تولید آزمایشی کوییک S؛ هاچبک کراس جدید سایپا
گروه خودروسازی سایپا به تازگی تولید آزمایشی نسخه فیسلیفت «کوییک» را آغاز کرده است. با توجه به برنامههای فروش اجرا شده از جانب این خودروساز، ابتدا کوییک S وارد بازار میشود که به عنوان نسخه پایه و فیسلیفت این هاچبک کراس به حساب میآید.
برترینها: گروه خودروسازی سایپا به تازگی تولید آزمایشی نسخه فیس لیفت «کوییک» را آغاز کرده است. با توجه به برنامههای فروش اجرا شده از جانب این خودروساز، ابتدا کوییک S وارد بازار میشود که به عنوان نسخه پایه و فیس لیفت این هاچ بک کراس به حساب میآید.
بررسی کوییک S
کوییک S محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که بر پایه خودروی تیبا ۲ و در اصل پروژه x۲۰۰ سایپا ساخته شده است. کوییک S نسخه فیس لیفت شده کوییک معمولی است که با نام کوییک ۹۹ هم شناخته میشود. این خودرو به این دلیل به نام کوییک ۹۹ نامیده میشد که قرار بود در سال ۹۹ رونمایی شود.
نقد کارشناسی کوییک S
تغییرات، جزئی، اما تاثیر گذار
میتوان گفت که عمدهی تغییراتی که در کوییک s میبینیم در بحث ظاهری و داخل کابین است. در بیرون خودرو پلتفرم اصلی خودرو حفظ شده است؛ چیزی که از یک خودروی فیس لیفت انتظار میرود. سپر جلو کمی تغییر کرده است و جلو پنجره نیز در نتیجهی تغییر سپر به روز شده و جلوهی جذاب تری به خودرو داده است. در نمای کناری خودرو تغییر خاصی دیده نمیشود، اما در نمای عقب خودرو مشاهده میکنیم که گرافیک چراغهای عقب تغییر کرده و به همراه سپر عقب نمایی جدید به خودروی کوییک بخشیده است. باید گفت کوییک s به عنوان خودرویی بر پایه تیبا ۲، فیس لیفت بسیار خوبی ارزیابی میشود که توانسته با پذیرفتن تغییرات جزئی، تغییر زیادی در ظاهر خودرو ایجاد کند.
بخش فنی، مثل همیشه بدون تغییر
کوییک S در بخش مشخصات فنی کاملا شبیه ساینا S است و همان موتور مشترک تمامی خودروهای سری ایکس ۲۰۰ یعنی تیبا، ساینا و کوییک معمولی زیر کاپوت کوییک S جا خوش کرده است. روی این خودرو موتور موسوم به M۱۵ وجود دارد که با ۱۵۰۰ سی سی حجم، ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخهای جلو میرساند. سایپا گفته که ممکن است روی این خودرو از گیربکس اتوماتیک هم استفاده کند. گیربکسی که دیگر CVT نیست و اتوماتیک AT است. باید دید در بازار چه اتفاقی برای کوییک s میافتد و در نتیجهی آن سایپا چه تصمیمی میگیرد. اما میتوان گفت هر تصمیمی که در رابطه با ساینا s گرفته شود روی کوییک s نیز قابل اجرا خواهد بود.
کابین و آپشن، برگ برنده سری جدید ایکس ۲۰۰
در تیپ پایه کوییک اس تجهیزاتی مثل کیسه هوا راننده و سرنشین، فرمان دی کات، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی در روز (day light)، سنسور دنده عقب و شیشه و اینههای برقی وجود دارند.
از طرفی در تیپ فول آپشن علاوه بر موارد یاد شده آپشنهایی مثل نمایشگر و سیستم مولتی مدیای ۷ اینچی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم باد لاستیک ها، روکش صندلی چرم، دوربین دنده عقب، رینگهای آلومینیومی و رهیاب ماهوارهای دیده میشوند. جالب است بدانید آپشنهایی که گفته شد در هیچکدام از خودروهای هم رده قیمتی کوییک s وجود ندارند و باید گفت از لحاظ آپشنی کوییک s واقعا خودرویی مناسب به شمار میآید.
نتیجه گیری در رابطه با سرنوشت کوییک اس
باید گفت موفقیت یا عدم موفقیت کوییک s تنها به قیمت آن بستگی دارد. اگر کوییک s با قیمت مناسبی در بازار حضور داشته باشد میتوان گفت این خودرو یکی از خودروهای موفق در بازار خواهد بود. البته انتظار میرود سایپا بتواند در عرضهی این خودرو به بازار به موقع عمل کند و دهها هزار نفری که این خودرو را پیش خرید کرده اند به زودی به خودروی خود برسند.
ارزش خرید کوییک S
با توجه به پیش پرداختی که سایپا در پیش فروش کوییک S در نظر گرفته است انتظار میرود کوییک S در محدوده قیمتی کوییک R و البته مقدار جزئی گرانتر به بازار عرضه شود که البته باید دید با چه قیمتی در بازار آزاد عرضه خواهد شد و از نظر قیمتی چه میزان تفاوت با خودروهای رقیب خود داراست تا بتوانیم در مورد ارزش خرید کوییک S صحبت کنیم.
تولید آزمایشی کوییک S آغاز شد
به گفته منابع آگاه و خبری از هفته گذشته تولید آزمایشی کوییک اِس در کارخانههای سایپا آغاز شده و قرار است تا بزودی این هاچ بک کراس فیس لیفت به دست ثبت نام کنندگان برسد.
سایپا کوییک S نسبت به کوییک دندهای و معمولی به جلو آمپر جدید، فرمان طرح D، سپر و جلو پنچره جدید مجهز شده و تا حدی در بحث ظاهری متفاوتتر نسبت به نسخه قبلی دارد. کوییک فیس لیفت در نسخه فول آپشن که کوییک G نام دارد، در بخش تریم داخلی متفاوتتر است و کنسول میانی آن به روزتر طراحی شده است.
کوییک G دارای کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم، رهیاب ماهواره ای، شیشههای دودی عقب و… است و به نوعی کاملترین نسخه کوییکهای دندهای به حساب میآید.
منبع: اسب بخار و z4car
نظر کاربران
قیافه ی حال به هم زن و کثیف کوییک
پاسخ ها
به عقیده خودشون از رو یوزپلنگ ساختن
عقده ماشین گنده های آمریکایی به دلتون می مونه خخخخ
همه محصولات سایپا آشغالن و همه ماشیناش کپی و بدون هیچ خلاقیتی.نه ایمنی دارن و نه کیفیت.
شبیه اتوبوس پاکستانی میمونه
منتظر وانتش هستیم
کپی سپر از رو میتسوبیشی
تا کوییک Z میره جلو
باز آزمایشی چیه ناموسا یه سپر عوض کردین خداااااا منو گاو کن از دست اینا خخخخ
اوج خلاقیت خودرو سازان ایران
دم ماشین ها رو ببره
یا مثل ۲۰۶ دم دارشون کنه
پاسخ ها
دم رو خیلی باحال اومدی خخخ
خدايا یکی رو بفرست این در سایپا رو ببنده آمین
اشغال
واقعا قیافه این کوییک رو می بینم دچار یاس و افسردگی میشم. از خودم و همه چی بدم یاد
تولید ازمایشی یه سپر عوض کردن تولید آزمایشی خدایا تو چه کشور پیشرفته ای زندگی میکنیم