جاباما
۹۱۷۶۸۰
۵۱۰۷
۵۱۰۷
پ

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

اگر از علاقه‌مندان به صنعت خودرو باشید، بدون شک به تعمیرات خودرو نیز علاقه دارید. بسیاری از علاقه‌مندان به این صنعت دوست دارند تا بخشی از تعمیرات خودرو را شخصاً به عهده بگیرند و یا حتی به‌صورت حرفه‌ای به یک تعمیرکار خودرو تبدیل شوند.

برترین‌ها: اگر از علاقه‌مندان به صنعت خودرو باشید، بدون شک به تعمیرات خودرو نیز علاقه دارید. بسیاری از علاقه‌مندان به این صنعت دوست دارند تا بخشی از تعمیرات خودرو را شخصاً به عهده بگیرند و یا حتی به‌صورت حرفه‌ای به یک تعمیرکار خودرو تبدیل شوند.

با پیشرفت اینترنت، ورود این رشته به دانشگاه و تشکیل دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای، روش‌های مؤثر یادگیری تعمیرات خودرو افزایش یافته و دانش‌آموزان این رشته می‌توانند با انتخاب این مسیر‌های متفاوت، دیر یا زود به هدف نهایی خود برسند. هرچند ما در این مقاله سعی داریم تا سریع‌ترین و کارامدترین راهکار یادگیری تعمیرات خودرو را به شما معرفی کنیم.

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

یادگیری سنتی تعمیرات خودرو

در گذشته ساده‌ترین راه برای یادگیری تعمیرات خودرو، شاگردی برای یک تعمیرکار حرفه‌ای و با تجربه بود. در این روش سنتی و البته زمان‌بر، فرد علاقه‌مند با تلاش بسیار زیاد در مسیر یادگیری تعمیرات قرار می‌گرفت و در صورت موفقیت، پس از چند سال می‌توانست تا حدود زیادی خود را یک تعمیرکار حرفه‌ای بداند.

بااین‌حال این روش یادگیری در سال‌های اخیر منسوخ شده و جای خود را به سیستم‌های آموزشی سریع‌تر و کارآمدتر داده است. درواقع این روز‌ها کمتر علاقه‌مندی چندین سال از زندگی خود را صرف یادگیری تعمیر یک یا چند خودرو خاص می‌کند.

هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که همچنان قرار گرفتن در محیط حرفه‌ای کار می‌تواند در یادگیری بسیاری از تکنیک‌های تعمیر، زمان‌بندی و روابط عمومی تأثیر گذار باشد.

دوره‌های فنی و حرفه‌ای

دوره‌های فنی و حرفه‌ای یکی از دوره‌های عمومی یادگیری تعمیر خودرو است که معمولاً با هدف آشنایی کلی و البته دریافت مدارک قانونی برای ورود به این رشته به کارآموزان پیشنهاد می‌شود.

درواقع در پایان دوره‌های فنی و حرفه‌ای تعمیرات خودرو و مکانیک نباید انتظار داشته باشید که به یک تعمیرکار حرفه‌ای خودرو تبدیل شده باشید. در این دوره‌ها شما با ابزار مختلف و مفاهیم عمومی این رشته آشنا می‌شوید و در صورت حضور در یک آموزشگاه معتبر می‌توانید تا حدود زیادی تعمیرات عمومی خودرو را نیز انجام دهید.

هرچند در پایان و پس از گذراندن دوره‌های عمومی، در صورت علاقه به یادگیری تخصصی این رشته نیاز دارید تا در دوره‌های تخصصی تعمیرات خودرو نیز شرکت کنید.

رشته‌های دانشگاهی مرتبط با تعمیرات خودرو

شاید بتوان مرتبط‌ترین رشته دانشگاهی هماهنگ با تعمیرات حرفه‌ای خودرو را رشته «مکانیک خودرو» و «تکنسین مکانیک» دانست. این دو رشته پیوسته در فنی و حرفه و دانشگاه، آغاز راه یادگیری رشته مکانیک در دانشگاه‌های بزرگ ایران و جهان هستند.

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

شما می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز در کنکور شرکت کنید و در رشته مکانیک به دانشگاه وارد شوید. هرچند از نظر علمی می‌توان بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته‌های دانشگاهی را در سطحی بالا دانست، اما بسیاری از این اشخاص پس از ورود به بازار کار با شرایطی متفاوت از دانشگاه روبرو می‌شوند.

در آموزشگاه‌های حرفه‌ای تعمیرات خودرو می‌توانید بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک را بیابید که به دنبال یادگیری یک مبحث حرفه‌ای خاص هستند تا بتوانند در بازار کار حضور داشته باشند.

پس تا این‌جا می‌توان حضور در دانشگاه و تحصیل در رشته مکانیک را یک مسیر خوب، اما ناکافی دانست. بهتر است علاقه‌مندان به حضور در دانشگاه به‌صورت همزمان به یادگیری راهکار‌های عملی تعمیرات و مکانیک خودرو بپردازند تا پس از پایان تحصیل نیاز به آموزش دوباره نداشته باشند.

نکاتی که در انتخاب دوره باید به آن توجه کرد

اولین موضوعی که باید در انتخاب دوره آموزشی به آن توجه کرد، هدف از ورود به این رشته است. درصورتی‌که قصد دارید به‌عنوان یک تعمیرکار حرفه‌ای مشغول به کار شوید، بهتر است در آغاز، در دوره‌های مقدماتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شروع به تحصیل کنید.

پس از یادگیری مفاهیم عمومی می‌توانید با بررسی هزینه، سابقه اساتید و البته بازار هدف، چندین دوره تخصصی در زمینه موردنظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهترین دوره‌های یادگیری دوره‌هایی هستند که بیشتر بر روی یادگیری عملی تعمیرات خودرو تمرکز دارند.

از دوره‌هایی که مدت‌زمانی طولانی از وقت با ارزش شما را به آموزش‌های کتبی اختصاص می‌دهند دوری کنید. این دوره‌ها تمرکز لازم را بر روی آموزش‌های کاربردی ندارند و بیشتر به درد اشخاصی می‌خورند که تنها به دریافت مدرک تحصیلی فکر می‌کنند.

یک آموزشگاه کارآمد چه خصوصیاتی دارد؟

یک آموزشگاه حرفه‌ای تعمیرات خودرو، علاوه‌بر ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دوره‌های تخصصی رشته‌ها و خودرو‌ها مختلف را به‌صورت متمرکز در اختیار کارآموزان قرار می‌دهد.

یک آموزشگاه مناسب تمامی مواد، دستگاه‌ها و خودرو‌های لازم را باید به‌صورت حرفه‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار بدهد. محیط‌های شبیه‌سازی‌شده و حرفه‌ای کاری، بهترین راهکار یادگیری تعمیرات خودرو هستند.

بهتر است آموزشگاهی را انتخاب کنید که فضایی آنلاین را به پرسش و پاسخ و همکاری در یادگیری تعمیرات خودرو اختصاص داده باشد. بسیاری از کارآموزان ممکن است از شهر‌های دیگر به یک آموزشگاه حرفه‌ای مراجعه کنند. این آموزشگاه باید راهکار‌هایی را برای اسکان راحت کارآموزان خود در نظر گرفته باشد.

روابط عمومی مناسب، قیمت عادلانه و محیط کار حرفه‌ای، خصوصیاتی هستند که پیش از انتخاب یک آموزشگاه مکانیک خودرو باید به آن توجه کنید. متنوع بودن دوره‌های متمرکز نیز می‌تواند نشانه‌ای مناسب از کیفیت بالای یک آموزشگاه باشد.

درآمد تعمیرات خودرو

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

برخلاف جریان عمومی بازار در ایران، تعمیرات خودرو هنوز هم به‌عنوان یک رشته درآمدزا شناخته می‌شود. وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، تعمیرات نیز به‌صورت مستقیم افزایش پیدا می‌کند.

البته این موضوع را باید در نظر داشت که موفقیت در این بازار، ارتباطی مستقیم با دانش و تخصص تعمیرکار دارد و نمی‌توان موفقیت صددرصدی را برای تمامی کارآموزان این رشته در نظر گرفت.

با اعلام سازمان‌های دولتی، هزینه‌های دریافتی تعمیرکاران از مشتری مشخص است و به راحتی می‌توان این قیمت‌گذاری‌ها را بررسی کرد. بااین‌حال باید به این موضوع اشاره کنیم که تعداد مشتری و مراجعه‌کننده ارتباطی مستقیم با شرایط تعمیرگاه مذکور دارد.

با توجه به بررسی‌های میدانی به طور متوسط می‌توان درآمد تعمیرات خودرو را به‌صورت روزانه حدود ۳۰۰ هزار تومان دانست. هرچند تعمیرگاه‌هایی هستند که چندین برابر درآمد دارند. از سوی دیگر ممکن است اشخاصی باشند که درآمدی بسیار کمتر از درآمد متوسط ماهیانه را تجربه کنند.

تعمیرکار خودرو خود شوید

آموزش تعمیر خودرو؛ تعمیرکار خودروی خود شوید

اگر مثل بسیاری از کاربران خودرو‌های شخصی دوست دارید به‌صورت عمومی تعمیرات خودرو خود را یاد بگیرید، بهتر است به آموزشگاهی مراجعه کنید که تعمیرات عمومی خودرو‌های خاص را به شما آموزش می‌دهد.

درواقع شما برای یادگیری تعمیرات عمومی یک خودرو به یادگیری دروس عمومی تعمیرات، یادگیری دروس عملی و مطالعه لازم در زمینه خودرو خود دارید. مراجع آنلاین، گروه‌های پرسش و پاسخ و دوره‌های حرفه‌ای تعمیرات می‌توانند راهکاری مناسب برای یادگیری تعمیرات شخصی خودرو باشند.

بهتر است در مسیر یادگیری تعمیر خودرو خود ترس را کنار بگذارید و با مطالعه لازم در زمینه مذکور و البته یادگیری تخصص کافی، دست‌به‌کار شوید و به تعمیر بخش‌های ساده‌تر خودرو شخصی خود روی بیاورید.

بدون شک یک آموزشگاه حرفه‌ای خودرو می‌تواند بهترین راهکار یادگیری و البته راهنمایی شما در مسیر یادگیری تعمیرات خودرو باشد. چه هدف شما از یادگیری ورود به بازار کار باشد و چه تعمیر خودرو شخصی خود، بهتر است با کارشناس مربوطه در این زمینه مشورت کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج