اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۹۶۴۷
۱۲ نظر
۱۰۷۹۰۳
۱۲ نظر
۱۰۷۹۰۳
پ

شگرد تازه افغانستانی‌ها برای دور زدن قانون در ایران

سعید لطفی، دبیر اتحادیه املاک تهران درباره خرید و اجاره خانه توسط اتباع غیرمجاز افغانستان گفت: طبق قانون این افراد نمی‌توانند خانه بخرند.

انتخاب: سعید لطفی، دبیر اتحادیه املاک تهران درباره خرید و اجاره خانه توسط اتباع غیرمجاز افغانستان گفت: طبق قانون این افراد نمی‌توانند خانه بخرند، اما خانه را به نام یک ایرانی می‌خرند و یک قرارداد بین خودشان می‌نویسند. در منطقه ۲۲ و شرق تهران زیاد دیده می‌شوند، اما برخورد خاصی با آن‌ها نمی‌شود.

شگرد تازه افغانستانی‌ها برای دور زدن قانون در ایران

سعید لطفی، دبیر اتحادیه املاک تهران، درباره اصول ارائه خانه به افغانستانی‌ها به «انتخاب» گفت: طبق آیین‌نامه‌های موجود، مجاز به اجاره دادن خانه و مغازه به غیرایرانی‌ها نیستیم، مگر اینکه کارت تردد و پاسپورت و مجوزی از نیروی انتظامی داشته باشند که نشان دهد اقامت آن‌ها در ایران رسمی است. اگر غیرمجاز در ایران حضور داشته باشند، اجازه ارائه خدمات به آن‌ها نداریم. خرید خانه خانه نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

وی در ادامه در رابطه با شکل اجاره خانه توسط افغانستانی‌هایی که به صورت غیرمجاز در ایران ساکن هستند بیان کرد: این‌ها در ایران به عنوان مهمان، یا اجاره پرداز موازی هستند. دولت باید نظارت جدی‌تری روی این مسأله داشته باشد. ما نمی‌دانیم نیروی انتظامی که چه تدبیری برای این بی قانونی دارد. چون جمعیت افغانستانی‌ها زیاد شده باید فکری برای آن‌ها شود. بالاخره این افراد امکانات اجتماعی می‌خواهند و باید به شکل قانونی فراهم شود.

او افزود: طبق قانون این افراد نمی‌توانند خانه بخرند، اما خانه را به نام یک ایرانی می‌خرند و یک قرارداد بین خودشان می‌نویسند. در منطقه ۲۲ و شرق تهران زیاد دیده می‌شوند، اما برخورد خاصی با آن‌ها نمی‌شود.

لطفی درباره نظارت نیروی انتظامی بر سکونت افغانستانی‌ها گفت: اگر یک فرد مجوز تردد داشته باشد از حقوق قانونی برخوردار است. همکاران ما باید یک کپی از اسناد آن فرد را به اماکن و نیروی انتظامی ارسال کنند. در سال‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از افغانستانی‌ها در ایران جمع شده‌اند. این افراد ممکن است تشکل‌هایی درون خود ایجاد کنند که باعث مشکل می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      مسولین بی فکر کی می خوان از خواب غفلت بیدار بشن خدا داند کل ایران شده افغانستان خطری جدی برای آینده ایران

    • ناشناس

      قشم
      لارستان فارس
      شيراز
      بزودي جمعيت افغاني از ايراني بيشتر ميشه

    • وطن دوست

      اگر اقدام جدی برای اخراج انها نشود در اینده نه چندان دور کشور را با همبستگی خودشون غارت میکنن

    • ناشناس

      قابل توجه وزیر محترم کشور ، اگر جلوی ورود بی حد و حساب افاغنه به داخل کشور گرفته نشود با توجه به زاد و ولد انها در اینده ای نه چندان دور کشور با بحران امنییتی مواجه خواهد شد . اقای وزیر تا دیر نشده فکر چاره باش/

      پاسخ ها

      • علی

        بابا وزیر و دولت خوابند ،،بابد بیدارشون کرد ...

    • ناشناس

      فقط مسولین باید اقدام ضربتی انجام بدن از دست مردم که کاری ساخته نیست بهتره مثل ترکیه مرزهارا دیوار بکشن و تردد رو کنترل کنن اونایی که داخل کشور هستن رو هم برگردونن

    • ربعلی

      بهترین چاره اخراج کلیه افغانی ها از ایران است بعداً معزل بزرگی برای کشور خواهند بود .

    • ناشناس

      دولت خودش از همه چیز خبر داره بدبختی اینجاست که دولت با این ترفتد داره ملت رو دور میزنه

    • علی

      از ماست که بر ماست.وقتی ایرانی ها به افغانها کار ندهند و بیکار باشن خونه و ....ندهند میرن کشورشون.داخل مشهد که دیگه ایرانی نیست همه شده افغان و عرب.جوانان ایرانی نه کار دارند و نه خانه

    • ناشناس

      تو قرچک ورامین خانه سازمانی های ساخته شده برای افغانی های آنجا برای کدام افغانی ها اختصاص یافته؟

    • ناگهان بانگی برآمد وخواجه مرد .

      ناگهان بانگی برآمدو خواجه مُرد....
      همه مخلوقات خداوند حق حیات دارد

    • ناشناس

      چرا دولت باید به افاغنه اجازه ورود و تردد و حتی خدمات بدهد.وقتی اکثر مردم ایران مخالف حضور افاغنه در ایران هستند.دولت باید گوش شنوایی هم داشته باشد.چرا باید در کشوری که آمار بیکاری بالاست دولت باید از افراد خارجی استفاده کند کجای دنیا چنین قانونی هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج