adexo3
۱۴۱۶۸۷۴
۱۱۳۰
۱۱۳۰
پ

شرایط فرزندخواندگی چیست؟

تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه، سالیانه میانگین ۱۵۳ خانواده بوده و در سال حدودا ۳۰ الی ۴۵ کودک واگذار می‌شود و حدود ۳۰ درصد از خانواده‌ها از بهزیستی فرزند تحویل می‌گیرند و ۷۰ درصد از خانواده‌ها هر سال از سال‌های قبل پشت نوبت قرار می‌گیرند.

ایسنا: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: افرادی می‌توانند سرپرست کودکی را قبول کنند که طبق نظر بهزیستی باید شرایطی را دارا باشند. حسن شرفی در خصوص اینکه چه کسانی می‌توانند کودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند، گفت: زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر، زن و شوهر دارای فرزند اما زوجین بدون فرزند در اولویت هستند.

شرایط فرزندخواندگی چیست؟

وی بیان کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه، سالیانه میانگین ۱۵۳ خانواده بوده و در سال حدودا ۳۰ الی ۴۵ کودک واگذار می‌شود و حدود ۳۰ درصد از خانواده‌ها از بهزیستی فرزند تحویل می‌گیرند و ۷۰ درصد از خانواده‌ها هر سال از سال‌های قبل پشت نوبت قرار می‌گیرند.

شرفی در خصوص شرایط فرزندخواندگی اظهار کرد: داشتن تابعیت متقاضیان ایرانی، زوجین فاقد فرزند که ۵ سال از ازدواج آنان گذشته باشد، سن متقاضیان یکی از زوجین بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد، نداشتن محکومیت جزایی، دارای تمکن مالی بودند(شغل ثابت با درآمد ثابت- وجود بیمه های اجتماعی پایه و درمان، خانه مسکونی اعم از ملکی یا استیجاری ) داشتن سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات از جمله شرایطی است که افراد برای فرزندخواندگی باید داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  بیان کرد: در حال حاضر سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه‌اندازی شده که  از تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت نام اولیه تا دریافت نتیجه از طریق  سامانه به آدرس. http://adoption. Behzisti. Net صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تمامی قوانین و مقررات و شرایط ثبت نام و سوالات متداول در خصوص فرزندخواندگی و خانواده میزبان در صفحه اول سامانه بارگذاری گردیده است و متقاضیان می‌توانند قبل از ثبت نام این موارد رامطالعه کنند. 

شرفی گفت: آمار بالای متقاضیان پشت نوبت به نسبت تعداد کودکان قابل واگذاری، درخواست و تمایل متقاضیان جهت تحویل کودک دختر زیر دوسال تا ۵ سال که باعث رسوب کودکان بالای ۵ سال می‌گردد، همچنین عدم پذیرش کودکان بالای ۵ سال توسط متقاضیان با شرایط سنی بالا که طبق دستورالعمل شرایط واگذاری کودک بالای ۵ سال را دارند از مشکلات خانواده فرزندخواندگی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای هر کودک در بهزیستی سالانه حدودا ۷ خانواده متقاضی پشت نوبت هستند.

وی بیان کرد: تمامی مراحل فرایند فرزند خواندگی از مرحله ثبت نام تا مرحله تحویل کودک باید اجرا و در سامانه ثبت شود و امکان کوتاه کردن فرایند فرزند خواندگی نیست.

شرفی در خصوص واگذاری کودک خارج از نوبت خاطرنشان کرد: تنها فرزندانی که دارای شرایط خاص( نیازمند درمان و دارای معلولیت) و فرزندانی که دارای سن بالاتر از ۶ سال هستند می‌توانند خارج از نوبت واگذار شوند ولی همه مراحل فرزند خواندگی باید طی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج