adexo3
۱۷۷۰۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خاکپور: نتیجه نگرفتم پاسخگو هستم

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان در واکنش به منتقدان این تیم گفت: شما بگذارید ابتدا املای‌مان را بنویسیم و بعد از آن غلط بگیرید.

خبرگزاری تسنیم: محمد خاکپور در نشست خبری تیم امید در پاسخ به این سؤال که آیا بحث‌هایی چون مشکل زمین تمرینی بهانه شکست احتمالی نیست، اظهار داشت: ابتدا از کاشانی به خاطر تلاش‌هایش تشکر می‌کنم و امیدوارم انصاف را درن ظر بگیریم، نه تنها کاشانی بلکه هیچ فرد دیگری نمی‌تواند به ما زمان اضافه بدهد.

وی افزود: ما در ابتدای کارمان سه هفته بیشتر زمان نداشتیم، در حالی که تیم‌های دیگر چهار سال است، کار می‌کنند.

سرمربی تیم امید ایران اظهار داشت: دنبال بهانه نیستیم اما باید انصاف داشته باشیم. ما سه هفته است که مشغول تمرین هستیم و یک ماه هم بیشتر فرصت نداریم.

خاکپور خاطرنشان کرد: علاوه بر این مشکلات بحث بازیکنان لیگ و مسابقات داخلی و لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم. با این مشکلاتی که سر راه ما قرار دارد، هیچکسی نمی‌تواند تعهدی بدهد که در مسابقات برنده یا بازنده می‌شود.

وی تاکید کرد: ما تنها قول می‌دهیم تمام توانایی خود را بگذاریم تا در این زمان کوتاه به چیزی که می‌خواهیم برسیم. ما تنها به تلاش و کوشش نیاز داریم.

سرمربی تیم امید ایران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد از مهدی رحمتی در بازی‌های پیش روی تیم امید استفاده شود، گفت: من از رحمتی تشکر می‌کنم که انگیزه کمک به تیم امید را دارد اما در حال حاضر و با توجه به وقت کمی که داریم حداقل در مرحله اول از هیچ بازیکن بزرگسالی در تیم امید استفاده نخواهیم کرد.

خاکپور در خصوص تعامل باشگاه‌های کشورمان با تیم امید خاطرنشان کرد: تا امروز از طرف باشگاه‌ها و مربیان کشور تعامل خوبی با تیم امید وجود داشته است. من از تک‌تک مربیان باشگاه‌های کشورمان تشکر می‌کنم، چون تا پیش از این تیم امید نفرات کامل خود را در اختیار نداشت اما در اردوهای گذشته ما توانستیم با تمام نفرات‌مان تمرین کنیم.

وی ادامه داد: بعد از هر اردو من سعی می‌کنم در نامه‌ای از تمام باشگاه‌ها و مربیانی که به تیم امید کمک کرده‌اند تشکر کنم، فقط در چند اردوی گذشته تیم فولاد خوزستان بود که نتوانست به علت کمبود بازیکن دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار دهد وگرنه در بقیه موارد هیچ مشکلی وجود نداشته است.

در ادامه نشست خبری یکی از خبرنگاران در سوالی که بیشتر اظهارنظر شخصی بود اعلام کرد که به نظرش کادرفنی فعلی تیم امید توانایی این را ندارد که تیم را به المپیک برساند که خاکپور در واکنش به این مسئله عنوان کرد: با تمام احترامی که برای نظر شما قائلم اما معتقدم کادرفنی تیم امید بسیار مجرب و با شخصیت است. ما از نظر تجربه مایلی‌کهن و تقوی را داریم و از نظر فنی صالح و طباطبایی و البته سعید عزیزیان که یکی از مربیان خوب در عرصه دروازه‌بانی است، همه این دوستان از لحاظ شخصیتی از بارزترین ورزشکاران کشورمان هستند و من به عنوان کم‌تجربه‌ترین عضو این کادرفنی افتخار این را دارم که در کنار این دوستان کار کنم. به نظر من بهتر است شما بگذارید ابتدا املای‌مان را بنویسیم و بعد از آن غلط بگیرید.

خاکپور ادامه داد: همانطور که پیش از این گفتم ما زمان زیادی نداریم. تا امروز حدود سه هفته با تیم کار کردیم و نهایتاً سه هفته دیگر می‌توانیم کنار تیم کار کنیم. من باز هم اعلام می‌کنم به نظر شما (خبرنگار) احترام می‌گذارم اما اعتقادم چیز دیگری است.

سرمربی تیم امید ایران در پاسخ به این سؤال که تفاوت تیم شما با تیم وینگادا در چه بُعد فنی است، که فکر می‌کنید توانایی المپیکی شدن را دارید، اظهار داشت: تفاوت این تیم با تمامی تیم‌هایی که در ۴۰ سال گذشته نتوانستند به المپیک بروند، این است که این تیم شخصیت ملی دارد و آنها نداشتند.

وی افزود: شخصیت و روحیه ملی در این تیم امید دیده می‌شود و شاهد آن هم بازیکنان ما هستند که این شخصیت ملی را مشاهده کردند و هیچ تفاوتی میان این تیم و تیم بزرگسالان دیده نمی‌شود.

خاکپور افزود: ما اردوهای خود را از ۲۵ آذر تشکیل دادیم و بحثی هم که من در مورد زمان داشتم به همین دلیل بود. ما در اردوی کیش تمام بضاعت تیم را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ۴۰، ۵۰ بازیکن باید به اردو دعوت شوند.

سرمربی تیم امید ایران ادامه داد: ما بازیکنان را در اردوهای چهار روزه مورد بررسی قرار دادیم تا نفرات شایسته را به تیم اضافه کنیم و بدین ترتیب ۱۴، ۱۵ بازیکن به تیم اولیه ما اضافه شدند.

وی ادامه داد: به همین دلیل بود که گفتم فرصت کافی را نداشتیم، چرا که تا امروز درگیر انتخاب نفرات موردنیاز بودیم اما بازیکنان ما انگیزه بسیار بالایی برای حضور در المپیک دارند و معتقدم بسیاری از بازیکنان ما آینده درخشانی خواهند داشت.

خاکپور در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه گفته می‌شود قصد ندارید در دور اول مسابقات انتخابی المپیک از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش استفاده کنید، گفت: ما بی‌تردید از تمامی توانایی‌های تیم امید استفاده خواهیم کرد و آزمون و جهانبخش از جمله بهترین نفراتی هستند که می‌خواهیم از حضور آنها استفاده کنیم.

سرمربی تیم امید ایران در پاسخ به این سؤال که در این مدت در اردوها چه برنامه‌هایی را اجرا کرده است، گفت: ما در اردوی کیش سعی کردیم از بازیکنان‌مان شناخت پیدا کنیم و پس از آن با عمانی بازی کردیم که سبک بازی‌اش شبیه عربستان است.

وی افزود: در اردوی ترکیه هم سعی کردیم بازی‌های مقدماتی المپیک در تهران را شبیه‌سازی کنیم آن هم به این صورت که یک هفته فقط تمرین کردیم و در هفته دوم چهار بازی پشت سر هم انجام دادیم. خوشبختانه از طرف مدیریت تیم امید تمام امکانات در اختیار ما قرار گرفت تا در فروردین‌ماه در اولین مرحله انتخابی المپیک موفق باشیم.

خاکپور در پاسخ به این پرسش که انگیزه تیم امید برای صعود به المپیک چقدر است، عنوان کرد: مسلماً هم کادرفنی و هم بازیکنان انگیزه بالایی دارند و امیدوارم این انگیزه به نتیجه‌گیری تیم ختم شود.

سرمربی تیم امید ایران همچنین در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یکی از جنتلمن‌های فوتبال کشورمان آیا از انتقادهای احتمالی پس از عدم صعود احتمالی تیم ملی چطور استقبال می‌کنید، خاطرنشان کرد: از آنهایی که می‌گویند من جنتلمن هستند، تشکر می‌کنم اما فکر نمی‌کنم عدم نتیجه‌گیری ربطی به جنتلمن بودن داشته باشد. عدم نتیجه‌گیری کاملاً به مسائل فنی مرتبط است و من اگر انتقاد فنی صورت بگیرد پاسخگو خواهم بود. در فوتبال همیشه برد و باخت دارد اما ما تلاش می‌کنیم که برنده باشیم.

«اگر تیم امید به المپیک ۲۰۱۶ صعود نکند چطور می‌خواهید با انتقادها و هجمه‌ها روبه‌رو شوید؟»، خاکپور در پاسخ به این پرسش نیز گفت: ما ۴۰ سال است که به المپیک نرفته‌ایم که این برای فوتبال ایران اصلاً خوب نیست اما باید بدانیم که هر کسی حتی اگر یک سال هم در جایی مسئولیت داشته باشد باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: من هم اگر تیم امید خدای نکرده نتیجه نگیرد، مطمئنا همین‌جا می‌نشینم و پاسخگوی همه شما خواهم بود ولی تنها خواهشم این است که آن زمان انصاف را در کارتان لحاظ کنید. همه می‌دانند یک تیم برای اینکه به بلوغ تاکتیکی برسد به دو سال زمان نیاز دارد و البته همه می‌دانند تیمی که ۴۰ سال است به المپیک نرفته چطور می‌تواند دو ماهه این کار را انجام دهد؟

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان تأکید کرد: من در تمام این سال‌ها سعی کردم خودم را در فوتبال دخالت ندهم اما وقتی حبیب کاشانی دوست ۲۸ ساله من به من گفت که به او کمک کنم با کمال میل این کار را انجام می‌دهم. باز هم تأکید می‌کنم اگر هر اتفاقی در راه صعود به المپیک رخ دهد من پاسخگو خواهم بود.

وی در مورد سبک بازی تیم امید با توجه به تغییراتی که در این تیم ایجاد شده است، گفت: برای رسیدن به سبک باید زمان زیادی را طی کرد. تیم ملی بزرگسالان ما در شرایطی نبوده که بخواهد چهار بازی را یک روز در میان انجام دهد. بنابراین ما در تیم امید باید از روش گردشی استفاده کنیم.

خاکپور افزود: ما باید از بازیکنان خود در هر چهار بازی استفاده کنیم و فشار مسابقات را روی آنها کمتر کنیم.

وی تأکید کرد: قطعاً برای مرحله بعد از مشورت مربیان تیم ملی بزرگسالان استفاده کرده و براساس ابزارهایی که در دست داریم بازیکنان و تیم موردنظر خود را انتخاب می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج