adexo3
۱۴۱۶۰۰۲
۵۶۷
۵۶۷
پ

آماری ترسناک از تلفات سیل مرگبار پاکستان

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، تاکنون ۹۸ نفر در این مناطق بر اثر ریزش سازه ها کشته و ۸۹ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

ایسنا: پس از بارش شدید باران و وقوع سیل در مناطق شمال غربی و جنوب غربی پاکستان، نزدیک به ۱۰۰ نفر در حوادث ناشی از این سیل در یک هفته گذشته، کشته و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آماری ترسناک از تلفات سیل مرگبار پاکستان

به گفته سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA)، باران های شدید باعث جاری شدن سیل در ایالت های «خیبر پختونخوا»، «بلوچستان»، «پنجاب» و «جامو و کشمیر» تحت مدیریت پاکستان شده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، تاکنون ۹۸ نفر در این مناطق بر اثر ریزش سازه ها کشته و ۸۹ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. در همین حال، حدود ۳۲۶۱ خانه نیز آسیب دیده است که ۵۳۶ خانه به طور کامل تخریب شده است.

سیل شدید و رانش زمین همچنین به جاده ها و پل ها در مناطقی از خیبر پختونخوا و بلوچستان خسارت وارد کرده است. سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در بیانیه جداگانه ای هشدار داد که بارندگی های جاری تا ۲۲ آوریل (دو روز دیگر) با احتمال وقوع سیل در مناطق بلوچستان و خیبر پختونخوا ادامه خواهد داشت. این گزارش می‌افزاید: بارش‌های پیش‌بینی‌شده ممکن است موجب وقوع سیلاب‌های ناگهانی شود.

این سازمان همچنین بارش شدید باران را از ۲۵ تا ۲۹ آوریل پیش بینی کرده و از مردم خواسته تا از زیرساخت های ضعیف دوری کنند و از رانندگی یا پیاده روی در آبراه ها نیز خودداری نمایند. «رفای علم»، یک کارشناس محیط زیست پاکستانی در این باره گفت چنین بارندگی شدید ماه آوریل غیرعادی و بی‌سابقه است.

وی گفت: دو سال پیش پاکستان شاهد موج گرما در ماه های مارس و آوریل بود و اکنون شاهد بارندگی هستیم و همه اینها به دلیل تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۲۲ باعث سیل شدید شده بود. در سال ۲۰۲۲، بارندگی شدید و سیلاب در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت. این سیل همچنین ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

سیل مرگبار در افغانستان

در همین حال، وزارت مدیریت بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد که بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چندین نقطه این کشور طی هفته گذشته دست کم ۷۰ تن کشته و ۵۶ تن دیگر نیز زخمی شده اند. بر اساس گزارش‌ها، سیل ویرانگر همچنین به ۲۶۲۷ خانه خسارت جزئی و کامل وارد کرد و بیش از ۶۰۰ راس دام نیز تلف شدند. به گزارش آناتولی، سازمان هواشناسی این کشور پیش‌بینی کرد که بارش‌های جاری تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

عوامل زیادی در سیل نقش دارند اما گرمتر شدن هوا به دلیل تغییر اقلیم که ناشی از سوخت‌های فسیلی است، بارندگی شدید را خیلی محتمل‌تر کرده است. جهان از زمان ثبت رکوردها ۱.۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده است و این روند ادامه خواهد یافت مگر آنکه تصاعد گازهای گلخانه‌ای به شدت کاهش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج