۱۴۶۰۰۰۹
۱۲۶
۱۲۶
پ

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

تصور استراحت در یک کلبۀ جنگلی به خودی خودش آرامبخش است؛ حالا تصور کنید که کلبۀ شما بتواند حرکت کند و منظره‌های متفاوتی از جنگل را به شما نشان بدهد!

فرادید: شرکت معماری اولسون کاندیگ در سیاتل، یک اتاقک کلبه‌مانند را در کنار یک اقامتگاه جنگلی طراحی کرده است. اما نکتۀ خاص این طراحی این است که این کلبۀ کوچک در واقع بر روی «ریل» راه‌آهن قرار دارد و می‌تواند چندین متر در محل ساختش جا به جا شود.

این پروژه که «استودیوی مَکسِن» نام دارد، شامل یک سازه‌ی فولادی دوطبقه می‌شود که به عنوان محل استراحت و دفتر کار برای یک آژانس برندسازی در ایالت واشنگتن ساخته شده است.

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

این کلبۀ فولادی با ارتفاع ۴ متری طوری بر روی ریل قرار گرفته که هم می‌تواند ضمیمه‌ی خانۀ جنگلی مشتری باشد و هم می‌تواند با جدا شدن از آن به یک سازه مستقل تبدیل شود.

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

تام کاندیگ، مدیر طراحی این شرکت معماری، می‌گوید: «این کلبه واقعا یک اثر زیبا است که به زیبایی ساخته شده، اما حرکت دادن آن در مسیر راه‌آهن یک تجربه متفاوت است. چیزی که لو و آلپاین توانستند با پیکربندی مجدد قطعات الکترونیکی صفحه کنترل و گستردن زیبای اتصالات الکتریکی در پشت استودیو به آن برسند، مهارت و استادی مطلق است.»

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

افزون بر جنبه عملکردی ریل، عناصر دیگری از طراحی راه‌آهن در این پروژه اجرا شدند و هدف از این کار یاد کردن از میراث صنعت راه‌آهن در منطقه محلی بود. ساختار دو طبقه بر اساس طرح «اطاق سنتی کاگران قطار» بود. در طبقه اول یک فضای کاری و در طبقه دوم که از طریق یک نردبان فولادی قابل‌دسترسی است، فضایی برای مشاهده مناظر و استراحت در نظر گرفته شد.

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

صفحه کنترلی که ریل‌ها را راه‌اندازی می‌کند از یک لوکوموتیو برلینگتون شمالی گرفته شده، در حالی که رنگ در و چوب استفاده‌شده مستقیماً از رنگ‌ها و موادی الهام گرفته‌اند که معمولاً در قطارهای آمریکایی یافت می‌شود. اتصالات راه‌آهن برای این مسیر از خط راه‌آهن بزرگ شمالی تغییر کاربری داده شدند، هرچند استودیو خاطرنشان کرد خطوط فولادی دارای مقیاس بسیار بزرگ‌تری نسبت به آنچه معمولاً استفاده می‌شود هستند.

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن
کلبه می‌تواند به ساختمان اقامتگاه اصلی متصل شود و در عین حال می‌تواند چندین متر از آن فاصله بگیرد

یک میله‌ی تثبیت‌کننده هم نصب شد که از واژگونی برج هنگام زلزله جلوگیری می‌کند، مشابه آنچه در قطارهای راه‌آهن‌های سریع ژاپنی استفاده می‌شود. داخل استودیو یک دیوار فولادی و یک میز توکار است. باقی دیوارها چوبی هستند و روی دیوار نردبان‌دار، صفحه کنترل با چهارپایه قرار دارد.

معماری استثنایی یک کلبه «متحرک» در جنگل‌های واشنگتن

طبقه دوم همان طرح مصالح را با دیوارهای چوبی و فولادی و همچنین یک قفسه کتاب توکار دارد. یک آسانسور برای حمل اقلام سنگین‌تر بین طبقه بالا و پایین نیز تعبیه شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج