اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۸۱۹۸
۲ نظر
۱۳۳۲
۲ نظر
۱۳۳۲
پ

این رنج‌روور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه قدرت‌نمایی می‌کند

به‌تازگی تصاویری از نسخه آزمایشی رنج روور برقی منتشر شده که بدون هیچ پوشش استتاری در حال انجام تست در مدار قطب شمال است.

گجت نیوز: به‌تازگی تصاویری از نسخه آزمایشی رنج روور برقی منتشر شده که بدون هیچ پوشش استتاری در حال انجام تست در مدار قطب شمال است.

سرانجام پس از گذشت حدود نیم قرن از ساخت و توسعه خودروهای درون سوز، شرکت لندروور نیز به‌زودی به جمع تولیدکنندگان خودروهای برقی خواهد پیوست. طبق آخرین اخبار خودرو، به همین منظور تصاویری از نسخه آزمایشی اولین محصول برقی آینده این شرکت در حال انجام تست در شرایط دمایی منفی ۴۰ درجه منتشر شده است.

اولین رنج روور برقی، پیشرفته‌ترین نیز خواهد بود

این رنج‌روور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه قدرت‌نمایی می‌کند

کمپانی لندروور ادعا کرده که خودرو برقی آینده این برند پیشرفته‌ترین و بهینه‌ترین رنج روور ساخته شده تا به امروز خواهد بود و از فناوری‌های مطرح و روز دنیا در زمینه ایمنی، امکانات و توانایی‌های رانندگی در سخت‌ترین شرایط بهره‌مند است. با نگاهی ساده به نمای بیرونی این خودرو، اولین نکته‌ای که به ذهنمان خطور می‌کند شباهت بسیار رنج روور برقی با سایر محصولات این شرکت است که از سال ۲۰۲۲ تا به امروز تولید شده‌اند.

با این حال پیش از آن‌که بتواند به فروش گذاشته شود باید از پس آزمون‌های دشوار برای ارزیابی از آن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بربیاید. اکنون آزمایش‌ها برای بهینه‌سازی پیشرانه روی دریاچه‌های یخ‌زده سوئد به پایان رسیده است. رنج روور برقی به سیستم کنترل کشش جدید هم مجهز شده است. در مقایسه با سامانه کنترل کشش بر پایه ABS، این سیستم جدید مدیریت لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص می‌دهد. واکنش این سامانه برای تقسیم مناسب گشتاور از 100 میلی‌ثانیه به یک میلی‌ثانیه کاهش یافته است. همچنین با برخی تغییرات نرم‌­افزاری، از دخالت اضافه ABS در مسیرهای لغزنده پیشگیری می‌­شود تا آسایش سرنشینان افزایش یابد؛ موضوعی که باعث می‌شود عملکرد کم‌نظیری روی سطوح یخی یا لغزنده داشته باشد.

این رنج‌روور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه قدرت‌نمایی می‌کند

مشخصات فنی این خودرو هنوز منتشر نشده است، ولی گمان می‌رود که قدرت خروجی این خودرو حتی نسبت به رنجرور SV با 606 اسب‌­بخار هم بیشتر باشد. همچنین احتمالا این خودرو به دو پیشرانه متفاوت مجهز خواهد بود و قطعا همه نسخه‌ها به سامانه چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است. رقیب مستقیم این خودرو مرسدس G کلاس برقی با نام رسمی G580 with EQ Technology خواهد بود که با چهار پیشرانه متفاوت شده عرضه خواهد شد.

همچنین این خودرو بر اساس پلتفرم ماژولار MLA با ساختار 800 ولتی شکل گرفته و از شارژ سریع پشتیبانی می­‌کند که از این حیث با پورشه تایکان یا شاسی‌بلند‌های EV۶ و EV۹ کیا مشترک است. انتظار می‌رود که رنج‌ روور برقی بتواند با یک بار شارژ حدود ۶۴۵ کیلومتر را طی کند. همانند دیفندر، رنج روور برقی هم می‌­تواند در عمق ۸۵ سانتی‌متری آب حرکت کند.

این رنج‌روور جذاب، در دمای منفی ۴۰درجه قدرت‌نمایی می‌کند

رنج روور برقی در بریتانیا و در کارخانه Solihull این شرکت ساخته خواهد شد. شرکت خودروسازی بریتانیایی لیست انتظار خودروی آینده خود را در ماه دسامبر گشود و ادعا کرد تا ماه فوریه بیش از ۱۶ هزار نفر نسبت به آن ابراز علاقه کردند. با این حال، با توجه به این‌که در حال حاضر رنج‌ روور بنزینی قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار پوند دارد، انتظار می‌رود که مدل تمام برقی آن نزدیک به ۱۵۰ هزار پوند قیمت داشته باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پراید هم در دمای ۶۰+ درجه اهواز موتورش مثل ساعت گار میکنه

    • ناشناس

      ما ملت پراید سواریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج