۱۴۱۶۹۱۶
۳۹۸
۳۹۸
پ

رپورتاژ آگهی

۵ جاذبه در ایروان که شما را شگفت زده خواهد کرد!

بهترین جاذبه های گردشگری ایروان کدامند؟ بسیاری از ایرانیان هزینه سفر به کشورهای خارجی ار نداشته و از سویی تمایل دارند که به کشورهای خارجی سفر کنند. برای این افراد سفر به ایروان بهترین گزینه به‌شمار می‌رود.

ایروان در کشور ارمنستان واقع شده و بدون ویزا نیز می‌توان به آن سفرکرد. همچنین، در این کشور ایرانیان زیادی وجود دارند و فرهنگ و آداب و رسوم آن به فرهنگ ایران بسیار نزدیک است. برای رفتن به ایروان تنها کافیست که یک هتل خوب مانند هتل نیو نایری ایروان را رزرو کرده و از سفرخود لذت ببرید. این شهر دارای نکان‌های شگفت‌انگیز زیادی است که در ادامه این مقاله به معرفی این مکان‌ها می‌پردازیم.

5 جاذبه در ایروان که شما را شگفت زده خواهد کرد!

معرفی 5 تا از جاذبه های گردشگری ایروان

ایروان پایتخت ارمنستان بوده و مورخان معتقدند که قدمت این شهر به 5000 سال پیش برمی‌گردد. با توجه به این موضوع جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که در نگاه اول هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. مهمترین این جاذبه‌ها عبارت‌انداز:

1.کاسکاد یا بنای هزارپله

این مکان یک موزه بوده که در آن مجسمه‌های زیادی وجود دارد. درواقع، این مکان یک راه‌پله بسیار بزرگ است که مرکز شهر ایروان را به پارک پیروزی متصل می‌کند. درواقع، این موزه از خانه اپرای ملی ارمنستان شروع شده و ستون یادبود پنجاهمین سالگرد پیروزی شوروی بر آلمان (در جنگ جهانی دوم) نیز قسمت پایانی آن واقع شده است.

در این موزه انواع مجسمه وجود داشته و بزرگ‌ترین مجسمه مربوط به الکساندر تامانیان بوده که در خال بررسی نقشه‌های شهر ایروان است. اکثر این مجسمه‌ها توسط افراد مشهور ساخته شده و هرساله هزاران گردشگر از نقاط مختلف جهان برای دیدن این مکان و مجسمه‌های آن به ایروان سفر می‌کنند. این موزه در ایروان، خیابان موسکویان واقع شده و به‌صورت 24 ساعته می‌توان از آن بازدید کرد.

2.بنای یادبود قتل‌عام ارامنه از جاذبه های گردشگری ایروان

این بنای تاریخی رنج ارامنه را نشان می‌دهد. با توجه به تاریخ در بازه سال‌های 1915 تا 1923 حکومت عثمانی تعداد زیادی ارمنی بین 600 هزار تا 1.5 میلیون را قتل ‌عام کرده‌اند. از این رویداد بسیار تلخ به‌عنوان نسل‌کشی ارامنه یاد می‌کنند و دقیقاً هرسال در روز 24 آوریل، ارامنه زیادی از نقاط مختلف جهان به این مکان سفر کرده و مراسم یادبودی برای افراد درگذشته برگزار می‌کنند.

این بنا شامل چند ستون و یک موزه بوده که روی تپه‌ای در غرب شهر ایروان واقع شده است. بنای یادبود 12 ستون خمیده دارد که هریک نماینده استان‌هایی که محل قتل ارامنه بوده‌اند به‌شمار می‌رود. یک آتش جاویدان نیز در این محل وجود داشته که نماد زندگی مجدد و روح جاویدان این افراد به‌شمار می‌رود. بنای یادبود نسل‌کشی ارامنه در ایروان، ۳ کیلومتری مرکز شهر، تپه Tsitsernakaberd واقع شده است.

3.مسجد کبود ایروان

از دیگر جاذبه های گردشگری ایروان می‌توان به این مسجد زیبا و شگفت‌انگیز اشاره کرد. درواقع، این مکان تنها یادگار دوران حکومت ایران به‌شمار می‌رود.

بسیاری از ارمنی‌ها به این مسجد، مسجد ابی نیز می‌گویند که فاصله نزدیکی با میدان جمهوری و موزه‌ هنرهای مدرن ایروان دارد. ساخت این بنا به زمان فتحعلی شاه قاجار برگشته و ساخت این مکان به دستور حسین علی خان ایروانی صورت گرفته است. در ساخت این بنا از رنگ آبی بسیار زیاد استفاده شده و به همین دلیل، به آن مسجد کبود یا آبی می‌گویند. این مسجد در ایروان، خیابان ماشتوتس واقع شده است.

4.کلیسای جامع سنت گریگور

این کلیسا از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان به‌شمار می‌رود و ۴ سال زمان صرف ساختن آن شده استمساحت این بنا در حدود 3822 مترمربع بوده و بلندترین نقطه آن دارای 54 متر ارتفاع است. همه روزه می‌توان از این مکان بازدید کرد و قسمتی از مسیر را که درختان سرسبزی دارد باید پیاده‌روی کنید. این کلیسا در آدرس ایروان، خیابان یرواند کوچار واقع شده است و از ساعت 9 صبح تا 8 شب گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

5.مجسمه مام ارمنستان

از دیگر جاذبه های گردشگری ارمنستان می‌توان به مجسمه مام ارمنستان اشاره کرد. این مجسمه 51 متر ارتفاع داشته و در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی دیگر مانند کاسکاد و موزه ماتناداران واقع شده است.

مکان این مجسمه در پارک پیروزی شهر ایروان بوده و گردشگران می‌توانند به‌صورت رایگان از آن بازدید کنند. در دستان مجسمه یک شمشیر قرار دارد که مقاومت سرسختانه زنان آن زمان را در برابر حمله حکومت عثمانی و نسل‌کشی ارامنه نشان می‌دهد. درواقع، این مجسمه نماد زن‌های مقاوم به‌شمار می‌رود. این مجسمه در آدرس ایروان، پارک پیروزی واقع شده و به‌صورت 24 ساعته می‌توان از آن بازدید کرد.

5 جاذبه در ایروان که شما را شگفت زده خواهد کرد!

بهترین زمان سفر به ایروان

بهترین زمان برای سفر به ایروان، پایتخت ارمنستان، بهار و پاییز است. در این دو فصل، آب و هوا معتدل و خوشایند است و شهر به زیبایی خود رونق می‌یابد. هوا در این فصل‌ها گرم و خشک است و احتمال بارش باران کمتر است.

در فصل بهار (مارس تا ژوئن)، شهر با گلهای زیبا و مراتع سبز رو به رو می‌شود و طبیعت اطراف زیبایی خاصی پیدا می‌کند. همچنین، در این فصل دمای هوا نسبت به زمستان پایین‌تر است و امکان برگزاری گردش‌های شهری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بیشتر است.

در فصل پاییز (سپتامبر تا نوامبر)، رنگارنگی زیبایی در درختان و باغات شهر ظاهر می‌شود و هوای خنک و خوشایند برای گردش‌های شهری فراهم می‌آید. البته لازم به ذکر است که هر فصل ویژگی‌ها و جاذبه‌های خود را دارد و بستگی به ترجیحات شما می‌توانید زمان سفر خود را انتخاب کنید.

رزرو بهترین هتل های ایروان با فلای تودی

ایروان از جمله شهرهای مهم ارمنستان و پایتخت آن به‌شمار می‌رود. این شهر زیبا و تاریخی دارای جاذبه‌ های گردشگری زیادی است که در این مقاله به مهم‌ترین این جاذبه‌ها پرداختیم. برای سفر به ایروان و رزرو هتل های این شهر مثل هتل نیو نایری ایروان می توانید از وب سایت و اپلیکیشن فلای تودی استفاده کنید. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد جاهای شگفت‌انگیز ایروان به دست آورید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج