۱۴۵۹۸۸۳
۴۲۱۸
۴۲۱۸
پ

استقبال از نظریه ساخت بمب اتم توسط ایران!

یک نظریه‌پرداز آمریکایی در مقاله‌ای که فارن‌پالیسی منتشر و «کیهان» بازنشر کرده، در واکنش به اقدامات رژیم اسرائیل نوشته: «این رویداد‌ها و اقدامات این احتمال را بیشتر می‌کند که سران ایران تصمیم بگیرند که یک زرادخانه هسته‌ای بسازند».

برترین‌ها: یک نظریه‌پرداز آمریکایی در مقاله‌ای که فارن‌پالیسی منتشر و «کیهان» بازنشر کرده، در واکنش به اقدامات رژیم اسرائیل نوشته: «این رویداد‌ها و اقدامات این احتمال را بیشتر می‌کند که سران ایران تصمیم بگیرند که یک زرادخانه هسته‌ای بسازند». روزنامه کیهان از تحلیل استفن والت نظریه‌پرداز آمریکایی آنقدر خوشش آمده که آن را تمام و کمال پوشش داده و در صفحه نخست هم آورده است.

استقبال از نظریه ساخت بمب اتم توسط ایران!

والت، اما در مقاله‌ای که فارن پالیسی منتشر کرده، می‌گوید: اقدامات اسرائیل، ایران را به سمت ساخت سلاح اتمی سوق خواهد داد.

بنا به روایت روزنامه کیهان، او در واکنش به اقدامات اسرائیل نوشته: «متأسفانه، این رویداد‌ها و اقدامات این احتمال را بیشتر می‌کند که سران ایران تصمیم بگیرند که یک زرادخانه هسته‌ای بسازند... اسرائیل به آن‌ها انگیزه‌های بیشتری می‌دهد تا بازدارندگی نهائی را بخواهند. اگر این اتفاق بیفتد، (اقدامات) اخیر اسرائیل بسیار کوته‌بینانه به نظر می‌رسد.»

این تحلیلگر آمریکایی از رویکرد اسرائیلی‌ها را «اشتباه بزرگ» خوانده و نوشته: «به نظر نمی‌رسد که ریختن مواد منفجره روی مردم، گروه‌های نیابتی ایران را متوقف کند. این باعث می‌شود آن‌ها مشتاق انتقام یا حداقل متوقف کردن حملات به خود باشند. حزب‌الله همچنان به سمت اسرائیل راکت و موشک شلیک می‌کند، تقریباً ۶۰۰۰۰ اسرائیلی که از خانه‌های خود در شمال فرار کرده‌اند، که حزب‌الله بازگشت آن‌ها را غیرممکن می‌کند و حزب‌الله به مرور زمان خود را بازسازی می‌کند. رهبران ترور شده در حال حاضر جایگزین شده‌اند، کادر‌ها بازسازی و مسلح خواهند شد و تاکتیک‌های جدیدی بر اساس آموخته‌های آن‌ها ایجاد خواهد شد. اسرائیل اکنون نیرو‌های خود را به جنوب لبنان می‌فرستد تا از این امر جلوگیری کند، اما تهاجمات قبلی آن به جنوب پایان خوبی نداشت.»

او در پایان نوشته: «به طور خلاصه، دستاورد‌های کوتاه‌مدت نتانیاهو روند‌هایی را تقویت کرده است که آینده بلندمدت این (رژیم) را به خطر می‌اندازد. همان‌طور که چند هفته پیش نوشتم، گاهی اوقات چیزی که در نگاه اول یک پیروزی نظامی یا سیاسی خیره‌کننده به نظر می‌رسد می‌تواند حاوی بذر مشکلات عمیق‌تری باشد که با گذشت زمان جوانه می‌زند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج