته‌گلنگ‌زمین‌بکنی‌مهریه‌یه‌نوع‌تضمین‌بین‌مردوزن‌که‌ازهم‌جدانشن‌حتی‌زن‌هم‌بایدواسه‌مردمهریه‌بزاره‌اگه‌مردزن‌بیرون‌کردبه‌زور.بایدمهریه‌بده‌اگه‌زن‌مردبیرون‌کرد‌به‌زوربایدمهریه‌به‌مرداده امادرایران‌اگه‌زن‌عاشق‌یه‌مرددیگه‌بشه‌بایدمردیه‌پول‌قلمبه‌هم‌بهش‌بده‌‌...عزیزان‌اشتباه‌داری‌میری‌اشتباه‌اشتباه‌خخخخخخ

    • شهرام

      بنظرم باید قانونی تصویب شود که سقفی برای مهریه در نظر گرفته شود،شایدمردی واقعاتخت فشار خانواده دختر قبول کند اما آبا الان کسی هست که بتونه 1000تاسکه مهریه بده این غیرمنطقی است

    • خاردار

      من با یک دختره چند ماه عقد کردم و نرفتیم سر خونه زندگی داشتم مقدمات شب عروسی رو می چیدیم که دختره مهرش رو گذاشت اجرا. قصه اش مفصله، کلا کارمون به طلاق انجامید.
      سر این نقشه ای که خانواده دختره برام چیده بودند تا پول و خونه ام رو بالا بکشن. الان بعد چند سال که از اون قضیه می گذره جرات نمی کنم به یک دختر بگم حالت چطوره! چه برسه به اینکه بخوام برم خواستگاریش و عقد و ازدواج! واقعا این چه مملکتیه که نمیشه توش یک ازدواج سالم داشت!

    • ناشناس

      بیست سال دلقک بازی

    • ناشناس

      ما که نتونستیم بگیریم

    • مهدی وحیدی

      هر اتفاقی که در زندگی ما انسان ها رخ می دهد صددرصد بانی اصلی اش خودمانیم لطفا عواقب کارهیتان رابپذیرید . خودکرده را تدبیر نیست

    • شهاب

      سلام. تا حالا هیچ زنی با مهریه سنگین خوشبخت نشده و مهریه سنگین هم نتوانسته پشتوانه ای قوی برای خانمها باشد.چون خانم های را دیدم که مهریه را گرفتند و رفتن ، اما همان مهریه باعث بدبختی او شده ، برعکس ، خانم های دیدم که مهریه نگرفتن و رفتند ، ولی الان ازدواج مجدد کرده و خوشبخت شده. مشکل اصلی در ما ایرانی ها این است که فکر می کنیم در زندگی زناشویی ، مرد ها برنده هستند و خانمها بازنده. مهریه ای که در ازدواج مطرح شده ، اینگونه نبوده که در ایران رواج پیدا کرده ، در واقع یک هدیه ای از طرف مرد به خانم بود که در حد و توان مرد با توجه به شرایط اقتصادی بود.‌متاسفانه با تغییر این مهریه به پول و سکه ، ازدواج که نتیجه علاقه دو نفر به همدیگر هست را به خرید و فروش خانمها تغییر دادند.

    • شهاب

      هیچ آدم عاقلی با این مهریه های جدید ازدواج نخواهد کرد و بنیان نهاده خانواده برای همیشه برچیده خواهد شد. چون ازدواج که علاقه قلبی دو نفر بود را به خرید و فروش خانمها تغییر دادند. مهریه باید در حد توان مالی و اقتصادی مرد با توجه به شغل و حرفه ی آن مرد باشد. مگه قرار نیست که دو نفر با هم زندگی کنند و با زندگی را بسازند ؟! پس چرا یک خانم بعد از 6 ماه زندگی باید تمام دارایی مرد را ببرد و یا به اندازه تمام عمرش کار کند تا مهریه خانم را بدهد ؟

    • ب ه

      آنهایی که می گویند نداشتی قبول نمیکردی،اولا۹۰درصدخانواده ها طرفین جمع میشوندواین آش بی مزه رامیپزند وپسر یا اطلاع نداره یاداغه.وشعارها هم اینه مهریه کی داده کی گرفته،یاعروستون رادرفامیل سرافکنده نکنید ،جونه انشاالله بعدها کار میکنه خدا می رسونه.......

    • بی نام

      این تقصیر و بی عرضگی ما مرد حاست که زن ها به این حد رسیدن اگر زن تو خونه نگهدار یا دختر تو خانه نگهداری مزاری بره سرکار و مدرسه‌ درس بخوانند پورو نمی شن

    • ناشناس

      مهریه باشه ولی وقتی مطمئن نیستی که زن اهل زندگی هست یانه و ممکنه بعدا مطالبه کنه باید در حدی باشه که قابل پرداخت باشه

    • محمد

      🌹

    • مارال

      من که مهریه ام روبخشیدم.اما بنظرم زنان مطلقه تو کشورما پشتوانه ی مالی ندارن.اکثرا بخاطر طلاق گرفتن از خانواده شون هم طرد میشن.اینطور تصور میکنن که باگرفتن مهریه لااقل اموراتشون بگذره.تازه یه جا هم هیچ مردی معمولا پرداخت نمیکنه.اما واقعا رسم جالبی نیست،مهریه سنگین

    • علی

      در اروپا قانونی وجود دارد که از مهریه ما مترقی تر است و آن حق تنصیف است.یعنی هنگام طلاق آنچه زن و مرد در دوران ازدواج به دست آوردند بین آنها تقسیم یا نصف می شود.اما زنان ایرانی که می خواهند همه چیزشان مثل اروپایی ها باشد(حجاب ،ازادی،شغل مردان،برابری و...) عمرا زیر بار چنین قانونی بروند.مهریه برای بعضی ها کاسبی شده.

    • مهرداد

      سلام برادریکی از دوستان من ازدواج کرد سه ماه بعد طلاق داد سه طبقه خونه رو فروختن مهریه رو دادن یک سال بعد پدرومادر دق کردند ومردند دوست من الزایمر گرفت بادوتا بچه خونه نشین شد بعداز مدتی دوستم مرد چند ماه بعد برادر دوستم از غصه مرد حالا اونی که مهریه گرفته میتونه خوشبخت بشه خودتان قضاوت کنید

    • مهروماه

      دوستان بخونید لطفاً
      همه داستانهای متفاوت دارن
      اما داستان من متفاوت تره
      یه دختر پولدار و تک از ی خانواده سر شناس با ی پسری که کلی عاشقش نامزد می‌کنه با ۱۱۴ سکه (مهریه خوشبختی نمیاره اما ضامن خوشبختیه)))) با هزار بدبختی تو روی همه وایستادم توی گوش پدر و مادرم زدم (بخدا جدی) بابام می‌گفت دوست ندارن ها من گفتم من می‌خوامش گل کشیدن و شیشه کشیدنش را از خونوادم مخفی کردم دست بزن و تیک عصبی داشت شکاک بود ب دوستانم و خونوادم توهین میکرد با همه چیش کنار اومدم ۱۱۴ تا فقط مهرم بود دم عقد گفت ااااا تو ک میگفتی بابام ال بل چرا خونه و ماشین را گرفت ازت حالا ک اینجور میکنین باید سفته بدی ک ۱۱۴ را میبخشی تو زن زندگی باشی با ی سکه هم میسازی من حاضر بودم سفته بدم خدا شاهده اما عاقد گفت دخترم شروط ضمن عقد قرارداد بزار ببین آیا اونم دوست داره ۴۸ ساعت مونده ب عقد بهم زد لوازم بله برون را ک خودم همشو از سرویس تا هرچی گرفتم و اومدن بردن آره آقایون درسته شماهم حق دارین اما برای خواهر خودتون هم این نظر رو دارین اگه شروط ضمن عقد نباشه زن باید برای حضانت فرزند خودشو پاره کنه آره اما کاش همه شما اونقدر ک فکر خودتونین فکر طرف هم بودین در اروپا قانون درسته. اما ب شرطی که مرد هم بخواد ولی متاسفانه الان دو طرف فکر عشق نیستن فکر .....

    • ناشناس

      سری که درد نمیکخ دستمال نمیبندن بهترین کار مجرد بودنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج